arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

پاسخ لاريجاني به نوبخت درباره طرح ادغام دو شورا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رييس مجلس شوراي اسلامي در جريان رسيدگي به طرح ادغام شوراي عالي فناوري اطلاعات در شوراي عالي فضاي مجازي در پاسخ به نوبخت، گفت: مطلبي از طرف رهبري در مورد اين طرح به ما منتقل نشده است.

محمدباقر نوبخت رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور در جريان رسيدگي به طرح ادغام شوراي عالي فناوري اطلاعات در شوراي عالي فضاي مجازي و حذف ماده 4 قانون وظايف و اختيارات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، اظهار کرد: طرحي که اکنون در دستور کار مجلس قرار گرفته است به اين نکته تاکيد دارد که در راستاي اجراي مصوبات شوراي عالي فضاي مجازي قرار است که شوراي فناوري اطلاعات منحل و در شوراي عالي فضاي مجازي ادغام شود.

وي همچنين اظهار کرد: تعدادي از نمايندگان به بنده رجوع کردند که اين طرح در جهت تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري تهيه شده است البته فکر مي‌کنم اگر رهبري نظري داشتند از طريق رييس مجلس به ما ابلاغ مي‌کردند.

بر اساس اين گزارش، علي لاريجاني که رياست جلسه علني را بر عهده داشت در اين باره اظهار کرد: مطلبي از طرف رهبري در مورد اين طرح به ما منتقل نشده است.

نوبخت با اشاره به اعضاي شوراي عالي فضاي مجازي گفت: اطلاعات نادرست و غلطي در اختيار نمايندگان است که اعضاي شوراي عالي فضاي مجازي در شوراي عالي فناوري اطلاعات عضويت دارند در حالي که 12 وزير عضو شوراي فناوري اطلاعات هستند که در شوراي عالي فضاي مجازي حضور ندارند.

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور همچنين يادآور شد: در بودجه 94 بيش از 4000 ميليارد تومان در اختيار وزارت ارتباطات قرار داده شد که با سياست‌هاي شورا آن را به منظور تقويت زيرساخت‌ها توزيع کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان