arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۸۹

پورمحمدی: فتنه و سران فتنه نمی‌شناسیم

وی ادامه داد: مردم ما باید در صحنه حضور داشته باشند اما جلوتر از رهبری حركت نكنند. هركسی كه از مسیر تعیین شده نظام جلو بزند، منحرف خواهد شد. ما باید در برابر ضد انقلاب امروز با تمام امكانات مقاومت كنیم اما به هیچ وجه نباید جلوتر از مقام معظم رهبری حركت كنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان بازرسی كل كشور تاكید كرد: باید دشمن را شناخت و اجازه تحرك به او نداد اما در عین حال نباید وقت خود را در راه تشدید اختلافات هدر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی طی سخنانی در جمع مردم جزیره كیش با اشاره به الهام‌بخشی ملت ایران در دنیای اسلام و تلاش غرب در جهت مغشوش نشان دادن وضعیت ایران، تصریح كرد: حوادث كوچك در ایران توسط ماهواره‌ها و شبكه‌های تبلیغاتی بزرگنمایی می‌شود و این امر هدفی جز ناامید كردن مردم منطقه از خیزش اخیر ضد غربی‌ ندارد.

وی با اشاره به قدرت تاثیرگذاری جمهوری اسلامی بر تحولات منطقه و نگرانی غرب از این مسئله و كوشش در جهت ارائه تصویری مغشوش و ناامیدكننده از ایران اسلامی، افزود: غرب درصدد است با ارسال تصاویر خاص از خیابان‌های تهران در حوادث اخیر و بزرگنمایی یك حركت كوچك، امید معترضان مصری و تونسی و بحرینی را كه با نظر به تجربه انقلاب اسلامی و ملت انقلابی ایران به خیابان‌ها آمده‌اند، از بین ببرد.

رییس سازمان بازرسی كل كشور با تاكید بر این كه امروز بحث فتنه و فتنه‌گران مطرح نیست، خاطرنشان كرد: فتنه متعلق به دوران غبارآلودی بود كه تشخیص حق و باطل دشوار بود و باطل در لباس حق جلوه می‌نمود اما امروز با روشن شدن مسایل و گذشت زمان، ما فتنه و سران فتنه نمی‌شناسیم بلكه با ضد انقلاب و عناصر مخالف با انقلاب اسلامی روبه‌رو هستیم.

پورمحمدی ادامه داد: امروز بر همه روشن است كه این جریان، پایه‌های انقلاب و نظام اسلامی را هدف قرار داده است. با روشن شدن خطوط، داستان فتنه تمام شده است و با تغییر ادبیات سیاسی باید فتنه‌گران دیروز را ضد انقلاب امروز نامید؛ البته ما برای آن‌ها متاسف هستیم و افسوس می‌خوریم. آنان جزو ریزش‌های انقلاب هستند و با عدم تشخیص حق و باطل و گرفتار شدن در فتنه و گمراهی، اكنون به مرحله‌ای رسیده‌اند كه روبروی حق ایستاده و با حق لجاجت می‌كنند.

این مسوول عالی قضایی با اشاره به آیه‌ای از قرآن كریم و با نظر به سوابق سران فتنه گفت: از دیدگاه قرآن، حتی كسی می‌تواند دانای به اسم اعظم باشد و سوابق ویژه‌ای داشته باشد اما با دنباله‌روی از هوای نفس، زمین‌گیر شود. مگر آقایان مدعی پیروی از خط امام نیستند؟ مگر امام نگفت هر وقت دشمن از شما تعریف كرد، در كار خود شك كنید؟ پس چرا آنان این راه را ادامه می‌دهند؟ این‌ها به قول قرآن به جای رجوع به عقل، به قلب پر از كینه و احساس انتقام‌جویی خود رجوع می‌كنند و در نتیجه در عناد و نادانی خود خواهند ماند.

وی با اشاره به تجمع غیرقانونی 25 بهمن ادامه داد: ادعای حمایت از حركت مردم مصر و تونس از طرف این آقایان برای مردم قابل باور نیست. چگونه می‌توان با تبلیغات و تشویق غرب و در راه تامین منافع غرب، تجمع غیرقانونی به راه انداخت و در آن از به خطر افتادن منافع غرب در مصر و تونس حمایت كرد؟ مسلم است كه شما در مسیر منافع دشمن و برای جلوگیری از صدور پیام انقلاب اسلامی به كشورهای منطقه دست به این اقدام زدید.

پورمحمدی با بیان كه ایران اسلامی و ملت ایران در موقعیت خطیری از حركت تاریخی خود قرار دارد، به راهپیمایی جمعه گذشته مردم اشاره كرد و افزود: این حركت نشان‌دهنده دشمن‌شناسی ملت ایران بود. باید دشمن را شناخت و اجازه تحرك به او نداد اما در عین حال نباید وقت خود را در راه تشدید اختلافات هدر داد. امروز با وحدت اسلامی باید به آینده نگریست و در این مسیر بهترین سرمشق، مقام معظم رهبری هستند.

وی ادامه داد: مردم ما باید در صحنه حضور داشته باشند اما جلوتر از رهبری حركت نكنند. هركسی كه از مسیر تعیین شده نظام جلو بزند، منحرف خواهد شد. ما باید در برابر ضد انقلاب امروز با تمام امكانات مقاومت كنیم اما به هیچ وجه نباید جلوتر از مقام معظم رهبری حركت كنیم.

پورمحمدی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریك و تهنیت سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار كرد: تقارن روز میلاد صاحب دین و صاحب مذهب برای ما باعث سعادت است. باید در تلاش بود تا قلب و ضمیر خود را در دریای معارف اهل بیت (ع) غنی سازیم و درون خود را از این سرمایه‌های عظیم سرشار كنیم.

وی با اشاره به رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) در مواجهه با بشریت، تنها راه رستگاری بشر را تبعیت از سراج منیر و ندای پیامبر اسلام (ص) دانست و افزود: راه رهایی جهان اسلام از گرفتاری‌ها بازگشت به پیام پیامبر (ص) و سرلوحه قرار دادن این سراج منیر در مسیر پیش رو است. پیامی كه همواره همراه با تعقل و بر پایه تفكر است.

پورمحمدی با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) مبنی بر این‌كه اگر مردم زیبایی كلام ائمه اطهار (ع) را درك می‌كردند، دنباله‌رو آن‌ها می‌شدند و همچنین با اشاره به این‌كه ذات انسان تسلیم زیبایی است، خاطرنشان كرد: امروز بیش از هر چیز دیگری نیازمندیم كه با تواضع هر چه تمام‌تر پای معارف ائمه اطهار (ع) و حقایق دینی بنشینیم و از آن‌ها فرا بگیریم.

رییس سازمان بازرسی كل كشور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن یادآوری آنچه كه این روزها در مصر، تونس، لیبی، یمن و بحرین می‌گذرد، این حركات را ناشی از تحول‌آفرینی دین اسلام و پیام عقلانی پیامبر اسلام (ص) ارزیابی كرد و گفت: انسان مسلمان امروز این نكته حیاتی را دریافته است كه گمشده او در این دنیای پرآشوب، عقلانیت دینی و تفكر در حقایق ناب است، نه حقایق معطوف به دنیای مادی كه غرب مروج آن است؛ بلكه آن حقایق برخاسته از پیام پیامبر اسلام (ص) كه امروزه منشا تحرك و تحول دنیای اسلامی شده است.

وی با اشاره به این نكته كه قدرت نرم انقلاب اسلامی باعث رقم خوردن تحولات اخیر در دنیای اسلام می‌شود، اظهار كرد: امروز زور و زر، تبلیغات و فناوری و زرق و برق تلویزیون‌های ماهواره‌ای نیست كه تاثیرگذاری دارد، بلكه جاذبه حقیقت دینی است كه ملت‌ها را به حركت واداشته است و آن‌ها در این مسیر انقلاب اسلامی ایران را سرلوحه كار خود قرار داده‌اند. این افتخار متعلق به ملت ایران است كه طلایه‌دار فهم و درك دینی و همچنین جهت‌گیری اسلامی نسبت به مسایل معاصر است.

رییس سازمان بازرسی كل كشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نحوه پیشرفت و توسعه منطقه آزاد كیش، به بیان مسایلی در مورد تاثیر منطقه آزاد بر رشد و توسعه كیش پرداخت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
0
2
خوب خودت رو گول ميزني
ناشناس
|
Denmark
|
۰۵:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
0
1
با کشته شدن صانع در ٢۵ بهمن برای ملت ایران دوباره این سوال پیش می‌آید که چرا (به زعم شما) منافقان در ٢٢ بهمن و ٩ دی کسی را نمی‌کشند (در حالی که شما می‌گویید قصد آن‌ها کشتن مردم و بسیجیان است) و هر چه می‌کشند در تجمع های اعتراضی است.
نظرات بینندگان