arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۸۹

آیت الله مکارم: تهت به بهانه ی افشاگری و روشنگری، گناهی بزرگ است

حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی، در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به انقلاب‌های مردم خاور میانه، ایجاد اخلاف در اسلام را بسیار مذموم دانسته و اظهار داشتند: اعتماد عمومی سرمایه همکاری اجتماعی است و هر چه پایه‌های اجتماعی را سست کند در اسلام ممنوع است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرکزخبرحوزه: حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی، در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به انقلاب‌های مردم خاور میانه، ایجاد اخلاف در اسلام را بسیار مذموم دانسته و اظهار داشتند: اعتماد عمومی سرمایه همکاری اجتماعی است و هر چه پایه‌های اجتماعی را سست کند در اسلام ممنوع است.

ایشان افزودند: متاسفانه در عصر ما چیزی به نام افشاگری و روشنگری باب شده که به بهانه آن تهمت، غیبت و سخن چینی انجام می‌گیرد.

*تهمت؛ در لباس افشاگری و روشنگری

معظم‌له با ابراز تاسف از این‌که در برخی از رسانه‌ها علیه دیگران تهمت زده می‌شود، بیان داشتند: در برخی رسانه‌های ما کارهایی که در اسلام ممنوع است در لباس افشاگری و روشنگری انجام می‌شود که گناه بسیار بزرگی است و عقوباتش در دنیا دامن انسان را می‌گیرد.

این مرجع تقلید تصریح کردند: کسانی که قلم به دست دارند، یا تربیون در اختیارشان است، مراعات این مسایل را بکنند و به خود اجازه ندهند به بهانه افشاگری و روشنگری سخن‌چینی‌، تهمت و غیبت و مانند آن در جامعه صورت بگیرد، چرا که ما امروز به از هر زمان دیگر بیشتر به اتحاد نیاز داریم.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی، وحدت امت اسلامی را مورد توجه قرار داده و گفتند: برای رسیدن به وحدت باید مسایل شرعی را رعایت کنیم و به بهانه افشاگری به همدیگر وصله نچسبانیم و تند‌روی و سخن‌چینی انجام ندهیم؛ اگر به این موارد عمل کنیم وحدت منسجم می‌شود و خداوند رحمتش را نیز شامل حال ما می‌کند.

*خدا مردم لیبی را از شر قذافی نجات دهد

ایشان با اشاره به هشدار وحشیانه حاکم لیبی به مردم مسلمان این کشور، اظهار داشتند: ما نگران کشور لیبی هستیم که از همه جا وضعش عجیب‌تر است، می‌گفتند زمام‌دارش دیوانه است؛ حالا دیوانگی را به حد اوج رسانده، خدا مردم لیبی را از شر او و همدستانش نجات دهد و در کشورهای اسلامی مردم به خواسته‌هایشان که به وسیله قیام فوق‌العاده‌ای که دارند برسند.

*ضرورت وحدت در شرایط کنونی

ایشان تصریح کردند: در چنین شرایطی وحدت مسلمانان از همه مسائل مهمتر است؛ چرا که طوفان عظیم سیاسی که در منطقه وزیدن گرفته است و ما هم در تاریخ به یاد نداریم چنین اتفاقی افتاده باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
0
0
اميدوارم که همه امتهای تحت ستم از دست ستمکاران در همه دنيا خلاص شوند.و ما هم از دست شما،آقای مکارم.
نظرات بینندگان