arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۸۹

مایلی کهن: قرارداد با کارلوس کرش مثل قرارداد تركمنچای بود

می گوید دیگر زمانی نیست كه او هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد. محمد مایلی‌كهن یكی از مربیان ایرانی است كه همواره با فدراسیون فوتبال رابطه‌ای متغیر داشته است. او گاهی از بدی‌های فدراسیون فوتبال می‌گوید و گاهی مانند یك كوه پشت سر آن می‌ایستد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
می گوید دیگر زمانی نیست كه او هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد. محمد مایلی‌كهن یكی از مربیان ایرانی است كه همواره با فدراسیون فوتبال رابطه‌ای متغیر داشته است. او گاهی از بدی‌های فدراسیون فوتبال می‌گوید و گاهی مانند یك كوه پشت سر آن می‌ایستد.

به نوشته خبر، او در اواسط امسال رابطه شكرآب شده خود را با فدراسیون بهتر كرد و حتی بعد از شكست‌های اخیر این فدراسیون اعلام كرد، كفاشیان و همكارانش نقش زیادی ندارند و نباید باخت‌ها را به گردنشان انداخت. ظاهراً همین حمایت‌ها برای شكل گرفتن برخی شایعات كافی بود. این اواخر شایعات جالبی درباره دیدار احتمالی مایلی‌كهن و علی كفاشیان مطرح شد و حتی منابع خبری اعلام كردند رئیس فدراسیون فوتبال از سرمربی فعلی سایپا برنامه می‌خواهد. مایلی‌كهن وقتی با این سؤال روبه‌‌رو می‌شود لبخندی می‌زند و پاسخی نمی‌دهد.

وقتی از او می پرسیم كه بعد از تجربه تلخ‌تان در مقدماتی جام جهانی و حضور 14 روزه‌ در كادر فنی تیم ملی، آیا احتمال دارد دوباره پیشنهاد فدراسیون فوتبال را قبول كنید، پاسخ می‌دهد: «من سرمربی تیم ملی شوم؟ نه بابا. دیگر از من گذشته كه بخواهم این مسئولیت را قبول كنم. به همین دلیل دیگر اصلاً به نیمكت تیم ملی فكر نمی‌كنم.»

محمد مایلی‌كهن در حالی هنوز هم یكی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی شناخته می‌شود كه در چند ماه اخیر مواضع متفاوتی نسبت به فدراسیون فوتبال داشته. او از طرفی كفاشیان و همكاران او را مقصر ناكامی‌های فوتبال ملی ندانسته و آن‌ها را از این مسائل تبرئه كرده و از طرفی دیگر، مشكل فوتبال ایران را ساختار آن می‌داند و افشین قطبی را تبرئه می‌كند!

همین چند روز قبل بود كه مایلی‌كهن گفت: «مشكل فوتبال ما مربی تیم ملی نیست، ساختار فوتبال عیب دارد و تا زمانی كه ساختار درست نشود یك نفر هم نمی‌تواند كار كند. مشكل فوتبال ما بیشتر از آنكه فنی باشد بی‌انضباطی و نداشتن شهامت در مواقعی است كه باید قاطع یا تصمیم خوب و محكمی بگیریم؛ است. وقتی مربی ایرانی در تیم ملی نتیجه نمی‌گیرد، می‌رویم دنبال مربی خارجی و بالعكس. اما هیچ وقت دنبال صلاح فوتبال نبوده‌ایم و اینكه ببینیم چه تصمیمی در آن زمان به سود فوتبال است. متاسفانه تصمیمات درستی درخصوص تیمهای ملی خود نمی‌گیریم.»

این بخش از حرف‌های مایلی‌كهن علیه مدیریت فدراسیون فوتبال است؛ علیه افرادی مثل كفاشیان و نایب‌های او. اما با این حال شایعه شده علی كفاشیان و دیگر تصمیم‌گیران فوتبال ایران همچنان چشم به حضور مایلی‌كهن در راس كادر فنی تیم ملی دارند.

البته انتقادهای مایلی‌كهن نسبت به اعضای بلندپایه فدراسیون فوتبال محدود به همین حرف‌ها نمی‌شود. او در مورد حضور كارلوس كرش در ایران هم حرف‌های تندی زد كه پیكان آن به سوی روسای فدراسیون فوتبال است. مایلی‌كهن كه نشان داده یكی از مخالفان سرسخت حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران است، قرارداد كارلوس را به قرارداد تركمنچای تشبیه كرد و گفت: «صحبت من در مورد خود كرش نیست، او كارنامه خوبی دارد اما اینكه بخواهیم تیم امید و جوانان ایران را نیز به او بسپاریم دیگر آخرش بود. من نمی‌گویم كرش مربی خوبی بود یا بد، اما این قرارداد یك قرارداد تركمنچای بود كه او حتی باید به مربیان ایرانی آموزش می‌داد.»

بعد از این حرف مایلی‌كهن بود كه علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی پاسخ او را داد و گفت: «ما قراردادی با كرش نبسته بودیم كه برخی آن را به تركمنچای تشبیه می‌كنند.»

با این حساب اصلا هم بعید نیست كه محمد مایلی‌كهن به خاطر این جمله كه معنایی جز زیر سوال بردن عملكرد مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان تربیت بدنی نداشته، شانس سرمربیگری در تیم ملی را از دست داده باشد و خودش كه متوجه این مسئله شده، برای عادی جلوه دادن شرایط بگوید: «مربیگری تیم ملی از من گذشته.»
نظرات بینندگان