arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۸۹

"شيوع سرطان در مردان بيشتر از زنهاست"

رئيس مركز بهداشت شرق اهواز گفت: شيوع سرطان در مردان بيشتر از زنهاست و از آنجا كه متاسفانه مردان به سلامتي‌شان اهميتي نمي‌دهند، خيلي دير به پزشك مراجعه مي‌كنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فارس: رئيس مركز بهداشت شرق اهواز گفت: شيوع سرطان در مردان بيشتر از زنهاست و از آنجا كه متاسفانه مردان به سلامتي‌شان اهميتي نمي‌دهند، خيلي دير به پزشك مراجعه مي‌كنند.

عبدالعزيز فقهي اظهار داشت: شيوع سرطان در مردان بيشتر از زنهاست و از آنجا كه متاسفانه مردان به سلامتي‌شان اهميتي نمي‌دهند و خيلي دير به پزشك مراجعه مي‌كنند بنابراين بايد به اين گروه از جامعه توجه خاص شود.

اين مقام مسئول با اشاره به فرا رسيدن روز سلامت مردان بيان داشت: به دليل اينكه مردان كمتر به سلامت خود اهميت مي‌دهند و گروه زيادي از بيماران از مردان هستند روزي به عنوان روز سلامت مرد در نظر گرفته شده است تا مردان به بهانه اين روز به سلامت خود توجه داشته باشند.

فقهي شعار امسال روز سلامت مرد را حركت براي سلامت مردان عنوان كرد و افزود: مردان بيشترين ساعات شبانه‌روز را در محيط‌هاي كاري سپري مي‌كنند و با داشتن مشاغل سخت و زيان آور با عوامل فيزيكي و شيميايي خاصي مواجه هستند.

اين مقام مسئول افزود: از طرفي آقايان كمتر به سلامت خود توجه دارند و به‌ندرت به پزشك مراجعه مي‌كنند به همين دليل بايد هفته ملي سلامت مردان را مغتنم شمرده و در اين هفته ضمن اطلاع رساني به آقايان٬آنها را تشويق به انجام آزمايشات و معاينات غربالگري كنيم.

فقهي گفت: يكي از مخاطراتي كه مردان به‌دليل جنسيت، بيشتر در معرض آن هستند، سرطان است.

رئيس مركز بهداشت شرق اهواز بيان داشت: سرطان قابل پيشگيري است بنابراين با وجود وحشتي كه از آن وجود دارد قبل از بروز داراي علائم هشداري است.

وي گفت: 80 تا90 درصد سرطان‌ها ناشي از عادات خود ما هستند. سرطان در بدن بي سر و صدا توسعه مي‌يابد و تا زماني‌كه به مرحله خاصي از رشد نرسد، بيمار متوجه آن نخواهد شد.

وي با اشاره به علائم سرطان در بدن افزود: تغيير در عادات اجابت مزاج (اسهال و يا يبوستي كه به‌تازگي ايجادشده و قبلا نبوده)، تغيير در وضعيت ادرار (وجود خون در ادرار٬ باريك شدن جريان ادرار يا قطع و وصل شدن ادرار يا هرگونه تغييرجديد ديگر)، زخم دهان كه بهبودي آن طول كشيده يا بهبود نمي‌يابد از جمله علائم هشدار دهنده اين بيماري مهلك هستند.

فقهي افزود: از جمله ساير علائم سرطان شامل خونريزي غيرطبيعي از هر قسمتي از بدن، احساس توده در پستان يا هر عضو ديگري از بدن، اشكال در بلع يا سوء هاضمه، تغييرات آشكار در خال‌هاي پوستي، سرفه‌هاي مداوم و خشونت صدا است.

رئيس مركز بهداشت شرق اهواز با اشاره به پيشگيري از بيماري سرطان بيان داشت: رژيم غذايي بايد سرشار از ميوه و سبزي و ماهي باشد غذا بايد كم نمك وكم چرب باشد و روزانه حداقل بايد نيم ساعت پياده‌ روي يا ورزش در برنامه روزانه فرد باشد.

وي گفت: پرهيز از استعمال دخانيات و مصرف الكل، رعايت نكات ايمني شغلي در محيط كار و رفتار سالم جنسي براي جلوگيري از بيماري‌هايي مانند ايدز و ساير بيماري‌هاي آميزشي از جمله مواردي است كه مردان بايد براي سلامت خود بيشتر به آنها توجه كنند.
برچسب ها: سرطان ، مردان ، زنان
نظرات بینندگان