arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

مسئولیت این تخریب با کیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهار محال و بختیاری با بیان اینکه در جریانِ تخریب بقعه امامزاده حمزه علی(ع) نبوده است،گفت: تاکنون هیچکس مسوولیت این تخریب را نپذیرفته است.

بهمن عسگری سوادجانی درباره تخریب بقعه امامزاده حمزه علی (ع) بیان کرد: دو روز پیش که این اتفاق افتاد، به محض اینکه از تخریب بقعه اطلاع پیدا کردیم، خودمان را به محل حادثه رساندیم. نیروها و فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در محل حاضر شدند و متوجه شدیم بقعه را کاملا تخریب کردند.

او با اشاره به اینکه هیچکس مسوولیت تخریب این بقعه را نپذیرفته است، اظهار کرد: مسوولیت حفاظت و مدیریت نگهداری این بقعه بر عهده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است و طی مذاکره‌ای که با مدیرکل اوقاف استان داشتم، او هم از این اتفاق اظهار بی‌اطلاعی کرد و اداره میراث فرهنگی استان هم همان روز بعد از این اتفاق به قاضی شکایت کرد و تأمین دلیل و شناسایی عوامل تخریب بقعه را خواستار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ما در حال پیگیری مراحل شکایت خودمان هستیم تا ببینیم چه کسی این کار را انجام داده و از طریق مقامات قضایی با این موضوع برخورد کنیم.

عسگری ادامه داد: سال گذشته بحث‌هایی با اوقاف صورت گرفت، قراردادهایی بسته شد و توافق کردیم تا هر کاری که اوقاف انجام می‌دهد با نظارت اداره میراث فرهنگی صورت بگیرد.

او درباره حضور مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی در عکس‌هایی که در اختیار خبرگزاری ایسنا گذاشته شد اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت زمانی که به محل حادثه رسیدند بقعه کاملا تخریب شده بود و مأموران شهرداری در حال آواربرداری بودند و مدعی‌ شدندکه چون اینجا تخریب شده ما در حال آواربرداری هستیم. اداره میراث فرهنگی از دست آن‌ها هم شکایت کرده است.

عسگری با تأکید بر اینکه فعلا به دنبال عاملان تخریب هستیم، گفت: چون هیچکس مسوولیت این کار را بر عهده نمی‌گیرد ما هم از طریق دستگاه‌های قضایی این موضوع را پیگیری کرده‌ایم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان