arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۸۹

چرا وزارت راه، نظر فرانسه در مورد سانحه هوایی ارومیه را اعلام نمی کند؟

بازخواني نوار FDR هواپيماي سانحه ديده اروميه در فرانسه انجام شده و نتيجه پس از جمع‌بندي كميسيون بررسي سوانح اعلام مي‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازخواني نوار FDR هواپيماي سانحه ديده اروميه در فرانسه انجام شده و نتيجه پس از جمع‌بندي كميسيون بررسي سوانح اعلام مي‌شود.

احمد مجيدي - رييس ستاد مديريت بحران وزارت راه و ترابري- در گفت‌وگو با ايسنا در پاسخ به اين سوال كه آيا نوار FDR (پارامترهاي موتور هواپيما) بويينگ 727 شركت هواپيمايي هما براي بررسي به كشور فرانسه فرستاد شد؟ اظهار كرد: اين جعبه به كشور فرانسه فرستاد شد و نتايج بازخواني آن به اتمام رسيد و نتيجه به ما اعلام شده است.

وي افزود: نتيجه بايد در اختيار كميسيون بررسي سوانح كه 11 كارگروه دارد قرار گيرد و پس از تكميل نظرات نتيجه و علت سانحه اعلام مي‌شود.

مجيدي در پاسخ به اين سوال كه چقدر طول مي‌كشد تا علت سانحه اعلام شود؟ گفت: ‌پس از وقوع سانحه 400 روز فرصت داريم تا علت سانحه را اعلام كنيم اما تجربه نشان داده كه علت سانحه زودتر از شش ماه مشخص نمي‌شود.

رييس ستاد مديريت بحران وزارت راه و ترابري خاطرنشان كرد: علت اعلام شده توسط كارشناسان فرانسوي از مطالعه جعبه FDR اعلام نمي‌شود تا زماني كه كليه نظرات جمع بندي شود و نتيجه را رييس سازمان هواپيمايي اعلام مي‌كند.

يك فروند هواپيماي بوئينگ 727 به شماره پرواز 277 متعلق به شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) ساعت 19:45 نوزدهم دي‌ماه هنگامي كه قصد داشت در فرودگاه اروميه فرود بيايد، از اين امر انصراف داد كه حين انصراف از نشستن در فرودگاه اروميه ارتباطش با برج مراقبت اين فرودگاه قطع شده و سقوط كرد و در پي آن 78 نفر جان خود را از دست دادند و 27 نفر مجروح شدند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
0
0
اگر این دوستان نظر درستی داشتند که دیگر نوار به فرانسه فرستاده نمی شد.
نظرات بینندگان