arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۸۹

افزایش قیمت طلا در پی نارآرامی ها در کشورهای عربی

به اعتقاد رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر عواملی نظیر کاهش شاخص سهام در بازار های کشور های عربی و نا اارمی های موجود در این کشور های قیمت طلا را افزایش داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به اعتقاد رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر عواملی نظیر کاهش شاخص سهام در بازار های کشور های عربی و نا اارمی های موجود در این کشور های قیمت طلا را افزایش داده است.

به گزارش پول نیوز محمد کشتی ارای رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره تحولات سیاسی در منطقه و نا آرامی های موجود در کشور لیبی گفت : تحولات اکنونی در لیبی به شدت بر قیمت نفت و طلا تاثیر گذاشته است .

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش شاخص سهام کشورهای عربی مانند مصر ٰ لیبی و یمن ؛قیمت نفت نیز بالا رفته است که این دو مورد به شدت بر روی علاقه سرمایه گذاران در بازار طلا تاثیر می گذارد.

رییس اتحادیه کشوری طلا در ادامه گوشزد کرد: لیبی با تولید روزانه 1/5 میلیون بشکه نفت و با توجه به نا آرامی ها در شهر های نفت خیز این کشور از جمله بن قاضی اثر بسیار زیادی بر روی افازیش قیمت نفت داشته است و این امر تا جایی پیش رفته است که قیمت نفت برنت تا 107 دلار افزایش یافته است و به تبع آن نیز قیمت نفت اوپک هم سیر صعودی را در پیش گرفته است .

کشتی آرای خاطر نشان کرد : هم اکنون قیمت طلا با وجود کاهش 4 دلاری در هر اونس به رقم 1400 دلار رسید.

وی افزود : همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار 425 هزار تومان ٰ سکه تمام بهار ازادی طرح جدید 367 هزار تومان ٰ نیم سکه بهار ازادی 183 هزار تومان و ربع سکه بهار ازادی 93هزار تومان معامله ئمی شود .

وی همچنین گفت : هر گرم طلای 18 عیار در بازار داخلی 37 هزار و 500 تومان معامله شد و سکه های یک گرمی جدیید هم به رقم 47 هزار و 200 تومان رسیده است .
نظرات بینندگان