arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۲ - ۰۵ اسفند ۱۳۸۹

فيس بوک عامل افزايش اضطراب نوجوانان

نتايج يک بررسي کارشناسي نشان مي دهد که استفاده از فيس بوک بخصوص در ميان نوجوانان و جوانان عصبانيت و اضطراب را افزايش مي دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نتايج يک بررسي کارشناسي نشان مي دهد که استفاده از فيس بوک بخصوص در ميان نوجوانان و جوانان عصبانيت و اضطراب را افزايش مي دهد.

به گزارش انتخاب؛ يافته هاي محققان دانشگاه Edinburgh Napier نشان مي دهد هر چه ميزان استفاده از فيس بوک در ميان دانشجويان و دانش آموزان بيشتر ميشود، ميزان اضطراب و نگراني رواني آنها بيشتر افزايش مي يابد.علت اين مساله آن است که کاربران بايد انرژي و وقت زيادي را صرف مديريت حساب کاربري خود در اين سايت بکنند.

بخش عمده اي از اين اضطراب و نگراني هم حاصل دغدغه هاي کاربران در قبال درخواستهاي ديگر کاربران براي دوستي، پاسخ دادن به يک پيام يا مشارکت در فعاليتهاي اجتماعي سايبري است.

بر همين اساس کاربران هر چه دوستان بيشتري در فيس بوک داشته باشند، دغدغه ها و نگراني هايشان هم بيشتر و گسترده تر خواهد شد. اين کارشناسان معتقدند فيس بوک بيش از اندازه تماس هاي اجتماعي مجازي کاربران را افزايش مي دهد و ثمره آن اضطراب و نگراني فزاينده در ميان کاربران است.

به همين علت آنان به کاربران توصيه مي کنند در زمينه استفاده از سايتهاي شبکه اي حد اعتدال را رعايت کرده و بيش از حد وقت و انرژي خود را در چنين سايتهايي تلف نکنند.
نظرات بینندگان