arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۰۸۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

برکناری عامل سقوط الرمادی/ تدارک گسترده شیعیان برای بازپس گیری/ ادعای الجزیره: پیروزی شیعیان یعنی اشغال الرمادی بدست ایران!

حیدر العبادی نخست وزیر عراق به علت وخامت اوضاع امنیتی با صدور دستوری سرتیپ «موسی کاطع فالح » فرمانده نیروهای واکنش سریع الانبار را از پستش برکنار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تدارک گسترده شیعیان برای بازپس گیری الرمادی / ادعای الجزیره: پیروزی شیعیان یعنی اشغال الرمادی بدست ایران!

الجزیره نوشت: نخست وزیر عراق پس از سقوط الرمادی به دست داعش فرمانده نیروهای واکنش سریع الانبار را از پست خود برکنار کرد.

به گزارش «انتخاب»، یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق اعلام کرد حیدر العبادی نخست وزیر عراق به علت وخامت اوضاع امنیتی با صدور دستوری سرتیپ «موسی کاطع فالح » فرمانده نیروهای واکنش سریع الانبار را از پستش برکنار کرد.

این منبع افزود: برکناری سرتیپ موسی کاطع فالح به علت وخامت اوضاع امنیتی و نداشتن مدیریت وی در سازماندهی نیروهای واکنش سریع به ویژه در الکرمه بود.

تدرارک شیعیان برای بازپس گیری الرمادی

پس از درخواست مسئولان رمادی، نیروهای داوطلب شیعی در حال تدارک برای پس گرفتن این شهر هستند.

داعش پس از سه روز حمله پیچیده و دشوار، کنترل شهر رمادی را بدست گرفت. آنها توانستند نیروهای دولتی را از مرکز استان الانبار به عقب برانند. شورای استانی الانبار خواستار کمک شبه نظامیان شیعی برای پس گرفتن این شهر شده است.

اطلاعات دریافتی نشان می دهد که این نیروهای بسیج شیعی در قالب گروههای مختلف در تدارک برای یک ضد حمله گسترده برضد داعش هستند.

بنابرادعای الجزیره، این تصمیم به شدت جنجالی است و شماری از رهبران قبایل سنی برضد این اقدام هشدار داده اند و اعلام کرده اند این اقدام را اشغال رمادی توسط ایران قلمداد می کنند. رهبران سنی، دولت عراق را مقصر سقوط رمادی می دانند و می گویند در این باره هشدار داده و خواستار کمک های تسلیحاتی شده بودند.

آنها می گویند خواستار سلاح شده بودند تا بتوانند خود درگیری با داعش را در دست بگیرند اما دولت تمایلی به دادن سلاح به آنها نداشت، زیرا هیچ اعتمادی به آنها ندارد. جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی تحولات رمادی را بی اهمیت توصیف کرده است و گفته است که عراق سرزمین های خود را پس خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱۴
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
5
113
شورای عشایر الانبار از این تصمیم یعنی ورود حشد الشعبی حمایت کرده
الجزیره داره جنگ روانی انجام می ده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
مردم عراق قرباتی فرقه گرایی
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
4
57
اشغال توسط ایران قلمداد می کنند؟ خود بی خردشان عرضه نداشتند حالا شیعیان هم نباید رمادی را آزاد کنند؟ چه کاره هستند اظهار فضل می کنند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
13
40
به نظر با کشاندن ایران و شیعیان به این جنگ ناخواسته بسیاری از بودجه کشورها صرف این نبرد فرسایشی شود و این راه بهترین کار برای ضعیف نگاه داشتن اقتصاد ایران توسط عربستان و...هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
2
59
الجزیره همیشه خاین بوده
مردم را دارند می کشند آنگاه الجزیره در حال ایرانهراسی
نظرات بینندگان