arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

بهترين خودروهاي سال 2015 از نگاه "فوربس"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پايگاه رتبه سنجي فوربس با بررسي جديدترين مدلهاي رونمايي شده در نمايشگاه هاي خودرو اقدام به معرفي بهترين خودروهاي سال 2015 کرده است. در سال 2015 شاهد ورود مدلهاي متنوع خودرو به بازار خواهيم بود. اين مدلها شامل گروه سدانها، خودروهاي کوچک ، اسپرت، اس يو وي، و کاميون با مدلهاي طراحي هاي جديد هستند.

در اين ميان کمپاني هاي آمريکايي با طراحي هاي جديد خوش درخشيده اند که نمونه آن در نمايشگاه خودرو شانگهاي کاملا نمايان شد. رقابت ميان شرکتهاي Chevrolet GMC, Ram و Toyota بيشتر از ساير کمپاني هاي خودرو سازي بوده است.

پايگاه رتبه سنجي فوربس با بررسي جديدترين مدلهاي رونمايي شده در نمايشگاه هاي خودرو و با توجه به طراحي بدنه و موتور اقدام به معرفي بهترين خودروهاي سال 2015 کرده است.

فورد اف 150 (Ford F150)
اين مدل يکي از پرفروشترين هاي کمپاني فورد و در عين حال جان سخت ترين تراک در سال جاري بوده است. کمپاني فورد به منظور کاهش مصرف سوخت اين مدل از از آلمينيوم و ديگر آلياژهاي سبک براي بدنه خودرو استفاده کرده است. از يک موتور شش سيلندر 3.5 ليتري با توربوشارژر دوقلو برخوردار است. بيش از 411 اسب بخار و 588 نيوتن متر، قدرت و گشتاور دارد.

شورلت کلرادو(Chevrolet Colorado)
شورلت با اين طراحي به مدلهايي با سايز متوسط روي آورده است. زير کاپوت اين خودرو موتور 2.8 ليتري توربوديزل دورامکس با قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 500 نيوتون متر متصل به گيربکس اتوماتيک شش سرعته و ساختارهاي 2WD و 4WD قرار دارد.

جيپ رنه گيد (Jeep Renegade)
اين مدل در دو نوع موتور و گيربکس طراحي شده است. نوع اول موتور چهارسيلندر با حجم ۱/۴ ليتر و قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گيربکس ۶ سرعته دستي و نوع دوم موتور چهار سيلندر با حجم ۲/۴ و قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گيربکس ۹ سرعته اتوماتيک و همچنين سيستم ترمزها نيز به صورت چهار چرخ ديسکي مي باشد.

شورلت تراکس (Chevrolet Trax)
يکي از زيباترين مدلهاي شورلت است که از يک موتور 1.4 ليتر 4 سيلندر توربو شارژ با سيستم تزريق دريچه‌اي برخوردار است که مي‌تواند گشتاوري معادل 200 نيوتن متر را در 1850 دور در دقيقه توليد کنند. زماني که دور ميل‌لنگ به 4900 دور در دقيقه برسد بيشترين توان خودرو معادل 138 اسب بخار توليد خواهد شد. دو ديفرانسيل، صندلي چرمي، دستگيره هاي کرومي، صندلي برقي دوربين دنده عقب دارد.

لينکلن MKC
اين مدل محصول کارخانه لوئيزويل کنتاکي است. از موتور ۲/۳ ليتري اکوبوست چهار سيلندر استفاده مي‌کند که ۲۸۵ اسب‌بخار قدرت داشت. اين موتور به صورت آپشن در تمام تريم‌هاي MKC ارائه مي‌شود و تنها با سيستم ديفرانسيل تمام‌چرخ متحرک همراه است.

لکسوس ان ايکس (Lexus NX)
اين خودرو يک موتور 2 ليتري 4 سيلندره است که نيرو را توسط گيربکس اتوماتيک به همراه شيفتر کنار فرمان به چرخ ها متصل مي کند. شواهد نشان مي دهد که مدل NX 300h نمونه هيبردي اين خودرو خواهد بود که نيرويي مشابه سدان ES 300H با 200 اسب بخار توان خواهد داشت. . سيستم گرمايش و سرمايش براي صندلي هاي جلو و فرمان قرار گرفته است. سيستم تهويه 2 گانه ، سانروف پانارويک ، پدال هاي آلومينيومي نيز از ديگر ويژگي هاي موجود بروي اين خودرو است.

پورشه ماکان (Porsche Macan)
نيروي ماکان توسط يکي از دو موتور 6 سيلندر خورجيني قابل سفارش توليد مي‌شود. براي ماکان S يک موتور 6 سيلندر خورجيني 3 ليتري مجهز به توربو شارژر، که قدرتي برابر 340 اسب بخار توليد مي‌کند، در نظر گرفته شده است. در ماکان Turbo موتور 6 سيلندر خورجيني 3.6 ليتري مجهز به توربو شارژر قدرتي معادل 400 اسب بخار را آزاد مي‌کند، که بسيار فراتر از قدرتي است که شما در اکثر شاسي بلندهاي لوکس و جمع وجور خواهيد يافت.

آئودي آ3 (Audi A3)
آئودي آ3 از مدلهاي لوکس سال 2015 است که در گروه اسپرت هاي سدان قرار ميگيرد. پيشرانه S3 يک موتور 2.0 ليتري TFSI بوده که قدرت و گشتاور توليدي آن به ترتيب به 300 اسب بخار و 380 نيوتن متر مي رسد؛ شتاب صفرتا صد S3 با گيربکس شش سرعته دستي 5.3 ثانيه و با گيربکس S tronic به 4.9 ثانيه مي رسد. حداکثر سرعت نيز در 250 کيلومتر برساعت محدود شده است.

کيا (Kia K900)
بزرگترين، گرانترين، و لوکس ترين مدل 2015 کيا است. اين مدل به صورت استاندارد با يک موتور ۵ ليتري V8 عرضه شده که داراي ۴۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۹/۸ نيوتن‌متر گشتاور خروجي است و از اين لحاظ، قدرتمندترين کياي ساخته شده تاکنون است.

هيوندا جنسيس (Hyundai Genesis)
هيوندا با اين مدل موفقيتي ديگر در معرفي خودروهاي لوکس بدست آورده است. موتور ممتاز 8 سيلندر اين مدل با قدرت توليدي 420 اسب بخار و گشتاور 519 نيوتن متر ،نسبت به سابق رشد کرده و البته اين گشتاور را در دورهاي پايين‌تري ارائه مي‌کند که نتيجه آن رانندگي يکنواخت تر و مصرف سوخت کمتر خواهد بود .

مرسدس بنز کلاس اس کوپه (Mercedes-Benz S-class Coupe)
مرسدس بنز کلاس اس کوپه از يک موتور ۴/۷ ليتري V8 با دو توربوشارژر که ۴۵۵ اسب‌بخار قدرت و گشتاوري به اندازه ۶۹۹/۶ نيوتن‌متر توليد مي‌کند.

فورد موستانگ (Ford Mustang)
موتور اين خودرو داري ۳ مدل است: يک موتور ۳.۷ ليتري V6 با حداقل ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نيوتن متر گشتاور، يک موتور ۲.۳ ليتري اکوبوست چهار سيلندر با بيش ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۶ نيوتن متر گشتاور، يک موتور ۵ ليتري V8 با بيش از ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۸ نيوتن متر گشتاور.

شورلت کوروت (Chevrolet Corvette Z06)
قلب تپنده Z06 يک موتور ۶/۲ ليتري سوپرشارژر LT4 V-8 است که ۶۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۸۱ نيوتن‌متر گشتاور توليد مي‌کند.

آلفا رومئو (Alfa Romeo 4C)
اين خودرو مجهز به پيشرانه‌ايي 1.8 ليتري است که به کمک توربوشارژر مي‌تواند 240 اسب بخار نيرو توليد کند و گشتاورش هم به 350 نيوتن متر مي‌رسد.
نظرات بینندگان