arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۸۹

احمدی نژاد: ایران در المپیک لندن باید رتبه زیر 15 بیاورد

وي در قسمت پاياني سخنان خود خطاب به دست‌اندركاران ورزش كشورمان تاكيد كرد: ما در خدمت شما هستيم. فكر پول نباشيد و اردوها را برگزار كنيد. قرارمان اين شد كه در بازي‌هاي المپيك كه تقريبا 16 ماه ديگر است، رتبه پايين‌تر از 15 را كسب كنيم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس‌جمهور گفت: ايران بايد در بازي‌هاي المپيك آتي كه 16 ماه ديگر برگزار مي‌شود، رتبه زير 15 كسب كند.

به گزارش فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور پيش از ظهر امروز پنجشنبه طي سخناني در مراسم تجليل از قهرمانان و مدال‌آوران بازي‌هاي پاراآسيايي گوانگجو با بيان اينكه انسان موضوع هستي و آفرينش است، گفت: خداوند همه اين عالم و مخلوقات را براي انسان خلق كرده و انسان بايد تجلي اسماء الهي بر روي زمين باشد.

وي ادامه داد: حركت كمالي و ظرفيت وجودي انسان بي‌نهايت است اما عاملي كه قله‌ها را فتح، عشق، محبت، صلح و صفا را در دنيا حاكم مي‌كند روح و انديشه و اراده انسان است و بقيه امور اين عالم ظرف و قالب است و هيچ كدام اصالت ندارد كه از اين منظر تك تك انسان‌ها مي‌توانند تجلي خدا بوده و به قله‌هاي عظمت انساني برسند.

رئيس جمهور تاكيد كرد: همه انسان‌ها در تلاشند كه حقيقت انساني را به نمايش بگذارند بنابراين بنده معتقدم ورزش عرصه‌اي است كه به زيبايي مي‌تواند عظمت، اراده، انديشه و زيبايي‌هاي انسان را به نمايش بگذارد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه ورزش آميزه‌اي از انديشه، هنر و اراده است، صحنه‌هاي ورزشي را از زيباترين صحنه‌ها دانست و اظهار داشت: صحنه‌اي كه در آن چند همت و انديشه بلند با نيت دوستي و محبت در مقابل هم مي‌ايستند و همه فكر و توان خود را به كار گيرند از نظر ما همه اينها پيروزند.

وي افزود: چيزي كه به جامعه نشاط داده و راه را براي خستگي ناپذيري وحركت باز مي‌كند و همت را به جامعه تزريق مي‌كند ورزش و در اوج آن ورزش قهرماني است.

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه خدا را شاكريم كه امروز ملت ايران به ويژه جوانان و به طور خاص ورزشكاران عزيزمان با درك درستي از نقش و اهميت ورزش به ميدان آمده‌اند، تصريح كرد: ملت ايران در همه عرصه‌هاي علمي، صنعتي، فرهنگي، هنري، عمران و آباداني در حال حركت سريع و با سرعت روزافزون به سمت قله‌هاي افتخار است. اما در بين همه اين عرصه‌ها ورزش به همه نشاط مي‌دهد و همه را به حركت وامي‌دارد.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود احساس قدرت و اراده معطوف به عشق و پاكي را حاصل كار ورزشي خواند و تاكيد كرد: زماني كه پرچم يك كشوري در مسابقه بالا مي‌رود اين حركت به معناي نفي ديگران نيست بلكه به عنوان ايجاد انگيزه در ديگران است.

وي با تشكر از همه قهرمانان و ورزشكاران حاضر در بازي‌هاي پاراآسيايي گوانگجو خطاب به آنها يادآور شد: با كاري كه كرديد عظمت ملت ايران و انسان را نشان داديد كه بنده به وجود شما افتخار مي‌كنم.

رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آينده ورزشي ايران گفت: اگر كسي كار خوبي نكند و توانايي بالايي از خود بروز ندهد از او توقعي نيست ولي كسي كه ماهواره اول را مي‌سازد و يا موشكي با برد 2 هزار كيلومتر مي‌سازد و يا مقام چهارم بازي‌هاي پاراآسيايي گوانگجو را كسب مي‌كند، اين انتظار مي‌رود كه موفقيت‌هاي ديگري را نيز كسب كند. بنابر اين شما ورزشكاران در همه رشته‌هاي ورزشي توان‌تان را بسيج كنيد و خودتان را آماده كنيد تا در گام بعدي مقام دوم بازي‌هاي پاراآسيايي را كسب كنيد.

احمدي‌نژاد همچنين به برخي رشته‌هاي ورزشي كه به دليل شرايط آن زنان ايراني نمي‌توانند حضور پيدا كنند،‌اشاره و خاطرنشان كرد: به جز 2 يا 3 رشته كه به خاطر حرمت زنان ايراني به خاطر حضور در آنها مشكل داريم ومي‌شود پيگيري كنيم تا روش‌شان را اصلاح كنند بايد در بقيه رشته‌ها با تمام توان حضور پيدا كنيم.

وي در قسمت پاياني سخنان خود خطاب به دست‌اندركاران ورزش كشورمان تاكيد كرد: ما در خدمت شما هستيم. فكر پول نباشيد و اردوها را برگزار كنيد. قرارمان اين شد كه در بازي‌هاي المپيك كه تقريبا 16 ماه ديگر است، رتبه پايين‌تر از 15 را كسب كنيم.

رئيس جمهور در خاتمه خاطرنشان كرد: مطمئن هستم و باور دارم هر نقطه و قله‌اي كه جوانان،‌دانشمندان و ورزشكاران ايراني هدف‌گذاري كنند و تصميم بگيرند به آن هدف و قله خواهند رسيد كه اين درس بزرگ امام (ره) است.
نظرات بینندگان