arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۸۹

هیلاری کلینتون: با قدرت گرفتن اخوان المسلمین در مصر مخالف نیستیم

وزیر امور خارجه آمریکا به طور غیر مستقیم گفت: کشورش با قدرت گرفتن اخوان المسلمین در مصر مخالف نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه آمریکا به طور غیر مستقیم گفت: کشورش با قدرت گرفتن اخوان المسلمین در مصر مخالف نیست.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری البشیر، هیلاری کلینتون در سخنانی که امروز منتشر شد در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه موضع آمریکا در صورتی که اخوان المسلمین با انتخاباتی دموکراتیک در مصر به قدرت برسد چه خواهد بود؟ گفت: سرنوشت انتخابات مصر با مردم این کشور است و آمریکا نیز با روی کار آمدن هر حزبی که خشونت را نفی کند و به اصول دموکراتیک و حقوق شهروندی پایبند باشد مخالفت نمی کند.

 وی افزود تفاوتی نیست که این حزب کدام حزب باشد اما مهم این است که در عرصه رقابت انتخاباتی برای همه احزاب فرصتی برابر مهیا شود. وی ادامه داد آمریکا از روند حرکت به سوی دموکراسی در مصر حمایت می کند و در این مسیر سیاستی اتخاذ نمی کند که اساس آن تعیین بازنده یا برنده در قبل از انتخابات باشد.

 کلینتون با بیان اینکه مخالف تلاش هر حزب یا اندیشه ایدئولوژیکی است که تلاشش تنها برای ربودن عرصه سیاست از دیگران است افزود بر این عقیده ایم که قانون اساسی مصر باید قانونی شفاف باشد و در آن دموکراسی واقعی تضمین گردد ضمن آن که در آن دوران ریاست جمهوری مقید شود و میزان اصلی در آن رای مردم باشد.

کلینتون گفت: انقلاب مسالمت آمیز مردم مصر می تواند در بهبود چهره مسلمانان و اعراب در آمریکا مفید باشد با این حال مصریان باید بدانندکه رسیدن به دموکراسی دشوار است و در این راه صبر و پایداری در کنار التزام به قوانین دموکراتیک و تلاش برای ایجاد موسسات مسئولیت پذیر شرط اساسی است. جنبش اخوان المسلمین که دهها سال از جنبش های ممنوع الفعالیت در مصر بود پس از تحولات اخیر نقش پررنگی پیدا کرده اما اعلام کرده است طمع کرسی ریاست جمهوری را ندارد اما برای پا گذاشتن به عرصه رقابتهای انتخاباتی حزب سیاسی تشکیل می دهد.
نظرات بینندگان