arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
مامور سابق سيا:

آمريکا با خصومت عليه ايران، روسيه و چين خودزني مي‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقام پيشين اطلاعاتي آمريکا سياست خصمانه اين کشور عليه ايران، روسيه و چين را به "خودزني" واشينگتن تعبير کرد.

به گزارش اسپوتنيک؛ "فيليپ جيرالدي،" افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا(CIA) و مدير اجرايي شوراي منافع ملي اين کشور، از سياستهاي خارجي واشينگتن انتقاد و اعلام کرد: آمريکا سيگنال هاي اشتباهي به ايران، روسيه و چين ارسال مي‌کند، شيوه برقراري رابطه ما با اين کشورها شبيه به خودزني است.

اين مقام بازنشسته آمريکايي در ادامه افزود: مقامات کاخ سفيد روند ديپلماتيک صحيحي را با ايران، روسيه و چين در پيش نگرفته‌اند. عملکرد آنها در حوزه سياست خارجي تاکنون بسيار نا‌اميدکننده بوده و هيچ نتيجه مثبتي براي کشور به همراه نداشته است.

وي همچنين گفت: آمريکا بايد روابطي برپايه محترم شمردن حق استقلال ديگر کشورها با روسيه در پيش بگيرد، بايد بپذيريم چين يک رقيب است و نه يک دشمن، همچنين رسيدن به يک توافق جامع هسته‌اي با ايران بيش از هر زمان ديگري اهميت يافته و نمي‌توان با همه کشورها سر جنگ داشت. دخالت نظامي آمريکا در بحران داخلي اوکراين يکي ديگر از سياستهاي غلط کابينه "باراک اوباما،" رئيس جمهور آمريکا، بود و سند ديگري بر اشتباهات او در عرصه روابط بين الملل محسوب مي‌شود.

"اوباما" بايد قبل از آنکه "هيلاري کلينتون" يا "جب بوش" به عرصه سياسي راه يابند و اوضاع را بدتر کنند، تغييري در نگرش خود بوجود آورده و آمريکا را در تعاملات بين المللي منعطف‌تر نشان دهد.
نظرات بینندگان