arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۴ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

عملیات ارتش عراق برای بازپس‌گیری پالایشگاه بیجی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر کشور عراق با بیان اینکه بغداد مصمم به آزادسازی رمادی از دست تروریست‌های داعش است، تاکید کرد: وزارت دفاع تعداد زیادی نیرو و تجهیزات برای پاکسازی الانبار از داعش به این استان فرستاده است.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه عکاظ عربستان، محمد سالم الغبان، وزیر کشور عراق در جریان بازدید از اردوگاه آموزش «دبلن» وابسته به فرماندهی نیروهای پلیس فدرال عراق، بر لزوم تقویت تفکر مبارزاتی در جنگ علیه تروریست‌های داعش که به تحقق پیروزی و شکست دشمنان عراق می‌انجامد، تاکید کرد.

وی گفت: همکاری گروه‌های مبارز و روابط خوب میان فرماندهان و سربازان قدرت نیروهای عراقی را در جنگ علیه تروریسم تقویت می‌کند.

وزیر کشور عراق گفت: پلیس فدرال، نیروهای واکنش سریع، گارد مرزی و دیگر نیروهای تحت امر وزارت کشور در عملیات آینده برای آزادسازی شهر رمادی مرکز استان الانبار و استان نینوی در شمال غرب عراق نقش فعالی خواهند داشت.

از سوی دیگر در پی سقوط رمادی وزیر کشور عراق سرلشکر کاظم الفهداوی رئیس پلیس الانبار را برکنار و سرلشکر هادی رزیج فرمانده پیشین پلیس رمادی را بار دیگر به فرماندهی این نیروها برگزید.

ارتش عراق همچنین عملیات گسترده‌ای را برای بیرون راندن داعش از پالایشگاه بیجی آغاز کرده است. بنا به گفته مسئولان عراقی این عملیات با هماهنگی نیروهای پیشمرگ کرد انجام شده است.

نیروهای دولتی عراق می‌گویند در حال تقویت استحکامات خود در الانبار هستند و چند حمله گسترده داعش به خطوط دفاعی خود را ناکام گذاشته‌اند.
نظرات بینندگان