arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

نخست‌وزير عراق: داعش در رمادي تحت محاصره نيروهاي ما قرار دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نخست‌وزير عراق در سفر به روسيه اعلام کرد مرکز استان الانبار در محاصره است و نيروهاي عراقي آماده آزادسازي آن از دست داعش هستند.

«حيدر العبادي» نخست‌وزير عراق که به روسيه سفر کرده است، در ديدار با مقامات اين کشور اعلام کرد که نيروهاي ارتش و بسيج مردمي (الحشد الشعبي) الرمادي مرکز استان الانبار را محاصره کرده‌اند.

العبادي گفت: نيروهاي ما از چند جهت الرمادي را در محاصره خود گرفته‌اند و آماده‌اند در سريعترين زمان ممکن، آن را (از دست داعش) آزاد کنند.

داعش در هفته گذشته مرکز استان الانبار در غرب عراق را اشغال کرد و سبب شد هزاران خانواده آواره شوند. هم‌اکنون ارتش و نيروهاي بسيج مردمي عراق به همراه نيروهاي عشاير استان غربي الانبار، براي عمليات آزادسازي و پاکسازي استان، آماده مي‌شوند.

در روزهاي اخير نيز درگيري‌هاي شديدي در منطقه الکرمه نزديک فلوجه در استان الانبار رخ داده است که با پاکسازي الکرمه راه آزادسازي فلوجه فراهم و از آن پس راه آزادسازي رمادي، مرکز استان هموار مي‌شود.

العبادي همچنين در ديدار با «ديميتري ميدويديف» نخست‌وزير روسيه اعلام کرد که برخي طرف‌ها از وي خواستند که به روسيه سفر نکند اما در مقابل هم نخست‌وزير روسيه اعلام کرد که اين اولين سفر العبادي به مسکو است و روابط دو کشور وارد مرحله جديدي شده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان