arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

انتقاد شديد مفتي يمن از متجاوزان سعودي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مفتي شافعي در تعز يمن با تاکيد بر همبستگي مردم اين کشور با کميته هاي انقلاب مردمي و ارتش تصريح کرد: مردم يمن هرگز آنچه را عربستان سعودي انجام داد، فراموش نخواهند کرد.

سهل ابراهيم بن عقيل مفتي شافعي تعز در گفت و گو با شبکه الميادين تاکيد کرد؛ حمايت ملت يمن حول انقلاب مردمي و جنبش انصارالله و همبستگي با آنها، علت اقدامات مفسداني است که در آغوش عربستان سعودي قرار دارند.

مفتي شافعي تعز يمن خاطر نشان کرد ملت يمن هرگز آن چه را عربستان سعودي در کشورشان انجام داده است، فراموش نخواهند کرد.

وي، آل سعود را به دنباله روهاي يهود تشبيه کرد و گفت مفسداني که در آغوش عربستان سعودي قرار دارند، از تمام بدبختي ها و مصايب در راه افزايش ثروت هاي خود به منظور مکيدن خون ضعيفان و فقراي يمن سوء‌استفاده مي کنند.

مفتي تعز يمن با اشاره به جنگ رواني و تبليغاتي متجاوزان عليه ملت يمن تصريح کرد مردم يمن مشتاق شهادت و مرگ هستند، يمن هرگز در مقابل دشمنان سر خم نخواهد کرد، هيچ کس قادر به لگدمال کردن آن نخواهد بود، حتي اگر يک يمني بيشتر در يمن باقي نمانده باشد.

بن عقيل گفت مي خواستند تا همچون زمان لبنان در طول جنگ داخلي، ارتش يمن را تحت فرماندهي قبيله اي قرار دهند تا منافع شخصي آنها محقق شود به طوري که هر طرف و حزبي، بخشي از ارتش را در اختيار داشته باشد و در نتيجه درگيري ميان اين قبايل رخ دهد و راه ويراني و نابودي کامل يمن تسهيل شود.

مفتي شافعي تعز خاطر نشان کرد حوادثي که عليه ارتش در يمن رخ مي دهد، بخشي از اين توطئه هاست و تقسيم يمن به چند اقليم، آتش جنگ داخلي در کشور را شعله ور خواهد کرد.

بن عقيل با اشاره به تحرکات تروريست هاي تکفيري در يمن تصريح کرد: ملت يمن هرگز به القاعده اجازه تشکيل دولت مورد ادعاي خود را نخواهند داد.

منبع : العالم
نظرات بینندگان