arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴

سیدهادی خامنه ای: چند آدم پشمالو وچاقو بدست گرداننده داعش نیستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) با بیان اینکه اصلاح طلبی با آگاهی ودلسوزی عجین شده، گفت: موقعیت اصلاح طلبان موقعیت دلسوزی برای نظام و انقلاب است.

حجت الاسلام سیدهادی خامنه ای شامگاه پنجشنبه درآیین جشن میلاد اصلاح طلبان مازندران درساری تصریح کرد: اگر کسی این دو خصوصیت را نداشته باشد از اصلاح طلبان نیست.

وی افزود : اصل و اصالت را ما بر نظام گذاشته ایم و برخلاف کسانی که در آن سوی میز نشسته وما را متهم می کنند که نظام را تلطیف می کنیم ما نظام را از خود می دانیم و قدر انقلاب را می دانیم زیرا برای به ثمر نشستن آن شهید دادیم ، شکنجه شدیم.

وی اضافه کرد: باید انقلاب رااز تحریفات وسوء استفاده ها مبرا بداریم واصلاح طلبی ماهیتی جز این ندارد واصلاح طلبان با هر نام و تابلویی که باشند با این انگیزه در جامعه حضور دارند.

خامنه ای ادامه داد: اصلاح طلبی با اعتدال و میانه روی توام است ، تندروی و کند روی درکار نیست و ازمنظر ما اعتدال الزاما به معنای مسامحه کاری نیست.

وی اظهارداشت:اعتدال یعنی دوری ازافراط وتفریط واصلاح طلبان برای اصلاح جامعه ونظام به نفع نظام درهر شرایطی آمادگی دارند.

وی گفت: اصلاح طلبان افتخار دارند که رهرو راه امام حسین ( ع ) هستند و در راه اصلاح جامعه تلاش می کنند.

حجت الاسلام خامنه ای با بیان اینکه اصلاحات ونغمه اصلاح طلبی ازهمان اول انقلاب وجود داشته ادامه داد:اصلاح طلبان ازساعت اول نگران بودند وانتقاد هایی می کردند وامام خمینی هم قبول داشتند که انقلاب بدون مساله نمی شود.

وی گفت : اصلاح طلبان دلسوز انقلاب هستند وبه عنوان یک گفتمان در جامعه حضور دارند اما درهشت سال گذشته همانند سایر گروهها فعالیت نداشته اند.

وی آزادی را قسمتی ازعدالت دانست وگفت: تفکر و اندیشه در جامعه باید آزاد باشد واین به نفع نظام وانقلاب است، کار فکری واندیشه ای موثرترین فعالیت است وسیاسی ترین فعالیت ها فعالیت فرهنگی است و راهی غیراز این نیست.

وی درادامه در مورد داعش گفت : به ظاهر چند آدم پشمالو وچاقو بدست این گروه را تشکیل می دهند اما برنامه ریز پشت صحنه آنها افراد دانشگاه رفته و مدیران ارشد هستند.

وی افزود : اینکه مطبوعه ای در کشور فرانسه به پیامبر بزرگ مسلمانان توهین می کند و می شود آزادی اندیشه و بیان اما از آن طرف اجازه نمی دهند که در باره هلوکاست تحقیق شود زیرا جنایات آنها برملا خواهد شد.

وی درادامه کتاب خواندن، آشنایی با مسایل دینی، مطالعه، اتحاد وهمبستگی و تقویت احزاب را به جوانان حاضر در این نشست توصیه کرد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام ( ره ) با اشاره به درپیش بودن دو انتخابات مهم گفت: همه نهادها باید مراقبت کنند تا حقوق مردم حفظ شود و تمام دست اندرکاران باید توجه داشته باشند که انچه مردم می خواهند باید انجام گیرد، مردم مسلمان هستند افراد غیرمسلمان را انتخاب نمی کنند.

درابتدای این نشست یکی از اعضای سازمان جوانان و دانشجویان اصلاح طلب مازندران که این گروه بانی این نشست بود درسخنانی از وضع موجود در کشور برای فعالیت های گروه های سیاسی انتقاد کرد.

این نشست با تلاوت چند ازآیات قرآن آغاز شد وسپس سرود جمهوری اسلامی در سالن طنین انداز شد.

همچنین نماهنگی از سالروز آزاد سازی خرمشهر پخش شد ویکی از دانشجویان نخبه مقاله ای با عنوان دانشگاه هنوز زنده است قرائت کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان