arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴

اسناد جديدترين تخلف کفاشيان/ رئيس چرا با اين همه ابهام روي پل نمي‌رود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 علي کفاشيان باري ديگر تخلفي جديد را در دستور کارش قرار داده است. اين بار هم در آستانه مجمع او يکي از مصوبات مجمع را تغيير داده و به شيوه خودش پيش رفته است.علي کفاشيان، و فدراسيون فوتبال آماده مي شود تا اوايل خردادماه مجمع فوق العاده مالي برگزار کند. مجمعي که بايد اسفندماه برگزار مي شد و در حين اين مجمع به ابهام هاي مالي گزارش هاي مالي سال هاي 92 و 93 فدراسيون فوتبال رسيدگي مي کرد.

اعضاي مجمع که سال قبل به شدت به فدراسيون فوتبال انتقاد داشتند و گروهي 5 نفره از سوي شان مشخص شده بود تا کميته حقيقت ياب درباره ابهام هاي مالي باشند ، گزارشي ارائه داد که بسياري اعتقاد داشتند کار علي کفاشيان را به مراجع قضايي مي کشاند و به رياستش در فدراسيون فوتبال پايان مي دهد اما او خيلي زيرکانه با 3 گروه در مجمع بست تا در جايگاهش ماندگار شود و آن بحران را پشت سر بگذارد.

او در ميان اعضاي کميته 5 نفره با امير عابديني به توافق رسيد و چند ساعت مانده به مجمع ، اعضاي منتقد در هيات 5 نفره مي گفتند عابديني آنها را دور زده و احتمالا به اين بهانه که پست مديريت تيم هاي ملي را مي گيرد ، گزارش را درست نقل نمي کند. عابديني در مجمع سکوت کرد و با پيشنهاد بينابيني اش ، زماني مجدد در اختيار کفاشيان گذاشت که بتواند ابهام هاي مالي را رفع کند. ديگر عضو کليدي آن روز مجمع برادران معاون شهردار مشهد و رئيس هيات خراسان رضوي بود. او با پيشنهادش توانست به فعاليت 5 نفره تحقيق پايان دهد و کفاشيان لبخند پيروزي به لب داشته باشد.

سومين و بزرگترين اتفاق مجمع اما تغييرات در فدراسيون فوتبال بود. کفاشيان سه يار ديرينش را در تعامل با سجادي ، مرد شماره 2 وزارت ورزش برداشت تا بتواند رئيس فدراسيون فوتبال بماند. آن روز در مجمع قرار شد گروه حسابرسي شيخ سفلي در بازه اي 40 روزه حساب هاي مالي را تصحيح کند و گزارش نهايي اش در اين باره را براي فدراسيون فوتبال بفرستد .

دو ماه از آن زمان گذشت تا سرانجام اعلام شد حساب هاي مالي رسيدگي شده و دبيرکل جديد فدراسيون فوتبال نامه مجمع خردادماه را براي اعضاء فرستاد . گزارشي که نشان از جديدترين تخلف کفاشيان دارد. اينکه حسابرس قانوني که تنها بايد با تائيد اعضاي مجمع فعاليت کند ناگهان جايش را به شخص ديگري دارد. شيخ سفلي حاضر نشده ابهام هاي مالي را رفع کند و کفاشيان بدون استعلام از مجمع ، حسابرس قانوني را عوض کرده و شخصي به نام دولت آبادي و با شرکتي متفاوت پاي اسناد را امضاء کرده و مي گويد مشکلي وجود ندارد. کفاشيان حالا مي گويد ديگر مشکلي در اسناد مالي نيست. مجمع بايد بودجه را نهايي کند و اين ابهام ها را پايان دهد.

گزارش مالي به اعضاي مجمع نشان مي دهد ، حسابرس قانوني عوض شده و کفاشيان و دبيرکل جديد قانون اصلي مجمع را زير پا گذاشته اند . کفاشيان در اين سال ها نشان داده خيلي اعتقادي به روال قانوني ندارد و قانون گريزي يکي از ارکان سيستم مديريتي اوست. اينکه يک مرجع رسيدگي ، چطور تغيير کرده ابهام بزرگ و جنجالي مجمع پيش رو است. کفاشيان که اين بار ديگر حمايت عابديني را ندارد بايد ديد براي حل مشکل پيش رو ،براي مجمع با چه کسي مي بندد. اينکه تمام ابهام هاي مالي را به حساب درآمدهاي سازمان ليگ از حق پخشي گذاشته اند که محقق نشده و همه اين ابهام ها به بدهي انباشته تبديل مي شوند از جديدترين شاهکارهاي جديد فدراسيون فوتبال است.

اسناد جديدترين تخلف کفاشيان/ رئيس چرا با اين همه ابهام روي پل نمي‌رود؟

اسناد جديدترين تخلف کفاشيان/ رئيس چرا با اين همه ابهام روي پل نمي‌رود؟

منبع : خبرآنلاين
نظرات بینندگان