arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴

راه هاي خانگي براي مبارزه با سرطان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 در اوج جواني ريه‌هاي‌تان را پير نکنيد
به طور کلي 9 نفر از 10 بيمار مبتلا به سرطان ريه سيگاري هستند و اين سرطان در تمام دنيا شايع‌ترين علت مرگ بيماران سرطاني در هر دو جنس مرد و زن است. برآورد مي‌شود افراد سيگاري 13 برابر افراد غيرسيگاري در معرض ابتلا به سرطان ريه قرار دارند. اين مقدار براي فردي که به مدت ۲۰ سال روزي دو پاکت سيگار مصرف کرده است، به ۷۰ برابر مي‌رسد. وقتي فردي سيگار مصرف مي‌کند به جز سرطان‌هاي لب و مثانه و ... که احتمال شيوع بالايي پيدا مي‌کنند، دو مسئله در مورد ارگان حساسي مانند ريه مطرح مي‌شود که يکي بيماري‌هاي مزمن تنفسي است و ديگري سرطان‌هاي ريه.

در واقع هر چه سن کشيدن سيگار در فردي پايين‌تر باشد، فرد ريه کوچک‌تري خواهد داشت. ريه يک فرد در 18 سالگي تکامل پيدا مي‌کند و طبيعي است هر چه زودتر فرد اقدام به مصرف سيگار کند،‌ ريه او ناکامل‌تر خواهد بود و نسبت به فرد 22 ،23 ساله‌اي که ريه‌اش تازه شروع به پير شدن کرده، زودتر پير مي‌شود. آنچه اهميت دارد اين است که هرچه فرد تعداد نخ سيگار بيشتري مصرف کند، بيشتر مستعد ابتلا به بيماري‌هاي مزمن تنفسي و همچنين سرطان ريه است به همين دليل است که با توجه به آمار وزارت بهداشت مبني بر پايين آمدن سن مصرف سيگار تا 11 سال، مسئله‌اي نگران‌کننده در باب سلامت ريه محسوب مي‌شود.

خانم‌هاي خانه‌دار مواظب اين خطرات سرطاني باشيد

شوينده‌ها را عوض کنيد
محصولات شوينده سمي در خانه شما به طور مشخصي مي‌توانند خطر سرطان به ويژه سرطان سينه را در زناني که از اين محصولات زياد استفاده مي‌کنند،‌ افزايش دهند. زنان به طور متوسط سالانه حدود 2 کيلوگرم از اين سموم را از طريق پوست‌شان جذب مي‌کنند. شما مي‌توانيد از پاک‌کننده‌هاي طبيعي مانند سرکه استفاده کنيد.

محصولات کنسروي را مرخص کنيد
جنس قوطي‌هاي کنسرو معمولا مقدار زيادي بيزفنلA دارند، ماده‌اي سمي که در پلاستيک و رزين استفاده مي‌شود. مواد ترش مانند سرکه، ماست، نان مخمر و پنير به از بين رفتن اين ماده سمي خطرناک کمک مي‌کند.

هر روز آرايش نکنيد
اگر هر روز از لوازم آرايشي استفاده مي‌کنيد بايد بدانيد روزانه چند صد گرم مواد شيميايي خطرناک را جذب پوست‌تان کرده‌ايد. بيشتر موادي که در لوازم آرايشي، لوسيون‌ها و ديگر لوازم شخصي استفاده مي‌شود، امتحان و آزمايش نشده است و تقريبا حدود هزار افزودني سمي را در خود دارند.

ارگانيک مصرف کنيد
با انتخاب سبزي‌هاي ارگانيک و استفاده از محصولات حيواني تا حد زيادي از مواجهه با هورمون‌ها و آفت‌کش‌ها جلوگيري کنيد. 7خوراکي به شدت آلوده عبارتند از: سيب، توت‌فرنگي، هلو، اسفناج، فلفل دلمه‌اي، گوشت داراي چربي و کرفس.

از تفلون استفاده نکنيد
ظروف تفلون حاوي ماده‌اي شيميايي به نام اسيد پرفلوئورواوکتانوئيک هستند که ممکن است سرطان‌زا باشند. اين ماده در محيط‌زيست مي‌ماند و از بين نمي‌رود. وقتي دماي ظروف تفلون از حد معيني بالا مي‌رود، ‌بر اثر تجزيه لايه پوشاننده آن حدود 15 بخار سمي آزاد مي‌شود، به همين دليل استفاده درازمدت آن توصيه نمي‌شود.

اجاق گاز را انتخاب کنيد
پاپ‌کورن‌هايي که در مايکروفر تهيه مي‌شوند مي‌توانند مشکلات تنفسي ايجاد کنند. مواد سرطان‌زا و گازهاي کشنده مي‌توانند از اين پاپ‌کورن‌هاي خوشمزه ساطع شوند، بنابراين هيچ چيز مانند اجاق گاز براي تهيه غذا ايمن نيست.
نظرات بینندگان