arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴

انصارالله : مذاکره درسایه اقدامات تجاوزکارانه را نمی توان پذیرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله تاکید کرد : با توجه به ادامه یافتن اقدامات تجاوزکارانه رژیم آل سعود انجام مذاکرات را نمی توان پذیرفت.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد، سخنگوی انصارالله گفت: درخواست تحویل سلاح وعقب نشینی ازشهرهای یمن غیرقابل تحقق است وما آن را نمی پذیریم.

وی افزود : گفت وگوی آشتی ملی برتوافق مسالمت آمیز ومشارکت سیاسی مبتنی است. تاریخ اعتبار ومصرف طرح کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای یمن پایان یافته است وبا نتایج به دست آمده درنشست آشتی ملی خاتمه یافت.

وی خاطرنشان کرد: انصارالله هم اکنون درحال هماهنگی با حزب کنگره ملی برای پی ریزی یک دیدگاه مشترک نسبت به مرحله انتقالی است .

محمد عبدالسلام تاکید کرد: انصارالله ازعربستان یا دیگران برای حضور در کنفرانس آشتی ملی یمن درخواست مشارکت نکرده است.

کارشناسان، تجاوز عربستان به یمن ومحاصره مردم این کشور را به اقدام رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری ومستعفی را به حاکمیت بازگرداند واز قدرت گرفتن جنبش انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کردند، جلوگیری کند.

ریاض بعد از 27 روز بمباران زیرساخت های یمن وازبین بردن تاسیسات حیاتی این کشور بدون آن که به اهداف اعلام شده دست یابد، اعلام آتش بس کرد اما بعد از آتش بس تبلیغاتی اعلام شده همچنان یمن را هدف حملات هوایی قرار داده و باندهای فرودگاه بین المللی صنعا را هدف قرار داده تا از کمک رسانی به مردم این کشور جلوگیری کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان