arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴

دلیل افزایش کودکان خیابانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نسیم نوشت:

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از افزایش مراکز روزانه نگهداری کودکان خیابانی خبر داد

حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌و‌گویی، تصریح کرد: اکثر کودکان خیابانی به دلیل مسائل مالی و مشکلات خانوادگی کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور اعتبارات لازم را برای ساماندهی این کودکان ندارد، افزود: در صورت جمع آوری این کودکان از سطح شهر آن‌ها به سمت کارگاه‌های زیر زمینی می‌ روند که این امر خود می‌تواند زمینه بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را در آن‌ها فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه پس از مطالعات وسیع سازمان بهزیستی مراکز روزانه DIC را برای ارائه خدمات به کودکان کار راه اندازی کرد، گفت: این مراکز واسطی بین کودک و خانواده هستند، توسط ان جی او‌ ها در مکان‌هایی که این کودکان حضور دارند، مستقر شده‌اند.

فرید اظهار داشت: سازمان بهزیستی در سال گذشته مراکز کودک و خانواده را در چهار استان خوزستان، تهران، البرز و همدان به صورت پایلوت اجرایی کرد و در نظر دارد در سال جاری در صورت امین بودجه آن را در ۱۰ استان دیگر نیز راه اندازی کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه این مراکز از ایزوله کردن کودکان جلوگیری می‌کند، گفت: در این مراکز خدمات سرپایی آموزشی، بهداشتی، سواد آموزی و... ارائه شده و آن‌ها خانوادن‌شان را به سمت توانمند سازی سوق می‌دهند.
نظرات بینندگان