arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴

اختلاس در شرکت آزادراه پردیس و بازداشت دو نفر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان شهرستان پردیس از کشف اختلاس بزرگ در شرکت آزادراه تهران ـ پردیس خبر داد و گفت: دو نفر از کارکنان این شرکت بازداشت شده‌اند.

حیدر فتاحی در گفت‌وگو فارس در شرق استان تهران، از دستگیری دو نفر از کارکنان شرکت آزادراه تهران ـ پردیس خبر داد و اظهار داشت: برحسب گزارش محرمانه‌ای که چندی پیش به دادستانی پردیس ارائه شد، دو نفر از کارمندان شرکت آزادراه تهران ـ پردیس که مبادرت به اختلاس و کلاه‌برداری کرده بودند، با اقدامات قضایی و پلیسی دستگیر شدند و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد.

وی افزود: متأسفانه این افراد با توسل به وسایل متقلبانه و سوءاستفاده از موقعیت شغلی نسبت به صدور تگ‌های الکترونیکی (برچسب‌های هوشمند برای عبور خودروها از لاین الکترونیکی آزادراه) اقدام کرده‌اند.

دادستان شهرستان پردیس گفت: این افراد مبالغ هنگفتی را به‌صورت نامشروع از افراد مختلف اخذ کرده بودند که با درایت و پیگیری‌های ویژه دستگاه قضا و پلیس، تاکنون دو نفر از متهمان اصلی را شناسایی و بازداشت کردیم.

وی ادامه داد: پرونده این افراد در مرحله سیر قانونی است تا در ادامه نسبت به شناسایی سایر شرکای این متهمان که مبالغ هنگفتی اخذ کرده و به‌جای واریز به‌ حساب شرکت، با اقدامات متقلبانه این مبالغ را برای خود و شرکایشان برداشت می‌کردند، اقدامات لازم صورت گیرد.

فتاحی در خصوص مبلغ کلی این کلاه‌برداری اظهار داشت: این پرونده در حال بررسی بوده؛ اما این مبلغ بسیار زیاد و چشمگیر است.

دادستان شهرستان پردیس افزود: این افراد در زمان خاصی اقدام به جعل و سوءاستفاده از تگ‌های دیجیتال کرده‌اند که در این خصوص، سوءاستفاده از بیت‌المال نیز مطرح بوده و کارهای تخصصی و کارشناسی برای تعیین مقدار اصلی این اختلاس در حال انجام است و به‌زودی مبلغ اصلی مشخص و اعلام می‌شود.

وی افزود: در این پرونده، کلاه‌برداری، تحصیل مال نامشروع و سوءاستفاده از بیت‌المال مطرح است و مجازات سنگینی را نیز قانون در این خصوص تعیین کرده است.

دادستان شهرستان پردیس گفت: در حال حاضر، دستگاه قضایی در پی شناسایی عاملان اصلی این پرونده اختلاس است و اقرار دو مجرم بازداشت شده در سوءاستفاده و جعل تگ‌ها باعث باز شدن بعدهای زیادی از این پرونده می‌شود که به‌زودی عاملان اصلی دیگر نیز به دام قانون خواهند افتاد.

نظرات بینندگان