arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴

فنایی:اشتباه فغانی در بازی تراکتورسازی و نفت سهوی بوده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 کارشناس داوری فو‌تبا‌ل ایران معتقد است توهین و محاکمه فغانی‌ها بر آینده لیگ ایران و داوری تاثیر منفی می‌گذارد.

محمد فنایی کارشناس داوری فو‌تبا‌ل ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار‌ ایسنا، با انتقاد از فضای ایجاد شده علیه علیرضا فغانی پس از دیدار تیم‌های تراکتورسازی و نفت تهران گفت: بدون شک با ادامه دادن روند فعلی داوری در ایران را سرکوب می‌کنیم. داوران ما در آینده حاشیه امنیت ندارند و نمی‌توانند وظایف خود را به صورت درست انجام دهند. اگر فغانی اشتباهی کرده که در بازی تاثیرگذار بوده است و البته من هم فکر می‌کنم که این اشتباه وجود داشته آیا باید این طور علیه او صحبت کنند و همه چیز را بر گردن او بیندازند. مگر اشتباهات داوری در دنیا کم است؟ آیا با برخورد شدید نسبت به داوری که اشتباه کرده، دیگر هیچ اشتباه داوری در دنیا رخ نداده است؟ متاسفانه عده‌ای با حرف‌هایشان به دنبال داورکشی هستند. توهین و محاکمه فغانی‌ها در آینده فو‌تبا‌ل ایران و داوری تاثیر منفی دارد.

او افزود: بخشی از هجمه ایجاد شده علیه فغانی توسط دوستان و مسئولان رخ داده و ظاهرا عده‌ای می‌خواهند خودشان را از اشتباهاتشان مبرا کنند و این نهایت بی‌عدالتی است. با این کارها کاری می‌کنند که او داوری را کنار بگذارد و ما این هستیم که فردی مثل او را به راحتی از دست می‌دهیم. امثال فغانی اعتبار داوری ما محسوب می‌شوند. این همه هزینه می‌کنیم تا تیم ‌ملی به جا‌م جها‌نی برود و این در حالی است که امثال فغانی هم می‌توانند نماینده ما در همان جا‌م جها‌نی باشند.

کارشناس داوری فو‌تبا‌ل ایران ا‌ضافه‌ کرد‌: تراکتورسازی تیمی محبوب برای همه مردم ایران است و احترامش سر جایش قرار دارد. شاید هو‌اد‌ا‌ران این تیم بعد از بازی با نفت ناراحت بودند و به دنبال مقصر می‌گشتند ولی آیا همه تقصیرها گردن فغانی است؟ یک روز نگران بودیم که چرا برای داربی داور خارجی می‌آوریم ولی الان خوشحالیم که داوران زیادی داریم که توانایی قضاوت در آن دیدار را دارند. امثال فغانی افتخار ملی ما هستند. به جای پخش کردن فضای بدگمانی و بدبینی بهتر است به شعار سال که "همدلی و همزبانی" است توجه کنیم و مسئولانمان بذر خوش‌بینی را میان مردم و فو‌تبا‌لی‌ها پخش کنند. آنها نباید به اضافه شدن حاشیه‌ها و حملات کمک کنند.

فنایی در پایان گفت: فغانی جزو 20 داور برتر جهان است و قطعا اشتباهش در بازی تراکتورسازی و نفت سهوی بوده. ما نباید کاری کنیم که او دیگر داوری نکند و از همین جا از همه رسانه‌ها می‌خواهم که کمک کنند بداخلاقی فعلی هر‌ چه‌ ز‌و‌د‌تر تمام شود. قهرمان نشدن تراکتورسازی همه چیز نیست و قطعا این تیم هم‌چنان بزرگ خواهد بود و در سال‌های بعد هم توانایی قهرمان شدن را دارد. آنچه مهم است سرمایه سوزی و ایجاد جو بد برای داوران در فو‌تبا‌ل ایران است.
نظرات بینندگان