arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴

کردها ایرانی ترین قوم کشور هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احمد مسجدجامعی با اشاره به دارا بودن فرهنگ غنی میان قوم کرد، این قوم را ایرانی‌ترین اقوام این سرزمین خواند.

به گزارش ایسنا ، احمد مسجدجامعی - وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای اسلامی شهر تهران - 30 اردیبهشت - در جلسه هماهنگی هفته فرهنگی کردستان در تهران که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان دارای ظرفیت‌های فرهنگی بسیار بالایی است که باید به همه شناسانده شود.

وی افزود: بر اساس تحقیقی که چندین سال پیش در کشور صورت گرفت، هر چه فضای همدلی و همکاری بیشتر باشد، نشاط اجتماعی در آن جامعه بیشتر بوده و موجب مقابله با رخوت اجتماعی و در نهایت افزایش رضایت و امیدواری به آینده خواهد شد.

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اهمیت ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه، عنوان کرد: برای مقابله با رخوت و سستی در جامعه باید موج آفرینی فرهنگی ایجاد کرد که از طریق همدلی و همبستگی حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زمینه‌های توسعه پایدار در کردستان از طریق فرهنگ غنی این استان فراهم است، تصریح کرد: کردها ایرانی ترین اقوام این سرزمین بوده و به هیچ عنوان نمی توان ایرانی تبار بودن کردها را انکار کرد.

مسجدجامعی ذکر کرد: کردها اولین اقوام ایرانی هستند که وارد این سرزمین شدند و از پیشینه تاریخی و فرهنگی برخوردارند.

وی ادامه داد: فرهنگ و هنر کردستان نباید در مدرنیته گرفتار شود، بلکه با بهره گیری از مزیت های نسبی باید آن را با خلاقیت، به اوج خود رساند.

رییس شورای شهر تهران بیان کرد: از طریق شناسایی مزیت های نسبی باید در راستای بارور و کارآمد کردن آنها تلاش کرده و مانع از گرفتاری این فرهنگ و هنر در فضای تبلیغاتی و مدرنیته شد.

وی سرمایه‌ها و میراث کردستان را شایسته احترام گذاری دانست و افزود: باید برای ماندگاری میراث گرانقدر موجود در کردستان تلاش کرد.

او با بیان اینکه هفته فرهنگی کردستان باید متفاوت از دیگر استان ها برگزار شود، خاطرنشان کرد: میراث تاریخی، مادی، معنوی، طبیعی و ... در کردستان باید در برگزاری هفته فرهنگی کردستان به کار گرفته شوند.

مسجدجامعی در پایان یادآور شد: تمامی دستگاه های مرتبط با فرهنگ و هنر در کردستان باید در راستای برگزاری هفته فرهنگی کردستان به صورت ماندگار و فاخر و در شان مردم و همچنین فرهنگ و هنر کردستان تلاش کنند.
 
نظرات بینندگان