arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴
علی لاریجانی:

به دنبال تشکیل امپراتوری ایرانی نیستیم / به چه زبانی بگوییم قصد ساخت سلاح هسته ای نداریم / پول های مسلمانان را می گیرند و یک مشت سلاح دست چندم به آنها می دهند

منابع آنها(مسلمانان) را می گیرند و در مقابل یک مشت سلاح دست چندم به آنها می دهند تا آنها به جان مسلمان ها بیفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دنبال تشکیل امپراتوری ایرانی نیستیم / به چه زبانی بگوییم قصد ساخت سلاح هسته ای نداریم / پول های مسلمانان را می گیرند و یک مشت سلاح دست چندم به آنها می دهند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران هیچگاه با استقامت در راه منافع ملی خودش ضرر نکرده است و ما همچنان ایستادگی خواهیم کرد .

به گزارش «انتخاب»، دکتر علی لاریجانی در مراسم اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن گفت: در ادبیات برخی کشورهای اسلامی می گویند : ایران در پی ایجاد امپراطوری ایرانی است در حالیکه چنین نیست .

با اشاره به اینکه عهد امپراطوری در دنیای امروز به سر ‌آمده است افزود : اگر کسی چنین فکری دارد اشتباه می کند .

وی خاطرنشان کرد  : چه کشورهای بزرگ و چه برخی کشورهای دیگر در منطقه اگر چنین تصوری داشته باشند ، اشتباه می کنند  .

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به برخی کشورهای منطقه هشدار داد: مبادا با یک توهم اشتباه ، دیگران از شما استفاده کنند .

لاریجانی افزود: هم اکنون دچار چنین مکری هستیم و در کمپ دیوید و دیگر جاها نشست می گذارند تا ایجاد اختلاف کنند.

وی با اشاره به همراهی برخی از کشورها با رژیم بعث در حمله به ایران گفت: ما مورد هجوم بودیم و برخی کشورها دست داشتند اما تلافی نکردیم .

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی که آمریکا پس از حمله صدام به کویت به عراق حمله کرد ، ما صدام را محکوم کردیم در حالیکه می دانستیم چه کشورهای پشت صدام بودند اما ما گذشت کردیم در صورتی که مورد تجاوز قرار گرفته بودیم.

لاریجانی افزود : ما انتظار نداریم برخی کشورها در نقشه ایجاد اختلاف که برخی قدرت های بزرگ دارند دچار شوند.

وی گرفتاری دیگر را ایجاد جریانی در کشورهای اسلامی دانست که درگیری های مسلحانه بین مسلمانان در برخی کشورهای اسلامی ایجاد می کند و افزود : جریان وهابیت همه فرق اسلامی را تکفیر می کنند جز خودشان در حالیکه راه را اشتباه می روند .

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنوع فِرق اسلامی در جهان اسلام این سئوال را مطرح کرد که آیا منطقی است که به خاطر فروع ،  بر مسلمانان تیغ بکشید و آنها را تکفیر کنید  کجای قرآن چنین اجازه ای داده است.  

لاریجانی افزود: کسانی که امروز همه را تکفیر می کنند و بر روی دیگران تیغ می کشند با کلام خدا  چه می کنند ؟

وی این سئوال را مطرح کرد : که آیا حوادث امروز افغانستان ، پاکستان ، عراق ، سوریه و یمن تیغ کشیدن به روی یک دوستدار خدا نیست ؟ و آیا این اقدامات  جنگ با خدا نیست ؟

رئیس مجلس شورای اسلامی مشکل امروز جهان اسلام را دو خدعه بیرونی مکر کشورهای بزرگ و درونی کج اندیشی برخی کشورهای اسلامی دانست و تاکید کرد  : راهی که پیش روی ماست اینکه همه باید به قرآن بازگردیم و پناه ببریم.

لاریجانی افزود : آمریکا و برخی کشورهای بزرگ سالهاست که نسبت به ایران خطا و ظلم می کنند .

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت : نظام اسلامی ایران با این انقلاب یک دیکتاتوری را کنار گذاشت حال شما مدعیان دموکراسی چرا عصبانی شدید و ایران را تحریم کردید ؟

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه تحریم ها و برخی بهانه ها برای تحریم های هسته ای گفت : با چه زبانی باید بگوییم که ما درپی سلاح هسته ای نیستیم وقتی که مقام معظم رهبری فتوای حرام بودن تولید سلاح های کشتارهای جمعی را داده اند؟

لاریجانی با اشاره به اینکه آنها گوششان نمی شنود و هر روز یک مسئله جدید ایجاد می کنند اضافه کرد : گفتند می خواهیم با ایران مذاکره کنیم ، دولت جدید این مسئله را جدی گرفت و مذاکرات سامان یافت و در اصولی توافقاتی صورت گرفت حال موقع نگارش دنبال خدعه ای دیگر هستند و زیاده خواهی می کنند .

وی افزود : چرا باید در مسئله هسته ای خارج از معاهدات بین المللی نظامات جدید صورت بگیرد ؟

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان چند روز مقام معظم رهبری این سخنان را دقیق و به جا دانست و گفت : شما می خواهید تلاش کنید نظامات جدید بگذارید اما کسی نمی پذیرد و به شما اجازه نخواهد داد .

لاریجانی افزود : این یک خدعه است در حالیکه ایران هیچگاه با استقامت از راه منافع ملی خودش ضرر نکرده است و ما همچنان ایستادگی خواهیم کرد .

وی بار دیگر تصریح کرد : تصور نکنید می توانید از طریق مذاکره  نظامات جدید وضع کنید .

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با انواع خدعه ها و مکرها مواجه هستیم تنها راه را روشن بینی و استفاده از قرآن دانست  و ابراز امیدواری کرد  این محافل قرآنی به روشنی در همه کشورهای اسلامی به ویژه رهبران دینی و سیاسی کمک کند . هیچ دورانی به اندازه امروز دچار مکر مضاعف کشورهای قدرتمند نبودیم

علی لاریجانی در مراسم اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن گفت: اگر می خواهیم نور هدایت خداوند در فکر و اراده و تدبیر ما حاکم شود راهش قرآن و تمسک به قرآن است.


وی به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: خانه های ما باید به نور قرآن منور باشد و در هر خانه ای که قرآن زیاد تلاوت شود خیرش زیاد می شود و آن خانواده از آن بهره مند می شوند.


وی به حدیثی دیگر از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت : پیامبر اکرم (ص) می فرماید: هر کس براساس قرآن قضاوت و حکومت کرد براساس عدل حکومت کرده است.

رییس مجلس شورای اسلامی به شرایط امت اسلامی اشاره کرد و افزود : شرایطی که امروز در امت اسلامی می بینیم دچار تاریکی های متنوعی شده، از اختلاف هایی که میان امت اسلامی وجود دارد تا جریان های تکفیری که دستشان به خون مسلمانان آغشته است تا مکر و حیله گری قدرت های بزرگ که به دنبال استثمار و استعمار جدید در عالم اسلام هستند .

وی با بیان اینکه مکر دشمنان اسلام خاتمه پیدا نکرده بلکه شیوه هایشان عوض شده است گفت : شاید هیچ زمانی ما به اندازه امروز دچار مکر مضاعف کشورهای قدرتمند نبوده ایم.

لاریجانی ادامه داد: همانطور که مشاهده می کنید در دنیای اسلام چگونه رفت و آمدها و همکاریها به سویی سوق داده می شود که بیشترین اختلاف میان کشورهای اسلامی به وجود بیاید.

وی گفت: منابع آنها(مسلمانان ) را می گیرند و در مقابل یک مشت سلاح دست چندم به آنها می دهند تا آنها به جان مسلمان ها بیفتند.

لاریجانی افزود: دل نگرانی بین کشورهای اسلامی ایجاد می کنند حادثه بسیار شنیع مانند یمن در این دوران بوجود می اورند و یک کشور اسلامی یک عده زیادی از مسلمانان را بکشد و مجروح و آواره کند و از زندگی متعارف آنها را دور کند به چه دلیل ؟ به علت انکه آنها می گویند ما نگرانی امنیتی داریم .

لاریجانی گفت: اگر کسی نگرانی امنیتی برای خود دارد نباید یک کشور دیگر را نابود کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا نگران یک کشور اسلامی هستید افزود: مگر اسلام نگفته است همه مسلمانان برادر هم هستند و مگر پیامبر اکرم (ص) نفرمود که مسلمانان مثل دانه های شانه در کنار هم قرار دارند.

وی گفت: چرا از برادر مسلمان خود نگرانید؟ چرا او را مخل امنیت خود می دانید و بعد با سلاح قدرت های بزرگ به جان مسلمان ها می افتید .

لاریجانی افزود : چرا از ایران نگرانی دارید؟ آیا در طول 36 سال پیروزی انقلاب موردی بوده است که ایران به یک کشور اسلامی تجاوز کند ، اگر ایران از یک قدرتی برخوردار است این قدرت در کنار امت اسلامی و برای دفاع از امت اسلامی است نه در مقابل آنها .

وی گفت: در این چند دهه و در آن حوادثی که رژیم صهیونیستی در غزه به مردم فلسطین ظلم کرد ، آیا این ایران نبود که از حقوق مردم فلسطین ، از مقاومت لبنان و از حماس دفاع کرد .

لاریجانی افزود: آیا وقتی که این تروریست های وحشی به جان مردم عراق افتادند و دولت عراق از ایران کمک خواست ایران به دولت عراق و به برادران مسلمان عراقی کمک نکرد . راه سعادت به تمامی درقرآن نهفته است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : برگزاری مسابقات قرآن برکات زیادی برای امت اسلامی خواهد داشت.

علی لاریجانی در اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن با قدردانی از برگزار کنندگان این مسابقات ، افزود: خوشبختانه در زمینه های متنوعی در خصوص مباحث قرآنی ورود شده است  و ما شاهدیم در سنین مختلف جوانان ، خانم ها و آقایان به حفظ ، تلاوت ، ترجمه و تفسیر قرآن روی آورده اند و گاه در علوم قرآنی تبحر پیدا کرده اند.

وی گفت :  این شاخه های متنوعی که عزیزان در آن تلاش کرده اند همگی باعث سعادت و پایداری فکر اسلامی در کشور ما و امت اسلامی خواهد شد  .

لاریجانی با تبریک میلاد امام حسین (ع) و اعیاد شعبانیه  به دعای عرفه  امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود : اینکه انسان به جایگاهی برسد که اختیار خود را در اختیار خداوند ببیند، سخن بسیار بزرگی است.

وی گفت: چگونه یک انسان مومن می تواند به این جایگاه برسد که در کلام امام حسین (ع) تجلی پیدا کرده است  ؟  

لاریجانی  افزود: در قران کریم که همه ما به آن ایمان داریم راه سعادت به تمامی نهفته است .

وی گفت : خداوند کتابی را بر قلب پیامبر اسلام (ص) نازل فرمود که از جامعیت برخوردار است و سعادت همه ابنای جامعه در آن نهفته است.

لاریجانی افزود: در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام نقل شده است‌: قرآن دانان و حاملان قرآن در رحمت الهی قرار می گیرند.

رئیس مجلس گفت: اگر به دنبال راهی هستیم  که کلام امام حسین (ع) را دریابیم باید از درون احادیث روایاتی که از اهل بیت به ما رسیده است ، این راه را بیابیم.

وی افزود : از پیامبر گرامی اسلام نقل شده است: کسی که خداوند به او قرآن داده است ، اگر گمان کند چیزی بهتر از آن را دارد به تحقیق چیز با عظمتی را کوچک و چیز کوچکی را با عظمت انگاشته است.

لاریجانی اضافه کرد: کسانی که حاملان قرآن هستند و انس با قرآن دارند،  حامل چیزی هستند که در کلام رسول الله  (ص) عظیم تر از آن را نمی توان درک کرد.
نظرات بینندگان