arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴

ادامه بمباران مناطق مسکونی، زیرساخت ها و مراکز حیاتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رسانه ها از تداوم حملات آل سعود و ائتلاف عربی برای نابودی زیرساخت ها و مراکز حیاتی و همچنین مناطق مسکونی یمن خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یمن (سبأ)، جنگنده های متجاوز سعودی روز جمعه در ادامه حملات خود به یمن، شماری از مراکز نظامی و غیر نظامی در استان های مختلف این کشور را هدف قرار دادند.

یک مقام امنیتی یمن گفت که جنگنده های عربستان روز جمعه منطقه «جبل النهدین» و اردوگاه «براش» در پایتخت را بمباران کردند.

وی در گفت وگو با این خبرگزاری افزود: هواپیماهای دشمن همچنین اردوگاه های «خشم البکره»، «الصمع»، «ضبوه»، «ریمه حمد» و مجتمع اداری شهر «سنحان» در استان صنعا را هدف حمله قرار دادند.

روز گذشته همچنین شبکه ارتباطات در «جبل ضین» در استان عمران در سه نوبت هدف حمله هوایی قرار گرفت. هواپیماهای متجاوز عربستان همچنین بیش از 6 بار مناطق «جبل هیلان» در حومه شهر مارب را بمباران کردند.

جنگنده های عربستان به طور گسترده مناطق «حرض»،«المدافن»، «المعاین» و «البرم» در استان حجة را نیز بمباران کردند. متجاوزان سعودی همچنین منطقه «الحجله» در شهر مرزی «رازح» در استان صعده را با موشک هدف حمله قرار دادند.

همزمان با این حملات، توپخانه ارتش عربستان سعودی نیز نوار مرزی یمن را گلوله باران کرد.

از سوی دیگر شبکه خبری المیادین گزارش داد، ادامه حملات جنگنده های ائتلاف به سرکردگی عربستان باعث وخامت اوضاع انسانی در شهر الحدیده در غرب یمن شده است.

بیمارستان های این شهر به دلیل کمبود دارو و سوخت با وضع اسفبار روبرو هستند و برخی بیمارستانها تعطیل شده است.

المیادین افزود: جنگنده های عربستان علاوه بر کشتار مردم یمن در الحدیده، با هدف قرار دادن چهار مرکز خدمات رسان در این شهر، آنها را ویران کرده و تلفات انسانی زیادی به بار آوردند.

جنگنده های متجاوزان همچنین با حملات پی در پی، آسیب های گسترده ای به فرودگاه بین المللی الحدیده وارد کردند.

حملات هوایی، موشکی و توپخانه ای عربستان به زیرساخت های یمن و انهدام آنها در حالی ادامه دارد که ائتلاف عربی به سرکردگی این کشور مدعی حمایت از مردم یمن و تلاش برای بازگرداندن امید به این کشور فقیر است.

در این حملات مناطق مسکونی و بسیاری از مراکز غیرنظامی و حتی بیمارستان ها و مراکز خدمات عمومی هدف حملات سنگین متجاوزان قرار گرفته است.

از سوی دیگر یک رسانه یمنی از ورود قریب الوقوع منصور هادی رییس جمهوری فراری به استان حضرموت در این کشور برای اعلام آغاز تجاوز زمینی ائتلاف عربی به سرکردگی آل سعود خبر داده است.

پایگاه خبری «اخبار الساعه» روز جمعه به نقل از یک مقام بلندپایه امنیتی نوشت: «عبد ربه منصور هادی» در چند ساعت آینده وارد فرودگاه «البدیع» در استان حضرموت در جنوب شرقی یمن می شود تا آغاز حمله گسترده زمینی با حمایت عربستان و شورای همکاری خلیج فارس به یمن را با نام «شمشیرهای بران» و برای آنچه «بازپس گیری استان های تصرف شده توسط نیروهای انصارالله و هم پیمانانش» گفته می شود، اعلام کند.

این رسانه یمنی بدون اشاره به نام این مقام امنیتی، افزود: گزارش های امنیتی و اطلاعاتی حاکیست در حال حاضر تدارکات گسترد نظامی و امنیتی از سوی کشورهای ائتلاف عربی و در صدر آنها عربستان برای آغاز این حمله همزمان با بیست و پنجمین سالگرد وحدت یمن (22 ماه مه 1990) جریان دارد.

تجاوز نظامی عربستان و ائتلاف کشورهای عربی - آمریکایی علیه مردم یمن که از ششم فرودین آغاز شده، شهادت بیش از سه هزار و 800 یمنی و آوارگی حدود 100 هزار یمنی را درپی داشته است.

بنابر اعلام منابع خبری، شمار مجروحان این تجاوز نیز به بیش از هشت هزار نفر رسیده است که 2 هزار و 800 نفر از آنها به رسیدگی فوری نیاز دارند، اما به دلیل نبود دارو و برق این امکان وجود ندارد.

بیشتر شهدا و مجروحان یمنی ناشی از بمباران جنگنده های عربستان و ائتلاف عربی – آمریکایی را کودکان و زنان بی دفاع تشکیل می دهند.

از مجموع کشته های تجاوز نظامی به یمن، دستکم 503 نفر کودک و 218 نفر زن بودند و از میان زخمی ها نیز بیش از یک هزار نفر کودک و نزدیک به 725 نفر زن هستند.

در این مدت 560 محل مسکونی هدف حملات هوایی و موشکی قرار گرفته و 932 مرکزغیرنظامی، خدماتی، موسسه عمومی و خصوصی، 54 بیمارستان و درمانگاه، 26 مسجد و 168 مرکز آموزشی نیز بمباران شده است.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه یمن به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

کارشناسان، حمله های عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.
نظرات بینندگان