arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴

تخلیه کمک های کشتی ایرانی برای یمن در جیبوتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 محموله ۲۵۰۰ تنی کمک های انسان دوستانه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در بندر جیبوتی تخلیه و تحویل نمایندگان سازمان ملل می شود تا به دست مردم مظلوم یمن برسد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما، کشتی نجات پس از 12 روز حرکت در آبهای آزاد و یک روز توقف در لنگرگاه آبهای جیبوتی،  شامگاه جمعه در اسکله بندر جیبوتی در جنوب تنگه باب المندب پهلو گرفت تا تکلیف محموله غذایی و دارویی اهدایی به یمن مشخص شود.

مسئولان هلال احمر  در کشتی نجات بر بازرسی از محموله و سپس عزیمت به سمت بندر الحدیدِ یمن و در اصل شکست محاصره ملت یمن تاکید داشتند اما متاسفانه بار دیگر کارشکنی های رژیم آل سعود باعث شد نمایندگان سازمان ملل بر تخلیه بار در بندر جیبوتی و انتقال خودشان به یمن پافشاری کنند که در نهایت اینچنین نیز شد.

هنگام پهلوگیری کشتی ایران شاهد در بندر جیبوتی علی بحرینی، سفیر کشورمان در  اتیوپی و جیبوتی و نمایندگانی از سازمان ملل حضور داشتند.

آقای بحرینی  سفیر ایران در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: شرط حضور ما در بندر الحدید برقراری آتش بس در یمن و حضور نمایندگان سازمان ملل در کشتی است که عملا این دو شرط محقق نشده است.

هنگام تخلیه محموله کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران که سه روز به طول می انجامد باید نمایندگان سازمان ملل در کشتی حضور داشته باشند و نسبت به انتقال این محموله و رساندن آن به دست مردم مظلوم و ستمدیده یمن به مسئولان هلال احمر ما تعهد کتبی بدهند.

تمامی مسافران حاضر در کشتی نجات به ویژه امدادگران هلال احمر بسیار امید وار بودند بتوانند کمک های اهدایی مردم ایران به مردم مظلوم یمن را خودشان به دست یمنی ها برسانند تا هم مرحمی بر زخم آنها باشند و هم در اصل محاصره وحشیانه رژیم آل سعودعلیه ملت یمن شکسته شود.

رژیم آل سعود از 6 فروردین تجاوز به خاک یمن را آغاز کرد و تاکنون بیش از 4 هزار شهید و 8 هزار مجروح بر جای داشته که حال 3هزار نفر از آنها بسیار وخیم است و باید هر چه زودتر کمک های انسان دوستانه به ویژه دارو به آنها برسد.

گفته می شود امروز و هم فردا نیز دو هواپیمای حامل کمک های انسان دوستانه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از تهران به جیبوتی ارسال می شود تا با همکاری نمایندگان سازمان ملل به یمن منتقل شود.
نظرات بینندگان