arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴

عبدالله صالح شروط عربستان را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پایگاه خبری 24 امارات روز شنبه اعلام کرد: علی عبدالله صالح رییس جمهور سابق یمن شروط عربستان در نشست ریاض را برای خروج از یمن رد کرد.

این پایگاه خبری افزود: عربستان و برخی همپیمانان عربش در تجاوز به یمن که در نشست ریاض شرکت کرده بودند برای خروج عبدالله صالح از یمن با شروطی میانجیگری کرده بودند که وی آن را رد کرد.

این شروط شامل واگذاری بخشی از ثروت وی به خزانه دولت برای دوران بازسازی یمن بعد از جنگ، دست برداشتن از حمایت از گروه مقاومت مردمی انصارالله و دعوت از طرفدارانش برای پیوستن به طرفداران عربستان و همکاری نکردن با حوثی ها بود که وی همه این شروط را رد کرد.

به نوشته این گزارش، ثروت علی عبدالله صالح به بیش از 60 میلیارد دلار آمریکا بالغ می شود که در طول 33 سال حکومتش بر یمن بدست آورده است.

سازمان ملل اخیرا و با فشار لابی سعودی نام عبدالله صالح و فرزندش و دو تن از رهبران گروه مقاومت مردمی انصارالله را در فهرست مجازات قرار داد و اموال آنها را بلوکه و از سفر به خارج منع کرد.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر از ششم فروردین حملات هوایی و دریایی علیه گروه مقاومت مردمی یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم را بمباران کرده اند که در اثر آن بیش از هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و مجروح شده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان