arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۹۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۸۹

ضرغامی: کساني كه گفتند نه غزه نه لبنان حالا بايد بگويند جانم فداي مبارك

رييس سازمان صدا و سيما با بيان اين‌كه در بيداري عظيم اسلامي كه تمام دنيا را فرا گرفته است نقش نماز جمعه تعيين كننده است، اظهار كرد: بسياري از حركات و اتفاقات تحولات اين دوره در نماز جمعه شكل مي‌گيرد و در نماز جمعه است كه توطئه‌هاي دشمنان خنثي مي‌شود و امروز جهان بيش از هر وقت ديگري اهميت نماز جمعه را فهميده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس سازمان صدا و سيما با بيان اين‌كه در بيداري عظيم اسلامي كه تمام دنيا را فرا گرفته است نقش نماز جمعه تعيين كننده است، اظهار كرد: بسياري از حركات و اتفاقات تحولات اين دوره در نماز جمعه شكل مي‌گيرد و در نماز جمعه است كه توطئه‌هاي دشمنان خنثي مي‌شود و امروز جهان بيش از هر وقت ديگري اهميت نماز جمعه را فهميده است.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از ایسنا، عزت‌الله ضرغامي در سخنان پيش از خطبه اين هفته نماز جمعه تهران با اشاره به دو آيه پاياني سوره مجادله، گفت: اگر در راه خدا سختي و مشكلاتي پيش بيايد نااميد نشويد زيرا پيروزي نهايي از آن شماست و اين پيروزي براي مومنين مانند مادري است كه براي به دنيا آوردن فرزند صالح سختي‌هاي زيادي را متحمل مي‌شود.

رييس سازمان صدا و سيما، ادامه داد: در آيه‌هاي پاياني سوره مجادله خطاب به پيامبر (ص) گفته شده است اي پيغمبر شما قومي يا مردمي را نخواهي يافت كه ايمان به خدا و روز آخرت داشته باشند و با دشمنان خدا دوستي كنند و اين شاخصي است كه اگر شما ايمان به خدا داريد بايد با دشمنان خدا و رسول او دشمني كنيد ولو اين آدم‌ها پدران، فرزندان، خويشاوندان و عشيره شما باشند.

ضرغامي با اشاره به داستان حضرت نوح و فرزندش، اظهار كرد: بارزترين مصداق براي اين ماجرا داستان نوح و فرزندش است كه وقتي فرزندش تا آخرين لحظه به نصايح پدر گوش نداد به حضرت نوح وحي شد كه فرزندت از اهل تو نيست.

سخنران پيش از خطبه اين هفته نمازجمعه تهران، در رابطه با داستان حضرت نوح و فرزندش اشاره به سخني از امام خميني (ره) كرد و گفت: امام خميني مي‌فرمودند مواظب باشيد مبادا به كسي ظلم كنيد و حق كسي را زير پا بگذاريد.

وي در همين راستا با ذكر حديثي از امام صادق (ع)، گفت: اوايل انقلاب نگاه مكتبي بسيار پررنگ بود و مصاديق زيادي داشتيم و افراد به خوبي خط قرمزها را رعايت مي‌كردند.

رييس سازمان صدا و سيما، با اشاره به سخناني از علامه طباطبايي مبني بر اينكه دو گونه روح وجود دارد، اظهار كرد: يك گونه روح زنده بودن ظاهري است. يكي منشا و اصل حيات است كه وقتي خداوند در آيه‌هاي سوره‌هاي مجادله به روح تاكيد مي‌كند اشاره به اين بخش روح دارد.

ضرغامي با بيان اينكه حزب‌اللهي‌هاي واقعي كساني هستند كه به خدا و رسولش ايمان دارند و در اين راه ثابت قدمند و با كساني كه در مقابل اينها دشمني مي‌كنند همراهي نمي‌كنند، گفت: وقتي كسي با دشمنان خدا و رسولش خيلي همراه شد آرام آرام از نظر رفتاري و اعتقادي تحت تاثير آنها قرار مي‌گيرد و به همين علت است كه رهبر معظم انقلاب راجع به مرزبندي در دوران فتنه صحبت كردند و يكي از شرايط موفقيت در مقابل فتنه را مرزبندي اعلام كردند.

سخنران پيش از خطبه اين هفته نماز جمعه تهران، با تاكيد بر اينكه كساني كه با دشمنان خدا و رسولش همراهي مي‌كنند فكر نكنند اگر جايي در حاشيه ايستاده‌اند ماندني هستند، گفت: اينها خوار و ذليل مي‌شوند چون مقابل رسول خدا ايستادند و عزت از آن خداست و همين فراز و نشيب‌هاي سياسي كه رخ داد خيلي از حقايق را روشن كرد و آنهايي كه در اين دنيا مايع عزت و قرب و افتخار مي‌شوند از همراهي خدا و رسول و ولي امر اوست.

وي در ادامه با اشاره به وقايع روز دنيا و اتفاقات مصر و تونس و ليبي و بحرين، اظهار كرد: اين وقايع ارتباط بسيار مستقيم با انقلاب ايران دارد و مي‌توانم بگويم كه با انقلاب ايران يكي است. دو كشور بزرگ كه وابستگي عميق به غرب و استكبار داشته‌اند با الهام گرفتن از انقلاب ايران دچار بيداري شدند.

رييس سازمان صدا و سيما، افزود: ظرفيت بالاي اسلام امروز بيشتر روشن شده است و بدون هر گونه تعصب و جانب‌نگري مي‌بينيم كه تمام حركات كشورهاي در حال تحول متاثر از اسلام و انقلاب اسلامي است.

ضرغامي با تاكيد بر اين‌كه تمام تحولات صورت گرفته متاثر از مدل انقلاب اسلامي است، اظهار كرد: امروزه كشورها مي‌بينند كه ايران در حال پيشرفت‌هاي عظيم است و با وجود تحريم‌ها، تهديدها و تمام فشارهاي بين‌المللي در حوزه‌هاي مختلف پيشرفت‌هاي بسياري داشته‌ايم.

سخنران پيش از خطبه اين هفته نمازجمعه تهران، با اشاره به سخنان عبدالرحمان تحليلگر و روزنامه‌نگار عرب، اظهار كرد: اين شخصيت كه از مخالفان ايران است در مقاله‌اي مي‌گويد طرح بزرگ تحول اقتصادي در ايران بسيار شجاعت مي‌خواهد و كشورهايي مي‌توانند اين طرح را انجام دهند كه وحدت بالايي در كشورشان حاكم باشد.

وي افزود: درست در همين مقطع است كه دولت اسلامي به كمك مردم طرح تحول اقتصادي را انجام مي‌دهد و اين اتفاقات را كشورهاي ديگر مي‌بينند كه اين الگوي خوب و كارآمدي است و به لحاظ ديني و اعتقادي نيز كشور ايران همان چيزي است كه مردم منطقه مي‌خواهند.

رييس سازمان صدا و سيما، با استناد به اظهارنظرهاي شخصيت‌هاي سياسي و رسانه‌ها و پژوهشگران و محققان خارجي، اظهار كرد: تمام اين مستندات نشان از آن دارد كه تحولات صورت گرفته اخير ناشي از انقلاب اسلامي ايران است.

ضرغامي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري خطاب به انقلاب مصر در نمازجمعه چند ههفته گذشته تهران، اظهار كرد: پس از سخنان مقام معظم رهبري بلافاصله در مصر ده‌ها هزار پيامك در اين رابطه رد و بدل مي‌شد و تصاوير و فيلم‌هاي پيام‌هاي رهبر را جوانان با بلوتوث براي هم مي‌فرستادند.

سخنران پيش از خطبه اين هفته نمازجمعه تهران، با اشاره به اينكه اين تحولات براي كشورمان افتخار است، گفت: كشورهاي غربي و آمريكا و اسرائيل در چنين شرايطي دنبال چاره‌اي بودند كه بگويند انقلاب اسلامي ايران ناكارآمد است و به همين دليل خواستند تا سران فتنه به بهانه‌اي افرادي را به خيابان‌ها بكشانند و چند سطل آشغال آتش بزنند تا نشان دهند كه مردم خود ايران نيز از انقلاب اسلامي ناراضي‌اند.

وي خطاب به كساني كه در 25 بهمن به خيابان‌ها آمدند، گفت: شما كه گفتيد نه غزه - نه لبنان حالا بايد بگوييد جانم فداي مبارك. از ويژگي‌هاي اصلي آنهايي كه در مصر تحولات را به وجود آوردند ضديت با رژيم صهيونيستي است اما كساني كه 25 بهمن بيرون آمدند براي اسرائيل و آمريكا خوراك تبليغاتي فراهم كردند.

رييس سازمان صدا و سيما، با تاكيد بر اينكه شرايط فتنه از بين رفته است، گفت: فتنه براي دوراني است كه گرد و غبار مي‌شود و حضرت علي (ع) در رابطه با اين دوران فرموده‌اند تنها راه‌حل نگاه كردن به رهبر است و ما اين دوره فتنه را با اين معنا پشت سر گذاشتيم.

ضرغامي افزود: اتفاقات اخير ايران و 25 بهمن ديگر فتنه نيست بلكه ضدانقلاب محض و نوكري آمريكا و اسرائيل است.

برچسب ها: ضرغامی ، 25 بهمن
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
0
3
بابا منطقی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
1
3
ضرغامی جان کسانی که روز 25 بهمن بیرون آمدند برای خرید شب عید بود چرا باید بگویند نه غزه نه لبنان؟
آنهایی که برای خرید عیر آمدند کسانی بودند که به نوروز احترام می گذارند پس نه غزه میخواهند , نه لبنان میخواهند , نه مبارک میخواهند و نه یاسر عرفات و نه هر عرب دیگری را . آنها ایرانی هستند و جانشان فدای ایران است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
1
1
اینهمه ادم رفتی سراغ این!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
0
0
ایشون میخواد آماده بشه رئیس جمهور بشن یا نماینده مجلس؟؟؟
:))
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
0
احسنت
نظرات بینندگان