arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴

رامبد جوان: «خندوانه» موضع سیاسی ندارد / از ظريف تا سلحشور را به «خندوانه» مي‌آورم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رامبد جوان - سازنده برنامه «خندوانه» تلویزیون - امروز در نشستی حاضر شد و به این نکته اشاره کرد که او و تیمش موظفند حصار را بشکنند و نزدیک آدم‌ها بروند.

او که در اولین نشست از سری جدید برنامه «خندوانه» بعد از پخش 32 قسمت از آن حاضر شده بود، در این زمینه ادامه داد: اگر کسانی مثل سلحشور یا شریعتمداری که مواضع سختی دارند، قبول کنند به برنامه من بیایند، با آغوش باز قبول می‌کنم. زیرا دلم می‌خواهد بدانم شادی‌شان چیست یا چطور می‌خندند.

در اولین نشست مطبوعاتی «خندوانه» که با حضور رامبد جوان در دانشکده خبر برگزار شد، به سوالاتی درباره این برنامه پاسخ داده شد.

جوان درباره‌ی ویژگی مهمانان برنامه بیان کرد: مهمانان ما آدم‌های خاص حرفه خودشان و کسانی هستند که در حرفه خود عنوانی دارند؛ افرادی که اصولا پا به سن گذاشته‌اند و از جذابیتشان کم می‌شود. آنها از ویژگی‌های حرفه خود راجع به شادمانی و امید به زندگی حرف می‌زنند.

مجری «خندوانه» با اشاره به حضور یونس شکرخواه در برنامه خود گفت: مگر چند آدم‌ نخبه‌ی باحال داریم که حاضر باشند در تلویزیون حضور پیدا کنند. آقای شکرخواه هم به من گفت متر سختی برای انتخاب مهمانان انتخاب کرده‌ام.

جوان با بیان اینکه می‌خواهد هر هفته مهمانان متنوعی از هنرمند، ورزشکار و سیاستمدار داشته باشد گفت: هدف ما این است مردم ببیند نخبه‌ها و نماینده‌هایشان چه ویژگی‌هایی دارند و چقدر آدم‌های شادی هستند. وقتی از آنها می‌پرسیم چه چیزی حالتان را بد می‌کند، می‌فهمیم مفاهیم ناپسند اجتماعی چیست، یا وقتی می‌پرسیم وقتی حالتان بد است چه می‌کنید، به آن‌ها می‌گوییم هرکس خودش باید برای خودش کاری کند.

وی همچنین با بیان اینکه آدم‌ها موظف به شادی هستند و حتی باید تظاهر به شادی کنند، گفت: از مجموع سیاستمدارانی که با آنها تماس گرفتیم، دکتر ظریف و دکتر عراقچی حضور در برنامه را به بعد از توافق ژنو موکول کردند، یا دکتر هاشمی وزارت بهداشت با بیان اینکه لبخند زدن بلد نیستند قبول نکردند در برنامه حضور بیابند. در حالی که خانم ابتکار که آدم مهمی نیز هست، در «خندوانه» حضور یافت و راجع به آشپزی‌اش، یا ارتباط با همسر و بچه‌هایش گفت.

جوان همچنین با بیان اینکه «من و تیمم موظفیم حصار را بشکنیم و نزدیک آدم‌ها برویم»، ادامه داد: اگر کسانی مثل سلحشور یا شریعتمداری که مواضع سختی دارند، قبول کنند به برنامه من بیایند با آغوش باز قبول می‌کنم. زیرا دلم می‌خواهد بدانم شادی‌شان چیست یا چطور می‌خندند.

جوان به بیان اینکه دعوت از افراد به منزله تایید آنها نیست، گفت: من بچه سینما هستم و اگر کسی از سینما بد بگوید، با او برخورد می‌کنم. به همین خاطر معتقدم فردی مثل فرج‌الله سلحشور که به زنان سینما تهمت می‌زند، از نظر قوانین کشور، باید بابت سیاه‌نمایی با او برخورد شود.

مجری «خندوانه» این برنامه را بی‌طرف دانست و با بیان اینکه ما اصولا دنبال جواب دادن نیستیم، ادامه داد: اگر اتهامی رسمی و علنی باشد، ما برای دفاع اقدام می‌کنیم، نه تا وقتی افراد نظر خودشان را می‌گویند، زیرا ما نمی‌توانیم نظر مثبت همه را جلب کنیم.

جوان با بیان اینکه «همه برنامه‌ها سانسور دارند و برای همین الان تعداد برنامه‌های پخش زنده کم شده است» گفت: برنامه ما از قبل ضبط می‌شود و بعد از بازبینی ممکن است بخشی از آن حذف شود؛ البته من چون نمی‌خواهم مهمانان دچار استرس شوند، به آنان وقت می‌دهم که حرف بزنند و من هم گوش می‌دهم، ولی چون نهایتا 45 دقیقه وقت گفتگو در برنامه داریم، گاهی خودمان مجبور به کوتاه کردنش می‌شویم که ممکن است برای تماشاگر تصور حذف پیش بیاید.

وی همچنین درباره‌ی علت حضور شخصیت «نیما» گفت: من به کسی نیاز داشتم که ساز مخالف بزند، تا نماینده کسانی باشد که می‌گویند برنامه لوس است، یا با این همه بدبختی که در زندگی داریم به چه چیزی باید بخندیم، تا بتوانم جواب آنها را بدهم. اما با تماشاچی نمی‌شد این ارتباط را برقرار کرد چون مشغول بداهه‌گویی و گفتن خاطره می‌شد.

جوان درباره نحوه انتخاب شخصیت نیما گفت: ما نیاز و کارکرد را پیدا و طراحی می‌کنیم. نیما نیز از بچه‌های تئاتر است و دومین نفری بود که تست داد و قبول شد و بعد از 20 پخش وارد برنامه شد.

جوان درباره شخصیت جناب خان که در فصل جدید به خندوانه اضافه شده است، گفت: محمد بهرامی صداپیشه جناب خان است که با هم در برنامه کوچه مروارید که مخصوص بچه‌ها است همکار بودیم. من برای بخش دوم به این فکر کردم که چه اجزایی می‌تواند به برنامه اضافه شود تا جذاب‌تر باشد و طبق تجربه‌ای که با بهرامی داشتم، به این نتیجه رسیدم که می‌تواند موفق باشد.

وی به ویژگی‌های بهرامی نیز اشاره کرد و گفت: محمد خلاقیت و هوش فوق‌العاده‌ای دارد و به کارش مسلط است. او خودش ساز می‌زند، می‌خواند و مدیریت موقعیت دارد.

جوان در پاسخ به اینکه چرا شبکه نسیم را برای برنامه خود انتخاب کرده است؟ گفت: شبکه نسیم شبکه تخصصی شوخی و کمدی است، پس امکان بیشتری را در اختیار سازنده برنامه قرار می‌دهد. همچنین دکتر کرمی، مدیر شبکه یکی از بهترین مدیرهایی است که من در سابقه 24 ساله‌ی خود در تلویزیون با او کار کرده‌ام. او حامی ایده‌های فرهنگی است و وقتی می‌خواهیم کتابخوانی را ترویج دهیم یا تئاتری را معرفی کنیم، نکات مثبتی هم اضافه می‌کند. من اصلا مدلم چاپلوسی نیست و به کسی اعتبار الکی نمی‌دهم، اما دکتر کرمی فوق‌العاده است.

جوان با بیان اینکه در حال حاضر 300 هزار نفر برای شرکت در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند و دو شماره برای تماس علاقه‌مندان وجود دارد، گفت: هر شب 80 تا 100 نفر در این برنامه حضور دارند که فقط 20 تا 30 درصد آنها از تماشاچیان قدیمی هستند.

وی لزوم حضور تماشاچیان قدیمی را نظم هماهنگ‌شده و تمرین با آنها اعلام و بیان کرد: ما امتحان کردیم که اگر به طور کلی تماشاچیان جدید حضور داشته باشند، ضبط برنامه خیلی طول می‌کشد و نظم و آوازها به هم می‌ریزد، در حالی که تماشاچیان قدیمی که آهنگ‌ها و لبخندها با آنها تمرین شده است، قوانین لازم را به هم سرایت می‌دهند و به تماشاچیان جدید نظم می‌دهند.

جوان به برخورد قاطعانه خود در برنامه اشاره کرد و گفت: من موضعی دارم که مهمان باید تکلیفش را با آن مشخص کند، در غیر اینصورت مودبانه و با کلماتی قاطعانه بحث را هدایت می‌کنم که به حاشیه نرود.

جوان با اشاره به علاقه خود به سینما و فعالیت در این زمینه گفت: بعد از «ورود آقان ممنوع» که فیلم موفقی شد، من دچار وسواس شدم که فیلم بعدم باید حتما پرفروش‌تر باشد، اما به مرور گفتم دیگر به آن فکر نمی‌کنم. در حال حاضر هم پنج فیلمنامه سینمایی برای من نوشته می‌شود که هر کدام زودتر آماده شود به ساخت آن اقدام می‌کنم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان