arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۰۰۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
آیت الله هاشمی:

اقدام عربستان درباره کشتی نجات ایران ناجوانمردانه است/ باید درباره سوریه و عراق درایت بیشتری به خرج داد ، مراقب اوضاع باشیم / نباید برای ظهور حجت، وقت تعیین کرد

آیت الله هاشمی رفسنجانی ممانعت از رسیدن کشتی نجات جمهوری اسلامی ایران به مردم یمن را رفتاری ناجوانمردانه و تأسف‌بار خواند و اظهار کرد: امیدواریم با هوشیاری و تلاش‌های نیروهای مجاهد و فعال ایران و منطقه، جمهوری اسلامی ایران همچنان لنگر ثبات منطقه به عنوان نشان پایداری نظام اسلامی باقی بماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باید درباره سوریه و عراق درایت بیشتری به خرج داد / باید مراقب اوضاع باشیم / نباید برای ظهور حجت، وقت تعیین کرد

آیت الله هاشمی رفسنجانی ممانعت از رسیدن کشتی نجات جمهوری اسلامی ایران به مردم یمن را رفتاری ناجوانمردانه و تأسف‌بار خواند و اظهار کرد: امیدواریم با هوشیاری و تلاش‌های نیروهای مجاهد و فعال ایران و منطقه، جمهوری اسلامی ایران همچنان لنگر ثبات منطقه به عنوان نشان پایداری نظام اسلامی باقی بماند.

به گزارش «انتخاب»، در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی،رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تبریک اعیاد خجسته و مبارک روزهای نخستین ماه شعبان، ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت سجاد(ع) را به اعضای مجمع و عموم مردم، با توجه به آثار جاودان وجودی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در احیای اسلام، به شرایط زمان ولادت این امام همام اشاره و خاطر نشان کرد: در هنگام ولادت امام حسین(ع) پیام جبرئیل برای پیامبر اسلام(ص) حاوی مفهوم و معنای پربار و مهمی است که می‌گوید: نمی‌دانم ولادت این مولود را به خاطر مصائبی که در آینده متحمل خواهد شد، تسلیت و یا به خاطر آثار و برکات فراوانی که برای اسلام خواهد داشت، تبریک بگویم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حیات طیبه و با برکت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برادر بزرگوارشان حضرت ابوالفضل العباس(ع) را دارای پیام و ارزش‌های والای انسانی و اسلامی دانست و گفت: شهادت ایشان، پایگاهی جاودان برای مبارزه با ظلم و ظالم تا ابدیت خلق کرده و تا زمانی که با مرگ آخرین حاکم ظالم و متجاوز، انتقام خون پاک امام حسین(ع) که ثارالله است گرفته نشود، آثار وجودی مصائب ایشان و عزاداری‌ها، تداوم و وسعت خواهد یافت.

وی افزود: حماسه بزرگ کربلا و عاشورا، باید به عنوان کانون انسان‌ساز و ظلم‌ستیز، زنده نگه داشته شود.

هاشمی رفسنجانی ایام خجسته نیمه شعبان، ولادت حضرت حجت، مهدی موعود (عج) را یکی دیگر از برکات این ماه خجسته ذکر کرد و تاکید کرد: حضرت حجت(عج) ذخیره الهی برای نجات بشریت و برقراری قسط و عدل در جهان است و بشریت به وجود ایشان وابسته است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز امیدواری به اینکه همه باید منتظران واقعی آن حضرت در عصر غیبت باشیم، افزود: طبق دستور خود آن حضرت، نمی‌توان و نباید برای زمان ظهور وقت تعیین کرد.

وی فضیلت‌های ماه شعبان را ایجاد آمادگی و مقدمه معنوی برای ورود به ماه پر فضیلت و مبارک رمضان به عنوان ماه میهمانی خداوند توصیف کرد.

جانشین فرماندهی کل قوا در زمان دفاع مقدس در ادامه با تبریک سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، این حماسه را فتحی بزرگ و افتخارآمیز در تاریخ درخشان دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: اهمیت این فتح زمانی برجسته‌تر می‌شود که صدام به دلیل اطمینانی که به استحکامات دفاعی منطقه داشت و آمده بود تا برای همیشه در خوزستان به ویژه خرمشهر و آبادان بماند، شرط کرده بود که اگر رزمندگان ایران، خرمشهر را آزاد کنند، کلید بصره را به آنها خواهم داد.

وی ادامه داد: در عملیاتی معجزه‌آسا، نیروهای جان بر کف ایران از معبر باریکی که نقطه ضعف عراق بود، وارد خرمشهر شدند و آنچنان ضربات خود را غافلگیرانه و برق‌آسا به دشمن وارد کردند که عمده نیروهای بعثی، هلاک و اسیر شدند یا عاجزانه به آب افتادند و صف طولانی اسرا که کیلومتر‌ها ادامه داشت، صحنه‌های افتخارآفرینی برای ایران خلق کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگر صحبت‌های خود به شرایط بحرانی منطقه و تشدید عملیات تروریستی گروهک داعش در منطقه، بویژه تحرکات اخیر آنان در عراق و سوریه اشاره و تاکیدکرد: باید برای این مخاطرات جدّی و تهاجم‌های جدیدی که شروع شده است هوشیاری و درایت بیشتری به خرج داد و مراقب اوضاع بود.

وی با ابراز تأسف شدید از ادامه حملات هوایی ظالمانه سعودی‌ها علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن، گفت: متأسفانه امکانات و زیربناهای بخش زیادی از این کشور در سایه بی‌تفاوتی سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای منطقه و جهان در حال نابودی است.

هاشمی رفسنجانی ممانعت از رسیدن کشتی نجات جمهوری اسلامی ایران به مردم یمن را رفتاری ناجوانمردانه و تأسف‌بار خواند و اظهار کرد: امیدواریم با هوشیاری و تلاش‌های نیروهای مجاهد و فعال ایران و منطقه، جمهوری اسلامی ایران همچنان لنگر ثبات منطقه به عنوان نشان پایداری نظام اسلامی باقی بماند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در این جلسه درگذشت اخوی بزرگوار آیت‌الله موحدی کرمانی را به وی تسلیت گفت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۲۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
6
22
مرحبا به مرد باهوش و زیرک و سیاستمدار ایران زمین. ای کاش از نظرات جامع شما استفاده میکردند...
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
9
21
زنده باد هاشمی، اگر به جای آقای احمدی نژاد آقای رفسنجانی رئیس جمهور شده بودند، اکنون وضع ما این نبود...
نیکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
4
7
باید برای این مخاطرات جدّی و تهاجم‌های جدیدی که شروع شده است هوشیاری و درایت بیشتری به خرج داد و مراقب اوضاع بود.
همایون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
3
15
در برابر داعش و دیگر آشغالهای که بخوان تهدیدی باشن برای این مرز پر گهر ، پشتوانه عظیمی به اسم ملت ایران وجود داره که با اتحاد تمام دست این گروهای تروریستی و این کرم های تازه به دوران رسیده منطقه رو قطع خواهند کرد ....
چو ایران نباشد تن من مباد ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
3
9
خدا حفظت کنه انشاا... ایت ا... اعتدالی
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
6
11
همانطوركه آقاي رضايي مجددا" به صحنه برگشت پيشنهادمي كنم آقاي رفسنجاني هم مجددا" به صحنه برگردد وباخطبه هاي آگاهي بخش واميدبخش خود درنمازجمعه نشاط وروحيه بيشتري درملت بوجودآورد. حيف است وجوداين مرد كم خاصيت بماند.
ناشناس
|
Australia
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
3
13
آقای هاشمی در بین اهالی دیپلماسی جهان دارای مقبولیتی انکار نشدنی است، با توجه به چرخش عجیب رفتار سعودی ها در یکسال اخیر کاش ایشان نامه ای به سران کشورهای اسلام ارسال نمایند تا حتی الامکان دیپلماسی جایگزین خشونتها شود.
مجتبی زارعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
2
5
امیر کبیر ایران سلامت
نظرات بینندگان