arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴

منتجب‌نيا: بايد تلاش کنيم دولت روحاني هشت ساله شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 قائم مقام حزب اعتماد ملي گفت: بايد تلاش کنيم دولت روحاني هشت ساله شود.

رسول منتجب‌نيا در سخناني به مناسبت سالروز دوم خرداد 76 در دانشکده حقوق دانشگاه اسلامي مشهد که به همت انجمن اسلامي دانشجويان اين دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: 15 خرداد 42، دوم خرداد سال 76، سوم خرداد سال 61 و 14 خرداد سال 68 همه نمايش حضور يک ملت است و تجلي حضور آنان در صحنه است، دعا مي‌کنيم که خداوند ما را قدرشناس اين حماسه‌هاي بزرگ که هر کدام يوم الله هستند، کند.

وي با اشاره به معاني اصلاحات، خاطرنشان کرد: همان طور که از لفظ اصلاحات بر مي‌آيد اين واژه در برابر براندازي، ساختارشکني و ناديده گرفتن واقعيت‌ها و حقيقت‌هاست، زماني که وضعيت موجود با وضعيت مطلوب فاصله دارد اصلاحات تلاش مي‌کند وضعيت موجود را به مطلوب نزديک کند. اصلاحات واژه‌اي است که در قرآن کريم، کلام پيامبر و فرمايشات علي ابن ابي طالب(ع) تکرار شده است.

منتجب نيا ادامه داد: اصلاحات منطبق با عقل، منطق و شرع اسلام است و جرياني است که مي‌خواهد برنامه‌هاي ناقص را تکميل کند و افراد نالايق را به افرادي شايسته تبديل کند و باندبازي را به شايسته سالاري مبدل کند.

قائم مقام حزب اعتماد ملي افزود: روحاني کانديداي منحصر به فرد اصلاح طلبان و مورد حمايت آنان بوده و اکنون نيز هست، گاهي عده‌اي تصور مي‌کنند که شعار اعتدال‌گرايي موازي با اصلاحات است و يا اينکه اين شعار، شعاري جديد است در حالي که اصلاحات يک جريان تاريخي است که با افراط گرايي و تفريط‌گرايي فاصله داشته است، هميشه به دنبال عقلانيت بوده است، جريان اعتدال يک جريان خاص نيست بلکه يک شيوه و روش است که اصلاح طلبان بر روي آن پافشاري مي کنند.

منتجب نيا در ادامه گفت:‌ ما مي‌توانستيم بهتر از اين جريان اصلاحات را مديريت کنيم. در دوران 8 ساله‌اي دو قوه مجريه و مقننه را در اختيار داشتيم. اگر بخواهيم آسيب شناسي کنيم که چگونه اين دو قوه را از دست داديم بايد بگويم که ما قدرت را به رقيب‌مان نسپرديم بلکه قدرت را به يک جريان بي‌ريشه در کشور سپرديم.

قائم مقام حزب اعتماد ملي خاطرنشان کرد: کساني که هاشمي رفسنجاني را رد صلاحيت کردند او را به خاطر موضع اصلاح طلبانه رد صلاحيت کردند نه به خاطر پشتوانه‌اي که در انقلاب داشت. پس از اين سخنان دانشجويان به تشويق منتجب‌نيا پرداختند.

وي ادامه داد:‌ استقبال مردم از روحاني به برکت حمايت عارف از روحاني و حمايت بي دريغ يک شخصيت ريشه‌دار و با شناسنامه در انقلاب يعني هاشمي رفسنجاني از روحاني بود.

در ادامه نماينده بسيج دانشجويي دانشکده حقوق پشت تربيون رفت و گفت: اصلاحات مرده است. شما گفتيد که انتخابات دو خرداد حمايت مردم از جريان اصلاح طلب بود. آيا انتخابات سال 84 و 88 نه مردم به اصطلاح‌طلبان نبود؟‌

در ادامه منتجب نيا خاطرنشان کرد: اينکه عده‌اي مي‌گويند اصلاح طلبي مرده است و حرف هايي از اين جنس در گوشه و کنار شنيده مي‌شود حتي برخي مي‌گويند ميخ آخر به تابوت اصلاحات زده شده است. نه اصلاحات نمرده است اصلاحات پيوندي با مردم است که هر زمان مردم را به صحنه دعوت کرده است مردم با اکثريت وارد شده‌اند.

در ادامه يکي از دانشجويان از منتجب‌نيا سوال کرد نظرتان را در مورد جرياني که فناوري هسته‌اي کشورمان طي مي‌کند بيان کنيد که منتجب نيا اظهار کرد:‌ مذاکرات در دوران اصلاحات به صورت معقول و منطقي و کارشناسي شده پيش مي‌رفت تا جايي که رييس جمهور دولت اصلاحات گفت که اين مذاکرات با قدرت پيش مي رود اما از سويي در روند داشتن انرژي هسته‌اي فشار مي‌آورند.

در ادامه يکي از دانشجويان از تشکل بسيج گفت: مستند حرف بزنيد و در اين‌باره فايل صوتي بدهيد و تا دقايقي جلسه با گفت‌وگوي نماينده‌هاي تشکل بسيج و مجري و برخي ديگر از دانشجويان به جنجال کشيده شد و منتجب‌نيا گفت: من از شما خواهش مي‌کنم که ادب را رعايت کنيد. با اين رفتارها باعث مي‌شويد که در مورد شما بد قضاوت کنند و زماني که در موردتان اين‌گونه قضاوت کردند نگوييد در موردمان بد قضاوت مي‌کنند. رييس جمهور دولت اصلاحات زنده است و مي‌توانيد از او سوال کنيد. هرچقدر که شلوغ کنيد من سخنانم را مي‌گويم و اين افراد نيز در جلسه حاضر هستند که در ادامه دانشجويان به تشويق منتجب‌نيا پرداختند.

منتجب‌نيا اضافه کرد: انرژي هسته‌اي و مذاکرات امروز با لايق‌ترين ديپلمات اين کشور يعني دکتر ظريف و با حمايت نخبگان از او پيش‌ مي‌رود که يک نفر از دانشجويان معترض گفت: اگر اين‌گونه است چرا فکت‌شيت را ارائه نکرديد؟ چرا از رهبري به نام خود خرج مي‌کنيد؟

پس از اين نماينده انجمن دانشجويي پشت تريبون رفت و گفت: اصلاحات هيچ‌گاه نخواهد مرد و ما اين صحبت نماينده بسيج دانشجويي را به حساب اين تشکل نخواهيم گذاشت. از آقاي منتجب‌نيا مي‌خواهم اين سوال را بپرسم که مهم‌ترين انتقاد ايشان به مجلس ششم و دوراني که اصلاح‌طلبان قدرت را در دست داشتند چيست؟

منتجب‌نيا گفت: در دوران اصلاحات افراد مختلف با سليقه‌هاي گوناگون حضور داشتند اما اصلاح‌طلبان همواره بايد وحدت خود را حفظ کنند و سلايق را کنار بگذارند و بر روي وجوه مشترک تکيه کنند.

وي خاطرنشان کرد: امسال اصلاح‌طلبان اکثريت مجلس را در دوره دهم آن به دست خواهند گرفت و ان‌شاالله حق اقليت را هم رعايت مي‌کنند و اجازه مي‌دهند تا آنان نيز در مجلس حرف بزنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان