arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴

خادم: اولويتي براي خودروسازان وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نماينده تام الاختيار وزير ورزش در امور سرخابي ها گفت: هيچ اولويتي براي خودروسازان وجود ندارد.

اميررضا خادم به همراه ميرعلي اشرف عبدالله پوري حسيني رييس کل سازمان خصوصي سازي کشور و اميررضا واعظي آشتياني قائم مقام سازمان سابق تربيت بدني در برنامه گفتگوي ويژه خبري شنبه شب شبکه دوم سيما حاضر شدند.

امير رضا خادم در تشريح نظر وزارت ورزش و جوانان براي خصوصي سازي سرخابي ها گفت: ما به عنوان قوه مجريه بايد مصوبه مجلس و علاقه ي طرفداران و هواداران دو تيم در خصوص واگذاري اين دو باشگاه را انجام مي داديم لذا ما موظف به انجام اين کار بوديم.

نماينده تام الاختيار وزير ورزش و جوانان در امر خصوصي سازي سرخابي ها افزود:نزديک به بيست سال است که صحبت هايي در خصوص واگذاري اتفاق افتاده اما براي نخستين بار در طول سال 93 اين موضوع با تمام فراز و فرودهايي که داشت به فعل درآمد و ما به قولي که داديم عمل کرديم .

وي خاطر نشان کرد: شرايط را براي واگذاري فراهم کرديم لذا ما موظف بوديم بر اساس قانون اين کار را انجام دهيم هر چند امکان دارد نگراني هايي نيز براي آينده اين دو باشگاه وجود داشته باشد.

خادم در ادامه برنامه با اشاره به اين که دولت جديد يک سال است وارد اين مباحث شده است به طوري که در طي اين مدت چه در مجلس و چه در افکار عمومي اين گونه القا شد که وزارت ورزش علاقه اي براي اجراي قانون ندارد.

معاون حقوقي و امور مجلس وزير ورزش وجوانان گفت: 3 دوره مزايده براي اين دو تيم برگزار شده است.

وي با بيان اين که رييس سازمان واگذاري اصرار دارند تا اين اتفاق از طريق مزايده صورت گيرد، خاطر نشان کرد: زماني که واگذاري انجام شد در اين راستا کميته انحلال تشکيل مي شود و در اين کميته تمام بدهي ها مورد بررسي قرار مي گيرد.

خادم با اشاره به اين که کميته تسويه مجوز براي همه موارد را مشخص کند، افزود: بايد ديد آيا قرار است کساني که مسبب بروز اين مشکلات شدند مورد محاکمه قرار مي گيرند.

نماينده تام الاختيار وزير ورزش با اشاره به اين که هزينه هاي اين باشگاه ها زياد است، اظهار داشت: دولت يازدهم تمام تلاشش بر اجراي قانون بوده به طوري که حتي يک ريال از بودجه دولت صرف اين دو باشگاه نشده است.

وي با اشاره به اينکه خودروسازان به عنوان دو شرکت در مزايده شرکت کرده بودند، گفت: هيچ اولويتي براي خودروسازان وجود ندارد.

خادم اظهار داشت: در اين مقطع اين دو تيم پر طرفدارترين تيم هاي آسيايي هستند اين در حالي است که در کنار آن ها تيم هاي ديگري مثل سپاهان مشغول فعاليت هستند و در حاشيه امني به سر مي برند.

معاون حقوقي و امور مجلس وزير ورزش و جوانان به عنوان نماينده تام الاختيار وزير ورزش با بيان اين که سازمان خصوصي سازي، هيأت واگذاري، سه وزير و مجمع هيچ اولويتي براي خريدار ندارند، اظهار داشت: هر فرد يا شرکتي که در اين مزايده برنده شود مشخصاتش به صورت مشخص مطرح خواهد شد.

وي با بيان اين که به هيچ وجه نظر خاصي نسبت به واگذاري اين شرکت ها در رابطه با حضورشان نيست، گفت: بايد اهليت شرکت ها مورد بررسي قرار بگيرد.

خادم با بيان اين که سازمان خصوصي سازي براساس روال کاري خود انجام وظيفه مي کند، افزود: مجلس به عنوان نماينده مردم مصوبه و قانوني را ديکته مي کند تا ما آن را انجام دهيم.

نماينده تام الاختيار وزير ورزش با اشاره به اين که دو بخش خصوصي براي پرسپوليس ورود پيدا کرده اند، ادامه داد: بخش قابل توجهي از مردم علاقه مند هستند.

پوري حسيني: برنده نهايي دوشنبه مشخص مي شود
رئيس سازمان خصوصي سازي نيز در اين گفت و گوي خبري با بيان اين که سه شنبه عصر مدارک را از متقاضيان جمع آوري و روز چهارشنبه نسبت به استعلام متقاضيان اقدام کرديم، گفت: برخي از جواب هاي استعلام تا ظهر شنبه نيامده بود، در نتيجه بر اين اساس اعلام برنده نهايي اين مزايده به دوشنبه موکول شد.

به گفته پوري حسيني، اين جلسه عصر ديروز (شنبه) تشکيل شد و از آن جايي که 4 متقاضي براي خريد سرخابي ها وجود داشت و حجم کار نسبت به دفعات قبل بالاتر بود جمع بندي هاي اوليه انجام شد.

وي ادامه داد: ارزيابي ما اين است که نتيجه برنده مزايده نوبت چهارم در مورد هر دو باشگاه استقلال و پرسپوليس به روز دوشنبه موکول خواهد شود.

رييس کل سازمان خصوصي سازي کشور تاکيد کرد: اين فرصت براي بررسي روي پرونده ها، جواب استعلام ها و در نهايت تاييد صلاحيت ها است.

واعظ آشتياني: مخالف خصوصي سازي سرخابي ها هستم
واعظي آشتياني قائم مقام سازمان سابق تربيت بدني (اين سازمان درسال 1389 منحل و وظايف آن به وزارت ورزش و جوانان واگذار شد) نيز در اين برنامه در تشريح روند واگذاري سرخابي ها گفت: شايد بنده از جمله کساني باشم که در اين مقطع مخالف خصوصي سازي در ورزش بخصوص در فوتبال هستم.

وي در ادامه به تشريح دلايل مخالفت خود پرداخت و گفت: براي اين امر هيچ مباني کارشناسي وجود ندارد.

آشتياني در ادامه گفت: وقتي که ما در صنعت و توليد خودمان فلج هستيم و هيچ بستر حمايتي نداريم چگونه خواهيم توانست بحث خصوصي سازي را در ورزش محقق کنيم.

قائم مقام سابق سازمان تربيت بدني تصريح کرد: اگر بناست ما حتي از دنيا براي اقتصادي کردن ورزش الگوبرداري کنيم ابتدا بايد زيربناها ساخته شود.

وي ادامه داد: ابتدا بايد ورزش همگاني را به طور جامع و هدفمند محقق کنيم چرا که توجيه اقتصادي از آن جا شروع مي شود و نکته دوم که در دنيا اتفاق افتاده اين است که آن ها ابتدا صنعت و توليد خود را فعال و پويا کردند چرا که اين صنعت است که ورزش را حمايت مي کند.

وي ادامه داد: در تمامي رشته هاي ورزشي اين صنعت است که به کمک ورزش آمده و فضاي کسب و کار را در ورزش ايجاد کرده و امروزه اقتصاد ورزش تبديل به يک اقتصاد کارآمدي شده که بين 4 و نيم تا 5 درصد از توليد ناخالص برخي کشورها را به خود اختصاص داده است.

واعظي آشتياني در ادامه با اشاره به اين که چه کساني عامل خرج شدن 500 يا هزار ميليارد تومان شدند، گفت: ظرف 4 سال 80 يا 100 ميليارد تومان بدهي به بار آمده است.

وي با بيان اين که مسائل اقتصادي و مديريتي اين دو باشگاه را وزارت ورزش و جوانان رصد مي کند، بيان کرد: هيأت مديره مسووليت تضامني ندارد.

منبع : کاپ
نظرات بینندگان