arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴

آيت‌الله مکارم‌شيرازي خطاب به آل‌سعود: درب مدارس خبيثه تروريست‌پرور را ببنديد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 آيت‌الله مکارم‌شيرازي با محکوم کردن جنايات وهابيت تکفيري عليه شيعيان عربستان، خطاب به علماي وهابي گفت: ريشه تمام اين‌ها در وهابيت شماست؛ درب مدارسه خبيثه را ببنديد؛ چراکه اين تعاليم خبيثه را منتشر مي‌کنند.

به گزارش حوزه‌نيوز، اين مرجع تقليد در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با محکوم کردن جنايت تکفيري‌ها در مسجد امام علي بن ابيطالب (ع) قطيف عربستان اظهار کرد: وهابيت تکفيري در مسجد علي بن ابيطالب(ع) در ميان نمازگزاران بمب منفجر کردند که بر اثر آن حدود صد نفر کشته و زخمي شدند.

وي با اشاره به پذيرش مسئوليت اين جنايت از سوي داعش و القاعده، گفت: تمام دنيا اين جنايت را محکوم کردند، سياست‌مداران و علماي سعودي نيز محکوم کردند؛ اما چقدر خيال مي‌کنند مردم دنيا بي خبر و ساده‌اند.

آيت‌الله مکارم‌شيرازي خطاب به مفتيان وهابي بيان کرد: ريشه تمام اين‌ها در وهابيت شماست، کتب درسي دوره دبيرستان آنها را آورده بودند و ما مشاهده کرديم صريحا نوشته شده بود زوار قبور مشرک هستند و جان و مال و خون‌شان مباح است و اين شامل شيعه و اهل سنت مي‌شود؛ چراکه اهل سنت نيز به زيارت قبور مي‌روند.

 اين مرجع تقليد ادامه داد: کتب درسي شما مملو از اين آموزه‌هاست و بعد مي‌آئيد محکوم مي‌کنيد؛ درب مدارس خبيثه را ببنديد چراکه اين تعاليم خبيثه را منتشر مي‌کنند.

آيت‌الله مکارم‌شيرازي خطاب به اين دسته از عالمان و مفتيان گفت: شما که اسم عالم مذهبي را به خود گذاشته‌ايد چطور بي‌توجه به ريشه‌ها به محکوم کردن ظاهري اکتفا مي‌کنيد؛ يقين بدانيد اين مسائل دامان شما را خواهد گرفت.

اين مرجع تقليد تاکيد کرد: دنياي امروز بدترين دوران تاريخ بشر را سپري مي‌کند، در دنياي بشريت روزهاي به اين تاريکي يا نبوده و يا کمتر بوده است.

آيت‌الله مکارم‌شيرازي با تبريک اعياد شعبانيه و ميلاد حضرت امام سجاد(ع)، صحيفه سجاديه و رساله حقوق آن حضرت را بسيار آموزنده، غني و با محتوا دانست و آشنايي با اين دو اثر را براي همه اهل علم امري لازم ارزيابي کرد.
نظرات بینندگان