arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴

افشاي همکاري نظامي پنهان ترکيه و رژيم صهيونيستي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 در شرايطي که ترکيه مدعي عدم رابطه با رژيم صهيونيستي است، رجب طيب اردوغان در نمايشگاهي از دستاوردهاي نظامي مشترک کشورش با اين رژيم رونمايي کرد.

رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهوري ترکيه در نمايشگاه صنايع دفاعي بين‌المللي در استانبول، رشد نفوذ کشورش در تجارت تسليحات جهاني را پررنگ کرد. وي در جريان بازديد از غرفه کارخانه تسليحاتي ترکيه موسوم به بي ام سي (BMC) از يک خودروي زرهي هاموي دو ديفرانسيل رونمايي کرد و به "برند جهاني" ترکيه مباهات کرد.

به گزارش اورشليم پست، اظهارات رئيس‌جمهوري ترکيه درباره صنايع نظامي کشورش در حالي مطرح شد که وي در اين نمايشگاه از خودرويي با نام "توفان" (Hurricane) هم رونمايي کرد که با همکاري يک شرکت اسرائيلي ساخته شده بود. اين خودرو که بين 9 تا 14 تن وزن دارد، براي حمل حدود هفت تن و براي مشارکت در عمليات‌هاي شناسايي استفاده مي‌شود.

همکاري نظامي ترکيه و رژيم صهيونيستي در حالي فاش شده است که دو طرف منکر هرگونه روابط خصوصا پس از موضع‌گيري‌ها بر سر مسائل مرتبط به غزه هستند. اردوغان معتقد است که رژيم صهيونيستي سياست "نسل‌کشي" را در قبال غزه در پيش گرفته است و در مقابل آويگدور ليبرمن، وزير امور خارجه سابق اسرائيل از رهبر ترکيه به عنوان "قلدر ضد يهود" ياد کرده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان