arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴

دريادار سياري: "کشتي نجات" با حمايت نيروي دريايي به مقصد رسيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به انتشار برخي اخبار مبني بر اسکورت کشتي نجات توسط ناوگروه هاي نيروي دريايي گفت: هر کشتي که از خليج عدن و باب المندب عبور کند مورد حمايت و اسکورت کشتي‌هاي نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران است.

اميردريادار حبيب الله سياري در جمع خبرنگاران در پاسخ به ايسنا مبني بر اينکه کشتي نجات حامل کمک هاي انسان دوستانه ايران به مردم يمن با اسکورت نيروي دريايي ارتش به مقصد رسيده است؟ تصريح کرد: ناوگروه هاي ما در حال حاضر در خليج عدن و باب المندب مشغول برقراري امنيت براي همه کشتي هايي هستند که از اين مسير عبور مي‌کنند.

وي ادامه داد: اين منطقه از گلوگاه هاي اصلي براي ايران است که عبور و مرور کشتي ها از آن صورت مي گيرد و کشتي نجات هم يکي از کشتي هايي بود که از آن منطقه در آن مسير عبور مي کرد و قطعا تحت حمايت و اسکورت نيروي دريايي در مقابل دزدان دريايي حرکت کرده و به مقصد رسيده است.

سياري گفت: اين کشتي اسکورت ويژه اي نداشته است وما همه کشتي هايي که در اين مسير عبور مي‌کنند را مورد حمايت قرار مي دهيم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري ديگر که از وي پرسيد تلخ ترين و شيرين ترين خاطره شما از نبرد در خرمشهر چيست؟ گفت:‌تلخ ترين آن صبح چهار آبان ساعت چهار هنگام خروج از خرمشهر و عبور از کارون و حضور در پايگاه دريايي خرمشهر بود و شيرين ترين آن عبور از همان منطقه براي ورود به خرمشهر در سوم خرداد 61 ، هنگام آزادسازي خرمشهر بود. به گزارش ايسنا، مراسم تجليل از حماسه سازان مقاومت 34 روزه خرمشهرهمزمان با ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل عباس (ع) و روز جانباز و در سالروز آزادسازي خرمشهر در ستاد نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با حضور پيشکسوتان ، فرماندهان‌، ‌رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خانواده شهدا و جانبازان نيروي دريايي و نيز تکاوران پيشکسوف برگزار شد.

در اين مراسم ضمن تجليل از تعدادي از خانواده هاي شهداي نيروي دريايي از تکاوران و فرماندهان پيشکسوف اين عرصه با حضور امير دريابان سياري تجليل شد. در اين مراسم که در فضايي بسيار صميمي برگزار شد، خاطرات هشت سال دفاع مقدس به ويژه مقاومت چهار روزه نيروي دريايي ارتش و تکاوران آن مرور شد.

فرمانده نيروي دريايي ارتش در سخناني در اين مراسم اظهار کرد: نتيجه مقاومت 34 روزه نيروي دريايي، شکست تفکر و راهبرد دشمن بود.

وي ادامه داد: نيروي دريايي باعث شد حصرآبادان کامل نشود و اين واقعيتي نانوشته در تاريخ جنگ است. تنها راه ورود به آبادان راه دريا بود و نيروي دريايي بود که اجازه ورود به دشمنان به خاک کشور را نداد.

سياري تاکيد کرد: در‌ آزاد سازي آبادان و خرمشهر نيروي دريايي نقش فعال داشت. اما اگر خواست خدا نبود خرمشهر آزاد نمي شد. ما توانستيم اين شهررا ظرف 26 روز آزاد کنيم و پس از آزادي 20 هزار نيروي عراقي به اسارت گرفته شد و کسي فکر نمي کرد با استحکاماتي که صدام در خرمشهر در مدت کوتاهي ايجاد کرده بود بتوانيم اين شهر را پس بگيريم. آنچه که در روند آزادسازي خرمشهر رخ داد در تاريخ جنگ هاي دنيا بي سابقه است.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با گراميداشت يادو خاطره شهداي هشت سال جنگ تحميلي گفت: امروز امنيتي در کشور برقرار است و استقلال کشورمان وقدرت منطقه اي بودن مديون خون شهدا و افتخاري براي شما است که با هيچ چيز قابل معامله نيست. همه شما به خاطر داريد که وقتي دشمن وارد جنگ با ايران شد در روستاهاي مرزي چه فجايعي به بار آورد و اگر شما نبوديد چه بر سر کشور مي آمد و مطمئن هستم همين امروز همين شما به عنوان پيشکسوتان جنگ و نيروي دريايي آمادگي داريد تا در برابر هر تهديدي بايستيد.

به گزارش ايسنا،‌ در پايان اين مراسم از تعدادي از فرماندهان پيشکسوت،‌خانواده شهدا و جانبازان نيروي دريايي ارتش تجليل و قدرداني شد.
نظرات بینندگان