arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴

تاج: رقبا برنامه‌ریزی می‌کنند و ما در حال دعوا هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان لیگ با اشاره به برنامه‌ریزی کشورهای آسیایی گفت: آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند و ما در حال دعوا هستیم که حاصل آن عقب‌ماندگی است.

به گزارش ایسنا، مهدی تاج در جلسه با کارلوس کی‌روش درباره برنامه‌ریزی برای فصل آینده لیگ برتر اظهار کرد: افتخار می‌کنم که برنامه لیگ پارسال برخاسته از نظرات کی‌روش بود. در این برنامه هزینه باشگاه‌ها کم شد و جوان‌گرایی مورد دستور تمام باشگاه‌ها قرار گرفته بود. 206 بازیکن زیر مبلغ 200 میلیون تومان از باشگاه‌ها پول گرفتند و بدون شک بخش اعظمی از هزینه‌های آنها کاهش یافته بود. البته این آمار ایده‌آل ما نیست و باید این روند را ادامه دهیم. سازمان لیگ باید یک سال پایه را مورد دستور قرار دهد تا بتواند تورم،‌ حقوق و دستمزد بازیکنان را بررسی کند. باید نظام آماری لیگ داشته باشیم؛ چرا که در افزایش کیفیت لیگ ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد: الزام فیفا شفافیت در تمام باشگاه‌های جهان است. در مجموع باید اقتصاد باشگاه‌ها را بهبود دهیم. در سال گذشته چقدر فرصت شغلی در لیگ برتر به وجود آمد؟ چه میزان از مردم درگیر لیگ برتر بوده‌اند؟ تا هفته آخر کسی نمی‌دانست که چه تیمی قهرمان لیگ برتر می‌شود. بدون شک لیگ چهاردهم از کیفیت و برنامه‌ریزی بالاتری نسبت به گذشته برخوردار بود. در لیگ چهاردهم 27 هفته را در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار کردیم. بلیت‌های لیگ برتر پانزدهم بدون شک گران نمی‌شود و ارزان‌تر هم خواهد شد؛ چرا که برای عده‌ای از جوانان تهیه هزینه حضور در ورزشگاه‌ها سخت است.

رییس سازمان لیگ گفت: امارات از الان برنامه‌ریزی‌های خود را برای جام جهانی زیر 23 سال و جام ملت‌ها انجام داده است و کارگروه جام‌جهانی قطر را به کشور خودش برده است در حالی که رقبا در حال برنامه‌ریزی هستند، ما با یکدیگر دعوا داریم و بدون شک حاصل آن عقب‌ماندگی است.
نظرات بینندگان