arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
فرمانده آمريکايي:

داعش در حال سربازگيري در افغانستان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ژنرال جان کمپ‌بل، فرمانده نيروهاي بين‌المللي در افغانستان گفته که گروه تروريستي داعش، فعالانه سرگرم سربازگيري در اين کشور است، اما تا هنوز عمليات خود را شروع نکرده است.

بنا بر گزارش بي بي سي، اين ژنرال آمريکايي به خبرگزاري آسوشيتد پرس گفته که افراد زيادي از گروه طالبان از رهبر خود ملا عمر سرخورده شده و به داعش پيوسته‌اند.

در يکي از ويديوهايي که گروه داعش منتشر کرده، شماري از افراد طالبان افغان و پاکستاني ديده مي‌شوند که با ابوبکر بغدادي، رهبر داعش بيعت مي‌کنند.

ژنرال کمپ‌بل گفته: "طالبان زيادي هستند که از ملاعمر ناراضي شده‌اند. آنها کجا مي‌روند؟ اين را فرصتي مي‌بينند تا شايد به منابع بيشتري دست بيابند و اين است که با داعش بيعت کرده‌اند. ما مانع گسترش بيشترشان مي‌شويم تا وضعيت مانند سوريه و عراق نشود."

در واقع، طالبان و داعش با يکديگر درگير جنگند
با اين حال اين فرمانده آمريکايي معتقد است که طالبان و داعش با هم سازگاري ندارند و درگير جنگ يا يکديگر هستند.

براي دولت افغانستان که سال‌ها زير فشار شورشيان طالبان است، ظهور گروه داعش در اين کشور تهديدي تازه و خطري جدي شمرده مي‌شود.

مشاور امنيت ملي رئيس جمهوري افغانستان چند هفته پيش در مجلس گفت که درست مانند القاعده، لشکر طيبه و گروه‌هاي شورشي داخلي، داعش نيز يک خطر است.

دولت افغانستان سه ماه است که براي مبارزه با داعش استراتژي تازه‌اي روي دست گرفته است. نخستين عمليات عليه اين گروه در ولايت جنوبي هلمند اجرا شد که عبدالرئوف خادم رهبر محلي‌ اين گروه را کشت.

اما تاکنون اين استراتژي باعث نابودي گروه داعش در افغانستان نشده است، بلکه در شش ماه گذشته فعاليت اين شورشيان گسترده‌تر هم شده است.
نظرات بینندگان