arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴

شام 12 ميليون توماني در شيراز/ صندوق دار رستوران دستگيرشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 با تلاش پليس فتا صندوق‌دار رستوراني در شيراز که اقدام به کلاهبرداري از عابر بانک يک مشتري کرده بود، دستگير شد.

رئيس پليس فتا اين استان اظهار کرد: مردي 42 ساله با ارائه مرجوعه قضائي به اين پليس اعلام کرد مدتي پيش براي صرف غذا به رستوراني در شيراز مراجعه کرده و پس از تسويه‌حساب و باگذشت چند روز متوجه شدم کارت عابر بانکم را از صندوقدار تحويل نگرفته‌ام.

سرهنگ سيد موسي حسيني افزود: شاکي در ادامه اظهارات خود چنين بيان کرد که با مراجعه به رستوران براي دريافت کارت، مدير رستوران مدعي شد خانم صندوقدار چند روزي بدون دليل محل کارش را ترک کرده است.

وي گفت: شاکي بدون اتلاف وقت براي سوزاندن کارت عابربانک خود به بانک رفته و بعد از بررسي حساب متوجه شد که 120 ميليون ريال از حساب وي برداشت‌ شده است.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: پرونده در دستور کار کارشناسان اين پليس قرارگرفته و اقدامات اوليه براي شناسايي متهم يا متهمان آغاز شد.

حسيني با اشاره به شناسايي متهم و دستگيري وي افزود: متهم بعد از اينکه شاکي فراموش مي‌کند کارت خود را از وي تحويل بگيرد، با گرفتن موجودي از حساب وسوسه شده و با توجه به اينکه رمز عابر کارت را در اختيار داشته به طلافروشي رفته و اقدام به خريد طلا به اين مبلغ مي‌‌کند.

وي با توجه به افزايش وقوع جرم برداشت غيرمجاز از طريق فضاي مجازي خاطرنشان کرد: بيشتر اين برداشت‌ها بر اثر سهل‌انگاري و بي‌توجهي فرد به نگهداري و محافظت از کارت عابر بانک و رمز آن انجام مي‌پذيرد.

حسيني با هشدار به شهروندان در ارتباط با مراقبت در نگهداري از کارت‌هاي عابر بانک خود، يادآور شد: در مراکز خريد و فروشگاه‌ها براي پرداخت الکترونيکي، از فروشنده بخواهيد تا دستگاه کارت‌خوان (pos) را در اختيار شما قرار داده و خود اقدام به کشيدن کارت کنيد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان