arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۳۰۷
تعداد نظرات: ۱۵۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴

جلیلی: حق هسته ای یک ملت صدقه‌سری نیست که کدخدا بخواهد بدهد / در ۶ سالی که مسئول مذاکرات بودم موضع طرف مقابل یک اپسیلون عوض نشد

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی گفت: حق هسته ای یک ملت صدقه‌سری نیست که کدخدایی بخواهد بدهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جلیلی: حق هسته ای یک ملت صدقه‌سری نیست که کدخدا بخواهد بدهد /  در ۶ سالی که مسئول مذاکرات بودم موضع طرف مقابل یک اپسیلون عوض نشد

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی گفت: حق هسته ای یک ملت صدقه‌سری نیست که کدخدایی بخواهد بدهد.

به گزارش «انتخاب»،‌ سعید جلیلی در مراسم بزرگداشت روز آزادسازی خرمشهر با عنوان «خدا آزاد کرد، نه کدخدا» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: آزادسازی خرمشهر نشان داد که یک ملت می‌تواند بایستد،‌ مقاومت کند، حق خود را بگیرد و در دهن کدخدا بزند.

وی با بیان اینکه بحث خدا و کدخدا بحثی به قدمت تاریخ انبیا و نزاع انبیا با کسانی است که در برابر آنها ایستادند گفت: در بررسی آیات قران یکی از سیاسی‌ترین مفاهیم ربوبیت است یعنی رب کسی است که سیاست یک گروه از مردم را عهده‌دار می شود.

جلیلی با بیان اینکه اگر امروز عده‌ای ادعای کدخدایی می کنند در این زمینه است گفت: اگر کسی بخواهد از موضع جهل در مقام هدایت انسان‌ها قرار بگیرد این جاهلیت است.

وی افزود: جاهلیت مدرن هم همین نگاه است اما با نگاهی مدرن شکل می گیرد و می گوید کسی غیر از خدا باید در موضع ربوبی جهان قرار بگیرد.

جلیلی با اشاره به اینکه در همین سال 2015 کسانی هستند که ادعای چنین ربوبیتی دارند گفت: سند راهبرد ملی امریکا که اوباما مقدمه آن را نوشته است همین ادعاها را مطرح می کند.

وی اضافه کرد: در این سند دعوا بر سر وجود خدا نیست بلکه می گوید مناسبات فرهنگی، رسانه ای و سیاسی را من تعیین می کنم و بنابراین برنمی‌تابد که کسی در برابر آنها بایستد و بگوید من خودم مناسبات خودم را تعیین می کنم.

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: بعضی می گویند سیاست خارجی جای ارزش ها و آرمان ها نیست اما بخشی از همین سند امریکا به ارزش ها و آرمان ها اختصاص یافته و در آن آمده است ما به تعهد خود به ارزش‌هایمان به عنوان نقطه قوت نگاه می کنیم و اقدامات ما مطابق ارزش‌هایمان است.

جلیلی افزود:‌ آنها می گویند قدرت و تعیین مناسبات جهان باید در اختیار ما باشد زیرا این نظم و توافقات برای ساختن جهان مورد نظر آنها مناسب است اما این جاهلیت مدرنی است که می خواهد خود را نه فقط با استفاده از سخت افزار بلکه با بهره گیری از نرم افزار بر جهان تحمیل کند.

وی گفت: هنر بزرگ پیامبران این بود که نه تنها زنجیرهای سخت افزاری را از پای انسان ها برداشتند بلکه این مناسبات را بر نتابیدند و منادی آزادی انسان‌ها شدند.

جلیلی اظهار داشت: اگر خرمشهر آزاد شد برای این بود که کسی منتظر چنین کدخدایی نبود و منتظر نبود که صدام را محکوم کنند یا نکنند.

وی افزود: اگر کدخدا بود شاه دیکتاتوری بر کشور حاکم می‌شد،‌ استان های ما به یغما می رفت و او بود که باید برای تحقیق و توسعه به ما اجازه می داد.

جلیلی گفت:‌ فتنه 88 به همین خاطر راه افتاد که منافع آنها تأمین شود و درس بزرگ خرمشهر این بود که کسانی پیدا شده اند که در برابر جاهلیت مدرن بایستند و به آن امید نبندند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: آنچه مناسبات استکبار تعریف کرده است رشددهنده نیست بلکه مانع پیشرفت ملت‌هاست.

جلیلی افزود:‌ اگر چند کشور مرتب می آیند و مذاکره می کنند درباره چند سانتریفیوژ نیست بلکه به خاطر مقابله با کشوری است که می تواند مقاومت و پیشرفت کند.

وی گفت: امروز شجره طیبه و رقیبی جدی برای کدخدا پیدا شده است و او می فهمد که جنس ما از جنس بقیه نیست و تمدنی پیدا شده است که به قدرت لایزال الهی وصل است و شکست دادنی نیست.

جلیلی افزود: اکنون نوع جدیدی از مناسبات شکل گرفته است و این موضوع آنها را نگران کرده است و ملت ما می داند اگر امنیت،‌ پیشرفت، اقتدار و عزتی دارد مرهون این نگاه است.

وی اظهار داشت: فکت شیت امریکایی ها ترجمان مصداقی همین سند راهبرد ملی آنهاست و امروز استکبار می فهمد در هر صحنه مبارزه ای که در این 36سال شکل گرفته،آن که شکست خورده استکبار بوده است.

جلیلی با تأکید بر اینکه استکبار با گزینه نظامی نتوانسته است کاری پیش ببرد افزود: یکی از آخرین اهرم های فشار دشمن حربه اقتصادی است گرچه با وارد کردن فشارهای اقتصادی نیز کاری از پیش نبرده است در حالی که ما هنوز ظرفیت های بسیاری برای شکوفا شدن داریم.

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی گفت: آنچه در موضوع هسته ای ما اهمیت دارد این است که دشمن بفهمد ما در دفاع از حقمان جدی هستیم.

سعید جلیلی در ادامه سخنانش در مراسم بزرگداشت آزادسازی خرمشهر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: ما در هشت سال دفاع مقدس در دفاع از تمامیت ارضی کشور جدی بودیم و اکنون نه در حق هسته ای و نه در هیچ یک از حقوق دیگر اجازه کوچک‌ترین تعرضی به دشمن نخواهیم داد.

وی با ارائه توضیحاتی درباره چگونگی شکل‌گیری گفتگوهای هسته‌ای گفت: نتیجه ژنو 3 این بود که طرف مقابل پس از سه دور گفتگو قبول کرد درباره همکاری های مشترک گفتگو کند نه اینکه برای ما تعیین تکلیف کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در واکنش به خبری مبنی بر اینکه ظریف قسمتی از بازرسی ها را پذیرفته است گفت: من این خبر را هم اکنون شنیدم اما در پاسخ باید بگویم رهبری چارچوب ها و خطوط قرمزی را مشخص کرده هر کشوری چارچوب هایی در سیاست خارجی دارد و ارزش ها و منافعی دارد که دستگاه ها دولت وظیفه دارند آن را اجرا کنند در این شش سالی که مسئولیت گفتگو در مذاکرات را برعهده داشتم کشورهای مقابل ما مثلا چرخش حکومت و دمکراسی داشتند و من در این شش سال شاهد عوض شدن حزب ها و روی کار آمدن حزب رقیب بوده ام اما در تمام این مدت یک اپسیلون حرف های آنها تغییر نکرد چرا که چارچوب های نظام آنها تعریف شده است و باید به آن عمل کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در واکنش به سئوالی ادعایی مبنی بر اینکه ظریف قسمتی از بازرسی ها را پذیرفته است گفت: من این خبر را هم اکنون شنیدم اما در پاسخ باید بگویم رهبری چارچوب ها و خطوط قرمزی را مشخص کرده هر کشوری چارچوب هایی در سیاست خارجی دارد و ارزش ها و منافعی دارد که دستگاه ها دولت وظیفه دارند آن را اجرا کنند در این شش سالی که مسئولیت گفتگو در مذاکرات را برعهده داشتم کشورهای مقابل ما مثلا چرخش حکومت و دمکراسی داشتند و من در این شش سال شاهد عوض شدن حزب ها و روی کار آمدن حزب رقیب بوده ام اما در تمام این مدت یک اپسیلون حرف های آنها تغییر نکرد چرا که چارچوب های نظام آنها تعریف شده است و باید به آن عمل کرد.


وی در ادامه تصریح کرد: امروز اگر نظام ایستاده است و هزینه می دهد در دفاع از حق تحقیق و توسعه در دانشگاه است و می گوید که من اجازه نمی دهم کسی استاد و دانشجوی من را بازرسی کند اینها ارزش های نظام است امروز امنیت ایران یک امنیت ستودنی است و مثال زدنی که حاصل همین هوشیاری هاست.

جلیلی افزود: یکی از بحث های ما تبادل سوخت بود که می توانست یک موضوع همکاری باشد و نه داشتن سوخت 20 درصد یا نه.

وی گفت: ما در مقطعی به سوخت 20 درصد نیاز داشتیم اما آنها این سوخت را به ما ندادند و از آن به عنوان یک اهرم فشار استفاده و زیاده‌خواهی کردند.

جلیلی افزود: ما نیز رفتیم و نیاز خودمان را خود تأمین کردیم و این باعث شد سطح چانه زنی ما از 3 درصد به 20 درصد تبدیل شد.

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی گفت: بر اساس ان‌پی‌تی، داشتن چرخه سوخت هسته ای و غنی سازی حق همه کشورهاست و هیچ محدودیتی برای تعداد سایت ها و سانتریفیوژها قائل نشده و تنها محدودیت این است که فعالیت ها باید زیر نظر آژانس و برای مصارف صلح آمیز باشد.

جلیلی افزود: ما از آنها خواستیم که همکاری ها را تعریف کنند یعنی اینکه همکاری به صورت گام های متقابل و متوازن باشد.

وی گفت: آنها ادعا می کردند در ازای همکاری، تحریم صادرات پتروشیمی به اروپا را لغو می کنند اما صاحبان پتروشیمی ما گفتند ما آنقدر در منطقه مشتری داریم که به مشتری اروپایی نیازی نیست.

جلیلی افزود: آنها در توافق ژنو آمدند صادرات پتروشیمی را به اسم یک امتیاز برای ما تعریف کردند.

وی گفت: یکی از بحث های اساسی و مهم این است که حق یک ملت را کسی نباید تعریف کند بلکه یک ملت حقوقی دارد که باید از آن دفاع کند.

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی افزود: دفاع ما فقط دفاع از حق هسته ای نیست بلکه دفاع از همه حقوق ماست.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵۱
در انتظار بررسی: ۲۸۳
غیر قابل انتشار: ۱۲۵
ناشناس
|
United States
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
1234
169
زنده باد جلیلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
در ۶ سالی که مسئول مذاکرات بودم موضع طرف مقابل یک اپسیلون عوض نشد!!

خب مشکل دقیقا همینجاست...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
خسته نباشي پهلوان... در طي اون شش سال كه جنابعالي بوديد شايد يك اپسيلون عوض نشد ولي در عوض يك گوني تحريم يا بقول معروف كاغذ پاره براي ملت هديه آورديد..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
چرا موقع انتخابات جواب دوستانی که در حد شما اطلاعات داشتند را ندادید
به این اظهارات خود گویی وخود خندی احسنت که هنرمندی می گویند
sajad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
82
871
آقای جلیلی
تخصص لازمه برای مذاکرات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
حالا تخصص ظریفتون خوب به دردتون خورد!!
حداقل اگر جلیلی مشکل هسته ای حل نکرد دیگه باج به دشمن نداد.ولی ظریفکه همه چیز رو داد ولی نتونست مشکلتونو حل کنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
66
820
خسته نباشی آقای دکتر!
6 سال دور دنیا خستگی هم داره!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
56
846
این قطعنامه هاثمره ایستادگی جلیلی نبود ثمره کارنابلد بودن او و تیمش بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
52
832
جوابي که ولايتي به جليلي تو مناظره داد براش بسه . فقط شش سال بيانيه و خطابه خوند تو مذاکرات
پاسخ ها
عطا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
یه دستاورد دیگه هم داشتن : تاریخ دور بعدی مذاکرات رو هم گاهی میتونستن تعیین کنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
43
601
نتیجه مذاکرات ایشان کاملا مشخص بود! راستی ادامه کلاس فلسفه کی تشکیل میشه؟
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
49
579
حق زندگی ملت چی؟ تحریم های کدخدا کمر شکن هستند آقای جلیلی عزیز...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
بیشتر از تحریمها ، بی تدبیری ها باعث عذاب ملت شد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
29
517
پس اگه 6 سال هيچ پيشرفتي نكرده بوديد چرا مي رفتيد مذاكره . البته مذاكره كه نبود كلاس درس بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
29
461
شما که مذاکره نمی نکردید بلکه معاکسه(عکس) می گرفتید.ونظری نداشتید تا عکس العملی ببینید.
محمدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
31
511
خداوکیلی.جان بچه هات ، مذاکره ام میکردی؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Korea, Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
27
449
مذاکره کننده ای که شما باشی، بنده هم نظرم یک اپسیلون عوض نمیشد، چون شما بجای مذاکره در مورد حق هسته ای در مورد دنیا و سیاست و .... مذاکره میکردید. این حرف جناب ولایتی است نه من.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
مكان برگزاري مذاكرات فقط براي شما مهم بود نه ماهيت مذاكرات
محمد علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
21
465
جناب جليلي شما كه در ٦ سال مذاكره نتوانستيد حتي يك اپسيلون ( به گفته خودتان ) موضع و نظر طرف مقابل را تقيير دهيد پس چگونه ميخواستيد يك كشور را اداره كنيد ؟؟!! هنر مذاكره را همين اپسيلونهاست كه نمايان ميكند . به نظر من همان چهار ميليون راي هم براي شما زياد بود ، شما بهتر است كه به همان كار علمي خود ادامه دهيد و حتي در اين مورد نيز سخنراني نكنيد ، چون هر چه بيشتر سخنراني ميكنيد ، مردم بيشتر افسوس آن ٦ سال را ميخورند كه شما در رأس مذاكرات بوديد و حتي يك پله هم جلو نرفتيد ، شما و هم فكرانتان بايدم انتقاد كنيد از ظريف و تيمش چون شما رنج مردم و از دست رفتن زندگيهايشان نميديدي و به زندگي و معيشت شما و امثال شما لطمه اي نخورده بود كه درد مردم را بفهميد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
24
398
در 6 سالي كه مسؤل مذاكرات بودي اين بلاها را نازل كردي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
21
389
اگر هنری داشتی جلوی تحریم ها را میگرفتی که اکنون نگویی اگر تحریم ها یکجا برداشته نشود توافق نشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
19
338
هنرت سخن گفتن است در عمل چیزی ندیدیم جز کاغذ پاره های تحریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
18
308
شما همیشه میگفتید به پشت خیمه دشمن رسیدیم - ولی نمی دونم چرا زندگی مردم هر روز بدتر میشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
19
291
دستت درد نکنه زحمت کشیدی یه مدت استراحت کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
22
285
بنظر می رسه که ایشان (آقای جلیلی) مذاکره بلد نبودند
من هم می تونم برم با 6 تا کشور گردن کلفت پای میز مذاکره بشینم و هیچ کاری نتونم انجام بدم
این کارها مرد کهن و با سواد می خواهد.....
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
13
323
کد خدا احمدی نژاد بود که 750میلیارد دلار را بباد هوا داد و لی شما نگفتید این حق مردم است ولی در رابطه با مذاکرات شما بیشتر دنبا امر به معروف و نهی از منکر کشورهای 5+1 و همه غربی ها بودید نه دنبال حق هسته ای و منافع کشور چرا مباحث طرح شده را منتشر نمیکنید هرچند بعضی از انها افشا شده پس اجازه دهید واقعگرائی بر کشور حاکم شود افرطی گری بس است
م ت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
14
272
شما اول جواب سوال اقاي ولايتي در مناظره رياست جمهوريو بده بعدا ادعاي فضل كن
اره پسرجون اره گل بابا!
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
14
241
جناب آقای جلیلی! درسته که حق هسته ای صدقه سری نیست ولی این رو هم در نظر بگیرید که نباید از جیب ملت برای گرفتن حق هزینه کرد.در زمانی که مردم برای تامین حداقل معاش با مشکل جدی مواجه شدن تیم شما براشون چیکار کرد؟جز این بود که با ترک کردن جلسات مذاکره و بی نتیجه گذاشتنش یک مشت کاغذ پاره(!) به خورد ملت دادین؟ این انعطاف اجباری که امروز ناچاریم نشون بدیم فقط بخاطر کم کردن اثرات همون کاغذ پاره هاست.
amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
11
237
دکتر ما نمی خواهیم زیاد وارد بحث الهیات شویم بگذار برای بعد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
17
268
لطفا ساکت آقای جلیلی! هر چهتحریم و کاغذپاره و ... داریم از صدقه سری جنابعالی و همفکرانتون داریم! بسه عمو دیگه !!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
11
218
این شش سال مذا کره شما جه خروجی ای داشت جز اینکه چند قطعنا مه دیگر علیه ما صادر کردند امریکا را شما با بی فکریها یتان کد خدا کردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
9
162
دقیقا هنر اینه که وقتی طرف مقابل سر سخته اونو نرم کنی زبان دیپلماسی داشتن هنر است اگه شما تسلط کمی بر متون و قوانین داشته باشی نمی توانی روزنه ای در مواضع سرسختانه طرف مقابل داشته باشی و در نتیجه هشت سال میدان را در اختیار طرف مقابل قرار می دهی تا طرف مقابل (امریکا و اسراییل) تمامی طرفداران تو را (المان انگلیس شوروی چین فرانسه ایتالیا و ....) به سمت خود بکشانند و تحریمها را با چنین گستردگی اعمال کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
8
211
" در ۶ سالی که مسئول مذاکرات بودم موضع طرف مقابل یک اپسیلون عوض نشد "
این یعنی شش سال تمام پول مردم رو هدر دادید. بدون اینکه پیشرفتی کرده باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
7
165
عدم تغییر موضع آنها در طی شش سال نشان از درایت و توان بالای دیپلماتیک شماست. تبریک فراوان به جنابعالی و تیمتان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
6
174
بخندیم یا بگریم، به اینکه 6 سال با آنها مذاکره کردی و موضع آنها کوچکترین تغییری نکرد؟! ... مترجم نداشتید که زبان هم را بفهمید یا اراده نداشتید و فقط ژست مذاکره می گرفتید؟ توان اقناع طرف مقابل را نداشتید ، یا انتظار داشتید 6 قدرت جهانی صرفا" بخاطر گل روی شما مواضعشان را تغییر دهند؟! بخندیم یا بگریم
پاسخ ها
آرین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
واقعا دوست عزیز نمی دانیم به این سخنان باید خندید یا گریست با چه افتخاری هم از عدم پیشرفتشان آقای دکتر سخن می گویند انگار این یک موفقعت بوده از نظر ایشان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
7
147
بخاطر خطابه خوانی وفرصت سوزی های جناب عالی موضع طرف مقابل عوض نمی شد.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
7
150
کسی نیست به این آقا بگوید که طی شش سال که مذاکرات در دست شما بود روزبروز تحریمها بیشتر و فشار بر روی ملت ایران افزایش یافته بود.
اقای جلیلی دست از سر مردم بردار و اگر تفکر شما قابل قبول بود مردم به شما رای می دادند.
میلیاردها سرمایه ایران در کشورهای دیگر بلوکه شده است و تولید و سرمایه گذاری در پایان دوره احمدی نژاد و دوستان شما به وضع اسف باری رسیده بود. رشد اقتصادی کشور به منهای ۳/۵٪ رسیده بود. تورم ۴۵٪ را مردم تجربه کردند.
شما و دوست صمیمیت می گفتید تحریمها همه کاغذ پاره هستند.
در یک کلام بگویید که در شش سال مذاکره جنابعالی چه قدم مثبتی در مذاکرات هسته ای حاصل شده بود. اگر گفتید برای همیشه مخلص شما خواهم بود.
یک شهروند ایرانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
6
122
جزو حقوق ملت ایران کار خوب ، درآمد خوب، ازدواج، تامین آینده فرزندان، امنیت روانی،.... هم هست که برای مردم خیلی مهم ایست. نمیدونم شما چرا همیشه از در عقب وارد میشی؟؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
6
114
آقای جلیلی، شاید موضع طرف مقابل یک اپسیلون کم نشده باشه ولی جایگاه اقتصادی ما در این کشور و در دنیا به منفی بی نهایت میل کرد.
برای بررسی موفقیت یا عدم موفقیت مذاکره نباید فقط به یک جنبه نگاه کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
108
مثال ما مردم عادی و این افرادخاص مثل اینه که کسی در اوج سرمای یه شب سرد زمستون از پشت پنجره اتاق گرمش به افرادی که اون بیرون از سرما بخودشون می لرزند بگه مقاومت کنید بلاخره سرما تمام میشه. تو هم بیا بیرون و اگه تونستی خودت رو کنترل کنی بعد شعار بده عزیزم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
95
ملت ایران در زمان مذاکرات شما خیلی هزینه ها پرداخت کرد آقای جلیل از چه چیزی دفاع می کنید آنهمه تحریمها در زمان شما اتفاق افتاد.شما به فن مذاکره مسلط نبودید.شما هیچ دستاوردی نداشتید و کشور را به سمت جنگ سوق دادید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
6
137
بابا بسسسسسسسسسسسسسسسسه!!؟؟ دست از سرموت یردارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
6
117
پیداست که سررشته ای از سیاست در حرف شما وجود ندارد. بهتر است دنبال کار دیگری بروید.
رحمیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
115
خوب بسم الله الرحمن الرحیم
به به سلام احوال شما خوبید
واقعا در زمان شما قدرتونو ندونستن. کسی که با بسته پیشنهادیش کل دنیا رو نابود کرد
شما اگه 50 سال هم بودید یک اپسیلون پیشرفتی نداشتید. و من الله التوفیق بنده خدا خرداد 94
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
107
نتایج 6 سال ظرفیت سازیت و دور دنیا چرخیدن و حقوق و مزایایی که گرفتی چی بود.لطفا به جای حرف زدن اونا رو بگو.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
122
بقول علی دائی البته ببخشید معذرت میخوام اون شش سال شما بجای حل موارد مشکوک و بحث هسته ای هی گیر داده بودین به پوشش لباس...حقوق بشر تو امریکا....مسائل سوریه... مدیریت جهانی...
خوب ببخشید معذرت میخوام اونام که جیگرررر نبودن دیدین شما به همه چی کار داری جز حرف درباره مسائل هسته ای. خوب ببخشید معذرت میخوام اونام هی تحریمون کردن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
104
8 سال مذاکره کردی هر بارش نسبت به قبل تحریم بیشتری شدیم که تازه میشه اثراتش رو تو اقتصاد دید.واقعا انرژی هسته ای چه سودی واسه ما داشته؟؟خدائیش چه سودی؟؟؟؟
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
95
دکتر چه خبر ؟؟؟؟؟؟؟
از خودت بگو !!!!!!!
ناظر
|
United States
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
103
دفیفا درست میفرمایند -چون در 6 سال مذاکرات فقط ذر مورد شهر و کشور ی که بایستی دور بعدی مذاکره در انجا باشد مذاکره میکردند
يوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
97
دردوره شما بود كه مسائل فوق به شوراي امنيت رفت و تحريم آنچناني شديم شما حداقل توان داشتيد ميتوانستيد جلوگيري كنيد ولي ناتوان و ضعيف بوديد تحريم ها باعث رانتخواري و ايجاد احمدي نژادها و بابك زنجاني ها شد
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
76
باز هم ظرفیت ظرفیت ظرفیت
ناشناس
|
United States
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
6
87
کلهم اجمعین سر جمع روی هم 4 میلیون نفر تو انتخابات با گفتمان ایشون موافق بودن_همون 6 سالی که تحدیدها تبدیل به فرصتی برای تحریم شد برای این ملت کافیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
84
همه این حرفها که گفتی بر فرض درست.آقا مردم این سیاست رو نخواستن و 4 ملیون به این سیاست رای دادن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
خوب عزیز جان ایشون هم برای همون ۴ میلیون نفر حرف می زنن دیگه ! ضمنا ۴ میلیون نفر تعداد کمی نیست. کوچک زاده و رسایی با ۳۰۰ هزار رای رفتن مجلس الان اینطور داد و هوار می کنن! حواسمون باشه تو انتخابات بعدی دست کم نگیریمشون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
6
88
میشه بگید دستاورد این چند سال انرژی هسته ای و فعالیت های شما برای مردم چی بوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
70
لطفا ميشه شما ديگه !!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
83
بروو بابا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
87
به خاطر تحریم های چند ساله و قربانی شدن هموطنان باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشی آقای دکتر!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
72
6 سال فقط تحزیم زیاد کردید
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
6
81
توی این چند سال به اندازه کافی گند زدید
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
66
تحريم ها هم زمان شما تصويب شد و الان شده دردسر يك ملت و سد ايجاد توافق جامع
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
66
حالا تو اون 6 سال چه گلی به سرمون زدی که تازه مدعی هم شدی!!!!
اصفهاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
65
بله زمان شما يك اپسيلون هم نمي گفتند شما حق غني سازي داريد ؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
65
از هنرت برای صادر نشدن تحریم ها استفاده میکردی و نه عکس یادگاری گرفتن با اشتون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
71
آقای جلیلی چون شما دیپلمات نبودید مواضع طرف مقابل تغییر نکرد چرا العان جق غنی سازی رو پذیرفتند ضمنا فکت شیت آرمانی شما راهم خواندیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
66
تعداد عکس های یادگاریت بیش از کاغذ پاره های تحریم است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
6
75
پس بیخود می کردید 6سال همه را سر کار گذاشته بودی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
69
در آن سالها ، همیشه قطعنامه تحریمهای تازه هم زودتر از خودتون به تهران میرسید ............
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
47
باشه .باشه
مجتبی زارعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
58
اقا شما کار کردی دستت درد نکند ولی بعد از 6 سال هیچی نشد فقط بچهای هسته ای ترورر شدن و تحریم ها بیشتر شد حال بگذار تا اینها 3 سال کار ببرن جلو
مرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
60
خوب چرا این همه هزینه بار ملت می کردی و مذاکره می رفتی ثانیا همون موقع می گفتی حالا که کار از کار گذشته و تحریم ها کمر مردم شکونده یادت اومده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
73
ایشون معلم دینی باشن بهتره تا مذاکره کننده اتمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
اتفاقا معلم دینی هم کسانی که جامع نگرند حرفشان اثر گذار تر است انسان تک بعدی و کسی که خودش را حق مطلق بداند اصلا مناسب معلمی نیست
ناشناس
|
United States
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
62
8سال مذاکره کردین نتیجه اش چندتا کاغذپاره و 3برابرشدن قیمت ارزها و اختلاس های چندهزار میلیاردی و... شد پس بهتره فعلا اظهار نظر نفرمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
50
در این 6 سال حداقل یه کمی کار رو جلو می بردی
به جای بحث راجع به مسائل هسته ای، از اسلام و مسائل پیرامونش حرف می زدی
علی حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
6
50
دیگه شما را نمیدونم کجای دلم جا بدم
یاشار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
6
66
عاشق این جملتم داداش در ۶ سالی که مسئول مذاکرات بودم موضع طرف مقابل یک اپسیلون عوض نشد . حالا یعنی چی ...یعنی شما اینقدر کارت درست بود که کسی جرئت نمیکرد حرف بزنه...خدایاااااااااا ما رو با کی کردی ۷۸ میلیون
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
6
50
توانایی شما بیشتر از این نبوده که بتونید در سیاست خارجی موفق باشید و این وضعیت هم حاصل توانایی های شماست اقای جلیلی
زبلخان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
6
44
يک اپسیلون عوض نشد چون 5+1 يک اپسیلون کوتاه نیامد. شرايط کاملا سیاه بود و بالاتر از سیاهی رنگی نیست.
روزگاران
|
United States
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
6
57
باز شروع شد نزدیک انتخاباته چیزی برای گفتن ندارید پای مذاکرات وسط میکشیدشما شیش سال مذاکرات دست بودچکار کردید هربار یک قعطنامه برای ایران به ارمغان میاوردید .شما شیش سال وقت داشتید چرادرست نکردیت. حالا هرروز یک بهانه بیارید چوب لای چرخ مذاکرات کنید تا مذاکرات شکست بخوره.تابازتحریمهابیشترکنن.شماهمین کارازدستون میادبدبختی برای ملت بیارید شماهاازاون کسانی نیستید بفکر مردم باشید.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
7
64
اولاً تیم ما در پی گدایی حق غنی سازی نیست بلکه به دنبال قبولاندن حق ما به گردن کلفت های دنیا است.
ثانیاً روحانی آمریکا را کدخدای اروپایی ها نامیده بود، شما چه اصراری دارید کدخدایی بی قید آمریکا را رسمیت ببخشید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
اینها فقط کارشان همینه بازی با جملات و شعار
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
47
بله یه اپسیلون هم عوض نشد... کلا میگفتن "نه"
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
6
54
شما هم یک اپسیلون پیشرفت نداشتی ! توی همون شش سال
عادل ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
7
60
با سلام
من چندتا سوال دارم از آقای دکتر جلیلی
1. در طول مسئولیت شما چند قطعنامه در شورای امنیت بر علیه ملت ایران صادر شد؟2.آیا شما اصلا به فکر جوانان ایرانی هسنید؟3. آیا با دستگاه های ترجمه همزمان میشود با آمریکایی ها و اروپایی ها و نماینده اتحادیه اروپا مذاکره کرد؟ آیا شما یک سیاستمدار هستید؟ چرا ملت ایران در انتخابات با آنکه شما شش سال از حقوق هسته ای آنها دفاع کردید نه بزرگی گفتند؟ آیا نوبت آن نرسیده اسا که از درگاه خدای متعال طلب آمرزش و از پیشگاه ملت شریف ایران طلب بخشش کنید؟ انّ الله يحب التّوّابين.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
7
47
خوب جناب جلیلی باید در مذاکرات هسته ای مقداری خلاقیت به خرج می دادید تا موضع طرف مقابل تغییر کند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
35
چی بگم؟؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
43
خب باید هنر این رو داشت که مواضع اونا رو تغییر داد دیگه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
53
شما مذاکره نکردید بلکه افکار خودت را داشتی نه مردم را
راستی می خواهی بدانی از مردم نظر خواهی کن البته مردم در انتخابات نظر خود را به راهکارهای شما دادند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
55
خانه میخواهم. کار میخواهم آرامش میخواهم. بهداشت و درمان مناسب می خواهم. آموزش و پرورش مناسب میخواهم. امنیت اجتماعی میخواهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
آقای جلیلی توجه کن اینها حق مردم است دست از شعار دادن بردار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
45
دیگه آقای جلیلی ! عملکرد ها را مردم دیدن و لمس کردند و در انتخابات نظرات خود را گفته اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
49
درود بر دکتر ظریف .... میزان مقبولیت نظرات جنابعالی در بین مردم در دور قبلی انتخابات دیدیم
نیکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
37
مگر شما در انوقت کلا مذاکره میکردید که طرف مقابل هم کمی عوض شود یا انعطافی نشان بدهد ؟ کاری که شما میکردید مذاکره نبود فقط طولانی کردن و تشدید تحریمها بود .فقط یک بار تغییری در روند نشستها داده شد که داشت نتیجه ای متفاوت میداد ولی به دلایلی ادامه نیافت .
جاوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
43
آقای جلیلی 6 سال بقول خودت دفاع کردی چی شد، منصفانه قبول کنید شما اینکاره نبودید. نه رشته و تخصصتان مرتبط بود و نه حتی درک زبان طرف مقابل
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
38
آقای جلیلی عزیز موضعی تغییر نکرد چون شما برنامه ای نداشتید جز هدایت به اخلاق و اسلام!!!
در ضمن همیشه کسی که بالای گود نشسته فکر میکنه کدخداست...شما که خودت 6 سال بودی چه گلی به سر ملت زدی؟
جواب شما رو آقای ولایتی در مناظره های انتخاباتی داد بهتر است دیگر بحث خود و مذاکراتتان را نکنید!
رسول مشهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
3
44
ايكاش آقاي ولايتي در جلسه حضور داشت تا ايشان متكلم وحده نباشند.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
43
شما رو ارجاع میدیم به متن بیانیه ای که زمان مسولیت شما خوانده شد!
حالا که یه عده پیدا شدن گره کور شما رو باز کنن ؛ نمیذارین؟؟
جنابعالی و امثالهم هنوز باید تجربه کسب کنید!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
40
آیا عوض نشدن موضع آنان در هشت سال علتش بی سیاستی و ناتوانی تیم مذاکره کننده نبوده برادر؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
35
آقای جلیلی کسی در ایران نگفته که سیاست خارجی جای ارزش‌ها و آرمان‌ها نیست. این جمله‌ای است که مثل بسیاری از جملات دیگر شما و همفکرتان می‌سازید تا برای نسبت دادن به دیگران از آن استفاده کنید. و این نهایت تقوا است!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
46
شما تو اون 6 سال اشتباهی اونجا بودین. شما تخصص ثون ثدریس فلسفه تو دانشگاه ست نه پشت میز مذاکره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
3
53
واسه همین بهت رای ندادیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
55
آقای جلیلی در زمان مسولیت شما 150 ملیارد دلار سرمایه بیزبان این ملت تقدیم به این بیگانگان کردین؛جیب بابک زنجانی و همکارانشان پر از دلار گردید ایران را زیر فصل هفتم شورای امنیت بردین وبقول دکتر ولایتی 6 سال خطابه خواندی!! الان بنده خدا آقای ظریف دارد شاهکارهای شما را پاک میکند دست بردارین وسکوت کنید دیگر ازجیب این مردم بیچاره هزینه نکنید
گرز رستم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
44
برای همین ۱میلیمتر مذاکرات جلو نرفته بود موقعی ک شما مسول بودید!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
55
یادم نمی اید در دوران شما کسی جرات داشت مذاکرات رو نقد کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
جالبه اجازه کوچکترین نقد و حتی سوال در مورد عملکردش به مردم را نمی داد باز را جع به حق مردم صحبت می کند. ایشان باید بجای حرف از حق مردم بایستی پاسخ گوی حق پایمال شده زندگی کردن مردم با عملکرد فاجعه بارش باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
3
41
مگه شما يه اپسيلون عوض شدي؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
3
45
و در زمان حضرتعالی چندین تحریم بر علیه مردم وضع شد آقای دکتر!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
باید در آن زمان با تدبیری جلو قطعنامه ها گرفته می شد.اصلا قبل از تحریم ها چون آمریکا و غرب این راه را آزمایش نکرده بودند درباره موفقیت آمیز بودن آن تردید داشتند ولی متاسفانه شما و دولت احمدی نژاد راه تحت فشار دادن ملت وکشور را برای دشمنان از طریق تحریم باز گذاشتید وآنها هم پی بردن که موثر است...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
3
38
جناب آقای جلیلی
جنابعالی مدتها در مصدر کار بودید و مردم هم نظرات شما و عملکرد شما را میشناسند و براساس این شناخت %5رای داشته اید.و مردم به تفکر دیگری رای داده اند.
شما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
37
بدون هيچ دليلي.......................... جليلي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
51
10
خب راست گفته.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
46
از نتیجه انتخابات معلوم است که نظر مردم رو چقدر با ایشان همراه است.
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
43
بله در طول این شش سال یک اپسیلون پیشرفت که نداشتیم هیچ پس رفت هم داشتیم
شیرازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
6
51
فقط بگم خدا رو شکر که رای نیاورد....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
37
و آقای دکتر چه خوب دفاع کردید که نتها حق را به ما ندادن بلکه جوابتان را با تحریم دادن دفاع منطقی آن است علاه بر ایستادگی بر مواضع بتوانی طرف مقابل را هم متقاعد و تحریمها برداشته شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
84
این آقا هنوز که هنوزه متوجه تفاوت سخنرانی و مذاکره نشده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
17
خواهش میکنم دوست عزیز ظرفیت خود را ببرید بالا شما که ظرفیت سازی خوبی داری پس از این ظرفیت خود به نحو احسن ظرفیت سازی کن آره عزیز برادر ظرفیت داشته باش و ظرفیت پرور باش !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
18
آقای جلیلی تو شش سال یک اپسیلون نتونستید نظر طرف مقابلو جلب کنید بعد ادعای ریاست جمهوری و مدیریت جهانی داشتید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
16
میگن اصلا اون موقع مذاکراتی در کار نبوده.فقط میرفتیم چای میخوردیم و میومدیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
17
در این شش سال هر روز قطعنامه بود و تحریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
19
آقای جلیلی اگر امروز باجی هم داده شود مقصر شما و تیمتان هست که رفتید بیانیه خواندید و برگشتید ، قعطنامه هایی که نبود صادر شد شما بگویید صادر نشدنش راحتتر است یا لغوش ، امروز با توجه به شرایط منطقه و همراهی خیلی ها در منطقه دشمن فشارش را مضاعف کرده ، امروز کار تیم مذاکره کننده بسیار سخت تر از زمان شماست چرا آنروز قعطنامه ها صادر نشده بو و در منطقه هم اینقدر مخالف توافق وجو نداشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
16
در این 6 سال حداقل یه کمی کار رو جلو می بردی
به جای بحث راجع به مسائل هسته ای، از اسلام و مسائل پیرامونش حرف می زدی
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
17
روی این کدخدا بدجوری مانور میشود اقای روحانی نگفته است امریکا کدخدای ایران است . در واقع ایشان گفته امریکا کدخدای اروپا است. بنابراین اروپا و در راس آن انگلیس باید روی این حرف موضع داشته باشد. مگر این که ما خود را وکیل و وصی اروپا هم بدانیم
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
3
26
می دانید.توی این شش سال چقدر را بیچاره و ورشکست کردید ؟
مهدی آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
21
آخه برادر دکتر جان! موضع طرف اگه اپسیلونی عوض نشد این که افتخار واسه ما و شما نیست.مذاکره ای که هر دو طرف فقط پافشاری بر دیدگاه هاشون داشته باشند که مذاکره نیست...تعدیل دیدگاه و سازگاری با سازشکاری خیلی فرق می کند که متاسفانه برخی همفکران شما هرگونه سازگاری را سازشکاری می دانند.
علی ر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
31
من اگر جای شما بودم روم نمیشد در بیرون خونه سرم را بالا بگیرم ، حالا با چه رویی بلند میشی میری دانشگاه سخن رانی میکنی واقعاً در تعجبم ، بس است
naser
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
26
دوران این بگم بگم های پوچ خیلی وقت است تمام شده آقای جلیلی
شما در 6 سال اندازه 1 ماه کار آقای ظریف هم حرفی برای گفتن نداشتید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
3
20
اقای جلیلی خدا به مااعلام کرده فالمدبرات امرا {تدبیرازما تقدیرازخدا}وتدبیرباکله شقی متفاوت است ملت امروز تاوان 8سال کله شقی وبی تدبیری مسئولان گذشته رامیدهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
18
باشه .باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
3
24
شمارو به خدا قسم میدم اقای جلیلی جواب مرا بدهید. خداوکیلی توی این شش سال یک باربه فکر اون خانوادهای که به خاطر فقر وبی کاری ازهم متلاشی شدن بودی به جوان سی ساله بی کار مجرد به گناه افتاده بودی به فکر قطر که پنج برابرما نفت وگاز برداشت میکنه بودی به فکر خط لوله نفت کشورهای شمال ایران که بایید درامد مردم واقتدار ما میشد بودی که حالا ازترکیه رد شده ونفوذ. ترکیه در کشورهای همسایه ما شده بودی .وهزاران فکردیگر که باید میکردی
با احساس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
3
26
که چی آقای نابغه مگر تو پیشرفتی داشتی که الان اظهار نظر هم میکنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
3
29
طی 6 سال کلی تحریم و قطعنامه واسه ایران جور کردی، دستتون درد نکنه واقعا؟؟
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
28
برادر اندیشه تو پذیرفته نشد برو دانشگاه تدریس کن. نه خودت رو خسته کن نه ما رو
ناشناس
|
Romania
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
26
اگه همه مثل ایشون مذاکره میکرند هیچ یک از مشکلات بین المللی حل نمی شد.ژاپن و امریکا هنوز درگیر جنگ بودتدوالمان هم هنوز دنبال مقاومت بود!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
25
مذاکره با درس فلسفه متفاوت است.مذاکره یعنی اینکه امتیازبدی و امتیاز بگیری.ممکن است100درصد امتیازات در طول50سال حاصل شوند.باید با قدرت های بین المللی تعامل کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
27
اخوی وقتی می خواهی توی جنگل حقت رو از چند تا غول بی شاخ و دم بگیری باید سیاست به خرج بدی با بیانیه خوندن مشکل حل نمیشه!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
26
حق ملت 6قطعنامه بود که شما به ارمغان آوردید!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
3
27
ان كاري كه شما مي كرديد نامش مذاكره نبود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
23
آقای جلیلی شما در یکی از جلسات مذاکره ای که داشتید 16 مرتبه جمله تحریم ها را بردارید را بر زبان اوردید و به گفته خودتان نظر طرف مقابل دره ای عوض نمیشد!!! آیا این از نابلدی شما نبوده؟چطور به خودتان اجازه میدادید وقت این ملت را با تعیین کردن مکان مذاکره بعدی(از استانبول و بغداد گرفته تا وین و ....)تلف کنید!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
25
آقای جلیلی شما فقط نتیجه را مثبت ارزیابی می کردید، غیر از این. چه نتیجه ای گرفته شد؟؟؟؟؟
خجالتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
3
21
آخه ایشون می خواست یه کاری کنه که خجالت نکشه ؟
آرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
2
33
جو سازی چقدر ؟ آقای روحانی نگفت امریکا کد خداست بلکه گفت امریکا کد خدای اروپاست و این دو متفاوت است به مردم به دروغ القاء نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
3
32
خدائیش بعد 6 سال انشاء خوندن برا کاترین جون و آفرین بارکلا گفتن دوستان دلواپس، بایدم این حرفارو بزنی !!!
زهرا سادات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
76
13
زنده باد جلیلی....

اقای ظریف یه ذره بیاد یاد بگیره غیرت رو...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
3
47
آفای دکترای فقه از دانشگاه امام صادق لااقل انگلیسی یاد بگیر بعد حرف از سیاست بزن
نصرالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
3
34
اینکه خیلی فاجعه هست که تو شش سالی که شما بودی ..طرف مقابل کوتاه نیامده از مواضعش ...این نشون میده که متاسفانه شما و همکارانتون مذاکره کننده خوبی نبودین....واقعا جای تاسف داره این سخنان شما....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
4
37
آقای جلیلی عملکرد خودتون رو به خوبی تحلیل کردید. احسنت، اما در مورد تیم مذاکره کننده فعلی که الحق و انصاف بیش از شما در حال تلاش و پیگیری هستند، الله اعلم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
53
بنده خدا رو اذیت نکنید . دیگه مذاکراتش بی هیچ چی هم نبود. بزرگترین افتخار اون دوره مذاکرات که در خبرگزاری های داخلی مرتبا روش تبلیغ می شد این بود که خانم اشتون لباس یقه بسته تنش کرد !!!!
saeedreza
|
Romania
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
5
73
آقای جلیلی اگه مردم با افکار شما همسو بودند شما الان باید بیشتر از 3 میلیون رای میاوردید!
شما برو تو تخصص خودت صحبت کن..شمارو چه به این حرفا
نظرات بینندگان