arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴

جهانگیری: دولت به وعده‌های خود پایبند است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این‌که رئیس جمهور در آینده نزدیک به استان کردستان سفر می‌کند، گفت: همان‌طور که رییس‌جمهور نیز مکرراً گفته‌اند دولت بر تعهدات و وعده‌هایی که به مردم داده پایبند است.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در بدو ورود به سنندج با تأکید بر این‌که مردم عزیز کردستان همواره در طول تاریخ بزرگترین خدمات را برای ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: مردم کردستان مرزداران غیوری هستند که با صلابت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران حفاظت و حراست کرده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کردستان با تأکید بر این‌که کردستان از استان‌های مهم کشور است، گفت: این استان استعدادها و ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی و همچنین نیروی انسانی بسیار خوب، تحصیلکرده و پرانرژی دارد که این ظرفیت‌ها در کنار یکدیگر می‌تواند به توسعه استان سرعت خوبی ببخشد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های خود در این سفر،‌ اظهار کرد: در این سفر با مسئولان استان کردستان راجع به مسائل و مشکلات استان گفت‌وگو کرده و از برخی از طرح‌های استان بازدید خواهم داشت. همچنین در مراسم افتتاح برخی از طرح‌های آماده بهره‌برداری نیز حضور خواهم یافت.

جهانگیری با بیان این‌که امیدواریم بتوانیم در گفت‌وگو با مسئولان استان کردستان راهکارهایی برای تنگناهای این استان پیدا کنیم، به مشکلات آب این استان اشاره کرد و گفت: وضعیت آب در برخی از شهرهای کشور در وضعیتی نگران کننده است که سنندج نیز یکی از ‌آن شهرها است. باید حتماً در این زمینه آینده‌نگری انجام شود. در همین راستا نیز باید یک سد به طور خاص برای آب شرب سنندج به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به سدهای در دست احداث در استان کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 7 سد مهم در استان کردستان در حال اجرا است که این سدها جزو سدهایی است که دولت منابع مورد نیاز ‌آن را تأمین کرده است.

وی با بیان این‌که روند احداث این سدها با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و فکر می‌کنیم امسال و سال آینده به بهره‌برداری برسد،‌ ادامه داد: برخی از منابع مربوط به این سدها در پی مجوزی که سال گذشته از مقام معظم رهبری دریافت کرده‌ایم، تأمین شده است.

به گزارش ایسنا، جهانگیری در پاسخ به پرسش خبرنگاری استانی مبنی بر تحقق شعارهای انتخاباتی روحانی، با تأکید بر این‌که دکتر روحانی مکرراً گفته‌اند که به تعهدات و وعده‌هایی که به مردم داده‌اند پایبند هستند، گفت: حتماً آقای روحانی در آینده نزدیک به استان کردستان سفر کرده و با مردم این استان از نزدیک به گفت‌وگو خواهند پرداخت.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: آنچه که مهم است این است که تلاش دولت در راستای برطرف کردن گره‌های پیش روی نظام و مردم است.

وی در پایان با بیان این‌که تلاش دولت بر این است که گره‌های اصلی که پیش روی نظام است به سرعت باز شود، گفت: برخی از مشکلات پیش روی دولت و نظام به صورت سریع در بخش‌های دیگر تأثیرگذار است. به همین دلیل است که ما مجبور هستیم در مرحله اول روی آن مشکلات تمرکز کنیم و در مرحله بعد به وعده‌های رئیس جمهور عمل نماییم.

نظرات بینندگان