arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۸۹

آيا ناطق‌نوري به صحنه سياسي بازگشته است؟

باوجود اصرار چندباره برخي از چهره‌هاي سياسي اصولگرا براي حضور ناطق‌نوري در فضاي سياسي کشور، وي تا يک روز پس از حوادث 25بهمن، سکوت خود را نشکست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باوجود اصرار چندباره برخي از چهره‌هاي سياسي اصولگرا براي حضور ناطق‌نوري در فضاي سياسي کشور، وي تا يک روز پس از حوادث 25بهمن، سکوت خود را نشکست.

وي که در روز سه‌شنبه 26بهمن، با شبکه خبر صداوسيما گفت‌وگو مي‌کرد، به حوادث روز قبل واکنش نشان داده و گفته بود: کساني‌که روزگاري در کنار خدمتگزاران جمهوري اسلامي ايران حضور داشتند و به نظام و انقلاب خدمت مي‌کردند و امروز، در مقابل ملت و نظام قرار گرفته‌اند، اگر کمترين غيرت و هوش سياسي داشتند، بايد خود و اندک هوادارانشان را در روز ملي بهمن فرا مي‌خواندند تا ضمن دفاع از آرمان‌هاي امام و انقلاب و رهبري، از مردم مصر و قيام ملت مصر هم حمايت مي‌کردند. ناطق‌نوري در اين مصاحبه که از شبکه خبر پخش شده بود، حرکت و تحرکات روز بهمن را غيرقانوني و غيرشرعي دانست و آن‌را محکوم کرد. وي تصريح کرد: قوه قضائيه بايد براساس قانون و عدالت اسلامي با مسببان اين حادثه شرم‌آور برخورد قاطع کند.

پس از اين سخنان که با استقبال گسترده گروه‌هاي اصولگرا مواجه شده بود، ناطق‌نوري در چند جلسه مهم ديگر نيز ديده شد. يکي حضور در جمع مسئولان کشوري و لشکري که در روز ميلاد پيامبر اسلام (ص) به ديدار رهبر انقلاب رفته بودند و ديگري، شرکت در جمع روحانيان سرشناس که در هفتمين اجلاس سراسري جامعه مدرسين حوزه علميه قم، در روز پنجشنبه بود.

اين حضور پي‌درپي «شيخ‌ريش‌سفيد» در فضاي عمومي، درحالي است که وي پس از انتخابات و به‌خصوص پس از مناظره‌هاي معروف که نام وي و فرزندانش به‌ ميان آمد، گوشه انزوا اختيار کرده بود. در همه اين روزها و ماه‌ها، پاسخ وي به دعوت‌کنندگان خود براي فعاليت، منفي بود و البته همراه با گلايه‌هايي از همقطارانش در جامعه روحانيت و جريان اصولگرايي که: «چرا دربرابر اتهامات از وي دفاع نشد؟»

اکنون اين سؤال در فضاي سياسي کشور مطرح مي‌شود که آيا حضور وي در کمتر از دو هفته، در دو مجلس مهم، نشان از آن دارد که وي به عرصه سياسي بازگشته است يا اينکه وي فقط در دو جمع که يکي به مناسبت تولد رسول اکرم (ص) برگزار شده بود و ديگري جمعي روحاني و حوزوي بود و بنا به سنت‌هاي روحانيون انجام گرفت؟

مذاكره خصوصي ناطق‌نوري با آيت‌الله مكارم
حجت‌الاسلام ناطق‌نوري چهارشنبه‌شب گذشته، در قم به‌صورت خصوصي با آيت‌الله مكارم‌شيرازي به گفت‌وگو نشست.به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام علي‌اكبر ناطق‌نوري بازرس ويژه دفتر مقام معظم رهبري عصر چهارشنبه، با حضور در شهر مقدس قم، در دفتر آيت‌الله مكارم‌شيرازي حضور يافت. وي حدود يك ساعت به‌صورت خصوصي با آيت‌الله مكارم به گفت‌وگو نشست. با توجه به اينكه گفتگوي ناطق‌نوري و آيت‌الله مكارم به‌صورت خصوصي انجام شد، هيچ خبري از محتواي اين ديدار منتشر نشده است.

نظرات بینندگان