arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴

وزیر دفاع آمریکا: نیروهای عراقی در رمادی میل به مبارزه نداشتند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اشتون کارتر، وزیر دفاع ایالات متحده، در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی‌ان‌ان، گفته است، نیروهای عراقی با وجود آنکه شمارشان در رمادی بیشتر از افراد داعش بوده، اما اراده خود را به نبرد و دفاع از دست دادند.

به گزارش «انتخاب»، گفته‌های کارتر در حالی بیان شده که بنا بر تازه‌ترین گزارش‌ها، طی هفته‌های گذشته نیروهای امنیتی عراق، کنترل پاسگاه‌های مرزی با سوریه را نیز از دست داده‌اند. آنچه به گفته یک مقام ارشد اداره مرزبانی استان انبار در پی «عدم حمایت نظامی آنها» صورت گرفته است.

وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگوی خود افزوده است «آنچه رخ داده، این است که نیروهای عراقی تمایلی به مبارزه از خود نشان نداده‌اند. شمار آنها کم‌تر نبوده است و از شمار نیروهای مقابل به مراتب بیشتر هم بوده است. و آنها نبرد را رها کرده و از منطقه عقب نشسته‌اند».

به گفته اشتون کارتر «به او، و فکر کنم بیشتر ما، گفته شده که با تمایل عراقی‌ها برای جنگیدن با "دولت اسلامی عراق و شام"، و دفاع آنها از خود، مشکل داریم».

به گفته این مقام ارشد دولت آمریکا، آموزش و دادن تجهیزات به ارتش عراق، برای موثر افتادن، به روحیه کافی نیاز دارد؛ «می‌توانیم به آنها آموزش و تجهیزات بدهیم و بدیهی‌ست، نمی‌توانیم به آنها اراده برای جنگیدن بدهیم».

این سخنان ساعاتی پس از انتشار با واکنش مقام‌های عراقی روبه‌رو شده‌ است.


نظرات بینندگان