arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴

ارتش يمن ساختمان گارد مرزي عربستان را هدف قرار داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 شبکه خبري الميادين روز دوشنبه گزارش داد، ارتش يمن ساختمان گارد مرزي عربستان و منطقه نظامي سقام را با 80 خمپاره هدف قرار داد.

برپايه اين گزارش، ارتش يمن با پشتيباني نيروهاي مقاومت مردمي در پاسخ به پرواز هواپيماهاي ائتلاف به سرکردگي عربستان و بمباران شهرها و مناطق يمني مناطق مرزي عربستان را مقابل استان هاي صعده و الحجه هدف قرار داد.

در اين گزارش آمده است، ساختمان گارد مرزي عربستان در منطقه جازان و منطقه نظامي سقام هدف 80 خمپاره و موشک قرار گرفته که در نتيجه آن دو تانک و چندين خودروي نظامي منهدم شده است.

نيروهاي مقاومت مردمي يمن اعلام کردند که اين حملات در پاسخ به بمباران هاي شهرهاي يمن از سوي جنگنده هاي سعودي انجام مي گيرد چرا که جنگنده هاي عربستان امروز نيز در ادامه حملات به يمن ، مناطق صعده و جبل ضين و همچنين پادگان الصباحه در غرب صنعا را هدف قرار دادند.

در پي حمله اين جنگنده ها به لشکر المجد و پادگان القرض و قلعه باجل در شرق الحديده و روستاي القحوم در شمال يمن و بمباران يک مکان مذهبي ، مسجد و يک واحد مسکوني شماري از غير نظاميان يمني مجروح شده و خسارات فراواني بر جا مانده است.

همچنين توپخانه ارتش عربستان روز گذشته نيز مقر نيروهاي امنيتي ويژه و همچنين ساختمان گمرگ و گذرنامه را در منطقه حرض در الحجه در غرب يمن هدف قرار داد.

ارتش يمن و کميته هاي مردمي نيز در پاسخ به حملات سعودي ها مواضع نظامي اين کشور را بمباران کردند.

کشور يمن از ششم فروردين سال جاري (26 مارس ) در معرض حملات هوايي و بمباران هواپيماهاي ائتلاف 9 کشور عربي به سرکردگي عربستان قرار دارد. در حملات هوايي عليه مردم بي دفاع يمن تاکنون بيش از دو هزار نفر کشته و بيش از شش هزار يمني ديگر مجروح شده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان