arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴

آغاز عمليات «لبيک يا رسول الله ۲» براي فتح نهايي الرمادي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نيروهاي داوطلب مردمي عراق از آغاز عمليات «لبيک يا رسول الله ۲» براي پاکسازي مناطق باقي مانده از شمال تکريت و همچنين جنوب غرب شهر سامرا به سمت الرمادي خبر دادند.

به گزارش السومريه نيوز، نيروهاي داوطلب مردمي عراق امروز دوشنبه از آغاز عمليات «لبيک يا رسول الله 2» براي پاکسازي مناطق باقي مانده از شمال تکريت مرکز استان صلاح الدين و همچنين جنوب غرب شهر سامرا به سمت الرمادي خبر دادند.

مرکز اطلاع رساني نيروهاي داوطلب مردمي در خبري فوري که از تلويزيون رسمي عراق پخش شد اعلام کرد: عمليات لبيک يا رسول الله 2 به سمت شمال تکريت براي پاکسازي مناطق باقي مانده از اين شهر از دست تروريست‌هاي داعش آغاز شده است.

اين مرکز افزود: اين عمليات همچنين شامل جنوب غرب سامرا به سمت شهر الرمادي مي‌شود.

مرکز اطلاع رساني نيروهاي داوطلب مردمي در ادامه اعلام کرد که آنچه در استان الانبار و استان صلاح الدين در حال رخ دادن است، عمليات مقدماتي است و عمليات آزادسازي نيست.

حيدر العبادي نخست‌وزير عراق 31 ماه مارس گذشته (11 فروردين) از ورود نيروهاي امنيتي به شهر تکريت و بر افراشته شدن پرچم عراق بر بام استانداري صلاح الدين خبر داد و تاکيد کرد که اين دستاورد تنها با خون مردم عراق حاصل شده است.

رائد الجبوري استاندار صلاح الدين نيز افزود: حجم خسارت‌هايي که به تکريت وارد شده کم است و شمار زيادي از منازل در اين شهر هيچ آسيبي نديده است.

عمليات لبيک يا رسول الله 2 در حالي آغاز شده است که استان الانبار در غرب عراق نيز نيز شاهد تحولات امنيتي مهمي است و گروه تروريستي داعش بر مناطقي از الرمادي تسلط يافته است.

از سوي ديگر نيروهاي امنيتي و داوطلب مردمي براي آزادسازي الرمادي از دست تروريست‌هاي داعش وارد اين شهر شده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان