arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴

عابديني: دولت سرخابي‌ها را به بخش خصوصي نمي‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نماينده شرکت استيل آذين گفت: متاسفانه با ندانم‌کاري‌هايي که در واگذاري دو باشگاه پرسپوليس و استقلال صورت مي‌گيرد اعتبار دولت را زير سؤال مي‌برند.

امير عابديني در خصوص لغو مزايده چهارم واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس گفت: در اين خصوص دو تحليل وجود دارد. در تحليل اول بحث به مجلس برمي‌گردد. موضعي که احمد توکلي گرفت موضع بسيار قاطعي بود که باعث وهن دولت و مجلس شد که نتوانند دو باشگاه را به خودروسازان واگذار کنند. تنها خريدار باشگاه استقلال يکي از دوخودروساز بود و قطعا بايد استقلال را به آن خودروساز مي‌دادند اما همين موضوع را هم مجلس برنمي‌تابد.

وي افزود: در واقع مجلس تاکيد کرده خودروسازها بايد کنار بروند و دولت نيز براي آنکه مي‌خواهد مديريت معنوي دو باشگاه را در اختيار داشته باشد حاضر نيست آنها را به بخش خصوصي واگذار کند.

نماينده شرکت استيل آذين عنوان کرد: اي کاش برنده مزايده پرسپوليس را اعلام مي‌کردند؛ شايد اين کار را نکردند چون مي‌خواستند سايپا را با مبلغ پيشنهادي 290 ميليارد به عنوان برنده مزايده اعلام کنند و استيل آذين را با پيشنهاد 332 ميلياردتوماني کنار بگذارند. در واقع معني اين کار اين است که آقايان به دنبال تشکيلات يا حزب درست کردن يا موارد اينچنيني هستند.

عابديني گفت: شک نکنيد اگر برنده مزايده اعلام مي‌شد شرکت استيل آذين مزايده را مي‌برد چون ما چهار سهامدار جديد معرفي کرديم که برخلاف قانون رفتند و فرم‌هاي حراست را پر کردند ضمن اينکه اين شرکت بدهکار سيستم مالياتي و بانکي نيست و سهام پسران هدايتي نيز به يک درصد تقليل پيدا کرد. در واقع هر آنچه سازمان خصوصي سازي ايراد گرفت را برطرف کرديم. مطمئن باشيد اگر اين کارها را مي‌خواستند در مورد خريداران ديگر هم بکنند همه به مشکل بر مي‌خوردند. بنابراين در اين بين تنها شرکتي که هيچ مشکلي نداشت و اقبال مردمي داشت استيل آذين ايرانيان بود.

وي تاکيد کرد: بحث دومي که وجود دارد و پشت صحنه مي‌بينم اين است که در دهه‌هاي 60 و 70 مي‌خواستند پرسپوليس و استقلال را نابود کنند و حالا مي‌خواهند خدايي ناکرده از سال 1390 تا 1400 اين کار را بکنند.

نماينده شرکت استيل‌آذين در خصوص اظهار نظر نجف نژاد مبني بر اينکه در شرايط فعلي بهتر است دو باشگاه پرسپوليس و استقلال براي 3 تا 5 سال اجاره داده شوند، گفت: مي خواهم يک بار براي هميشه جواب نجف نژاد را بدهم چون اين اظهارنظر در واقع بازي کردن با افکار مردم است. مجلس در قالب بودجه 93 در تبصره 3 اعلام کرده بايد دو باشگاه پرسپوليس و استقلال به بخش خصوصي واگذار شوند اما سوال اين است که چرا پس از برگزاري سه مزايده و قبل اينکه مزايده چهارم تعيين شود آقايان طرح دو فوريتي را تصويب نکردند؟

وي افزود: چه کسي مي‌خواهد پاسخ اين خلافي که صورت گرفته و افکار عمومي را بدين شکل تحت تاثير قرار داده دهد؟ متاسفانه با اين ندانم کاري‌هايي که در واگذاري دو باشگاه پرسپوليس و استقلال صورت مي‌گيرد اعتبار دولت را زير سؤال مي‌برند. آيا فکر مي‌کنند مردم منتظرند آقايان هر لحظه هر تصميمي که دلشان خواست بگيرند؟
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان