arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴

افشاي نامه محرمانه درباره ديدار ميان سران جنبش «انصارالله» و آمريکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 سندي محرمانه که از عربستان افشا شده است، نشان مي‌دهد به‌زودي هيئتي از جنبش «انصارالله» يمن با مقام‌هاي آمريکايي ديدار و گفت‌وگو مي‌کند.

پايگاه خبري «العربي‌الجديد» نامه‌اي محرمانه را منتشر کرده است که در آن از ديدارهاي زمان‌بندي شده ميان سران جنبش «انصارالله» يمن و همتايان آمريکايي‌شان در «مسقط» پايتخت عمان پرده برمي‌دارد.

براساس اين گزارش، به‌تازگي واسطه‌هاي سياسي به‌وسيله عمان که از عضويت در ائتلاف عربي سر باز زد، با جنبش «انصارالله» ارتباط برقرار کردند و خواستار برقراري نشست‌هايي ميان مقام‌هاي آمريکايي با سران جنبش «انصارالله» شدند.

برطبق گزارش‌هايي که به بيرون درز کرده است، «اسماعيل ولد شيخ احمد» فرستاده ويژه سازمان ملل متحد به يمن مذاکراتي با طرف‌هاي مدعي حکومت بر يمن در رياض برگزار کرد و انتظار مي‌رود به‌زودي نتيجه حضور و يا عدم حضور آن‌ها در نشست ژنو مشخص شود.

در اين نامه محرمانه که از عربستان افشا شده است، هيئتي از جنبش «انصارالله» که صنعا را به مقصد مسقط ترک کرده است، قرار است به‌زودي با هيئتي آمريکايي ديدار و گفت‌وگو کنند. در اين نامه محرمانه که از نيروي هوايي عربستان به وزارت دفاع اين کشور ارسال شده بود، آمده است: هواپيماي حامل هيئت «انصارالله» خواستار صدور مجوز پرواز به عمان براي ديدار با هيئتي آمريکايي است.

اين براي نخستين‌بار است که سندي دال بر ديدارهاي دوجانبه ميان سران جنبش «انصارالله» با هيئتي آمريکايي منتشر مي‌شود. اين در حالي است که پيشتر مقام‌هاي آمريکايي به‌طور رسمي وجود هرگونه ارتباط مستقيم با جنبش «انصارالله» را رد کرده بودند.

منبع : آنا
نظرات بینندگان