arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۸۹

آغاز واردات تخم مرغ به کشور!

رئيس سازمان بازرگاني استان تهران گفت: واردات تخم‌مرغ براي كنترل بازار از هفته آينده آغاز مي‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس سازمان بازرگاني استان تهران گفت: واردات تخم‌مرغ براي كنترل بازار از هفته آينده آغاز مي‌شود.

عباس قبادي در گفت‌وگو با فارس، در واكنش به اين سوال كه قيمت هر عدد تخم‌مرغ در سطح شهر به 200 تومان رسيده است، اظهار كرد: افزايش قيمت تخم‌مرغ به دليل گرانفروشي نيست؛ بلكه در بخش توليد مشكلاتي به وجود آمده است، لذا براي تامين تخم‌مرغ بايد كاري كرد.

وي افزود: دليل مشكلات توليد تخم‌مرغ را بايد از مسئولان وزارت جهاد كشاورزي بپرسيد؛ اما وزارت بازرگاني براي تنظيم بازار تخم‌مرغ، از هفته آينده واردات اين كالا را آغاز مي‌كند.

رئيس سازمان بازرگاني استان تهران گفت: از هفته آينده واردات تخم‌مرغ به سرعت و از طريق هواپيما از كشورهاي همسايه صورت مي‌گيرد تا باعث گران‌تر شدن تخم‌مرغ نشود.

محمد قبله، معاون كالاي مصرفي سازمان حمايت نيز در پاسخ به سوال فارس درباره افزايش قيمت تخم‌مرغ گفته است: درخصوص تخم‌مرغ تا چند هفته پيش هيچ مشكلي نداشتيم؛ اما به يكباره قيمت تخم‌مرغ به دليل مشكلاتي كه در بخش توليد به وجود آمده بود، افزايش يافت كه بايد دلايل آن را از متصديان توليد بپرسيم.

وي در واكنش به اين اظهارنظر فارس كه توليدكنندگان معتقدند قيمت هر شانه 2 كيلوگرمي تخم‌مرغ بايد 3740 تومان باشد؛ اما واحدهاي خرده‌فروشي با تخلف و گرانفروشي حداقل 4500 تومان هر شانه تخم‌مرغ را عرضه مي‌كنند، اظهار كرد: حق با شماست، لذا بازرسان سازمان حمايت در اين خصوص بايد باجديت با هرگونه افزايش قيمت برخورد كنند و فرآيندي وجود داشته باشد تا در 6 ماه اول سال، توليدكننده تخم‌مرغ متضرر نشود و در 6 ماهه دوم مصرف‌كننده متضرر نشود.
برچسب ها: تخم مرغ ، واردات
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
0
0
33 سال قبل قرار بود که واردات مواد خوراکی نداشته باشیم. که واردات بسیار محدود هم بود کی میدانستیم پرتقال مصری و انگور افریقایی و مرغ فرانسوی و نارنگی پاکستانی و برنج تایلندی و .....چه مزه ای دارند!؟
از یک طرف درآمد کشور نصیب .... است و از سوی دیگر هزینه واردات و خودمان اسیر هدفمندی یارانه ها یعنی درآمد زایی دولت از یک مشت حقوق بگیر و کارگر بدبخت
نظرات بینندگان