arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴

وزارت خارجه پيگير رفتار ناشايست عربستاني‌ها با تيم‌هاي ايراني شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نايب رئيس فراکسيون ورزش مجلس با محکوم کردن رفتار ناشايست مسئولان فرودگاه‌هاي عربستان با نمايندگان فوتبال ايران در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا، مقابله را يکي از راه‌هاي برخورد با آن‌ها دانست.

سيدمهدي هاشمي با اشاره به اين‌که سال‌هاست عربستاني‌ها با تيم‌هاي فوتبال ايراني برخورد بدي دارند، ضمن بيان مطلب فوق تاکيد کرد: ما هميشه با تيم‌هاي فوتبال عربستان که به ايران آمده‌اند، به خوبي رفتار کرده‌ايم اما آنها اين کار را نکرده و براي متشنج کردن فضا و ايجاد بحث رواني با نمايندگان ما برخورد شايسته‌اي نداشتند؛ بنابراين بايد مانند خودشان باشيم و درخصوص معطلي و دردسرهاي ديگر که براي تيم‌هايمان ايجاد مي‌کنند، مقابله به مثل کنيم.

وي اضافه کرد: وزارت خارجه کشورمان هم بايد وارد عمل شود و اين موضوع را از طريق مسئولان مربوطه پيگيري کند؛ اگر هربار اعتراضات جدي نسبت به اين موضوع داشته باشد بالاخره از جلوي اين مسأله گرفته خواهد شد.

نايب رئيس فراکسيون ورزش مجلس در ادامه افزود: اگرچه تيم پرسپوليس با وجود نماينده AFC بازهم در فرودگاه رياض معطل شد ولي فدراسيون بايد دنبال اين موضوع باشد و به سادگي از کنار آن عبور نکند و گزارش خود را به فدراسيون جهاني بدهد.

هاشمي که با سايت خانه ملت صحبت مي‌کرد، همچنين گفت: اين معطلي‌ها و کارشکني‌ها قبلا هم براي تيم استقلال پيش آمده بود و حتي تيم نفت؛ ديروز هم پرسپوليسي‌ها چندين ساعت در فرودگاه جده معطل شد و اينها نشان مي‌دهد اين برخوردها خط مشي سياسي داشته و عامل اصلي، دلايل سياسي است.

تيم فوتبال پرسپوليس به منظور ديدار با تيم الهلال به رياض و تيم نفت تهران براي بازي با تيم الاهلي به جده سفر کرده و ساعت‌ها براي صدور رواديد در فرودگاه‌هاي اين شهرها معطل شدند. البته مطابق قوانين کنفدراسيون فوتبال آسيا، رواديد تيم‌هاي ميزبان بايد بدون مشکل صادر شود اما عربستاني‌ها اعلام کردند که رواديد در فرودگاه صادر خواهد شد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان